Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف آمریکایی ضدداعش تصریح کرد، جنگنده‌های این ائتلاف از آغاز حملات خود در عراق و سوریه (1393) تاکنون، 624 غیرنظامی را کشته‌اند.

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش با صدور بیانیه‌ای، رسما اعلام کرده که جنگنده‌های این ائتلاف از سال 2014 تاکنون، 624 غیرنظامی را در عراق و سوریه کشته‌اند. ائتلاف فوق در این بیانیه، متذکر شده که این حملات به صورت «غیرعمد» صورت گرفته است!
آمریکا که داعش را با همکاری متحدان خود به وجود آورده و از آنها حمایت می‌کند، در سال 2014 تحت فشار افکار عمومی و برای وارونه جلوه دادن شرایط، ائتلاف بین‌المللی ضدداعش را ایجاد کرد، تا هم پرونده خود را در قبال این گروه تروریستی پاک کند و هم به بهانه مبارزه با داعش، حضورش را در غرب آسیا (خاورمیانه) تقویت کند و هم به بهانه حمله به تروریست‌ها، به زیرساخت‌های عراق و سوریه حمله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا پیشتر حملات به اصطلاح غیرعمد خود علیه غیرنظامیان را در «موصل» و «رقه» انجام داده است.طبق آمار سازمان ملل، درجریان عملیات آزادسازی موصل (از 26 مهر تا 19 تیر) 8000 غیرنظامی در این شهر کشته و یا زخمی شده‌اند، بسیاری از این تلفات ناشی از حملات داعش بوده است و بسیاری نیز در اثر حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی‌ و ائتلاف کشته شده‌اند.
در شهر رقه سوریه نیز کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا به امری عادی و روزمره تبدیل شده است.
حمله به رقه با بمب فسفری
براساس آخرین گزارش‌ها که خبرگزاری فارس به نقل از «دینا الاسعد» معاون رئیس جمعیت هلال‌احمر شهر رقه منتشر کرده، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی با بمب‌های فسفری بخش‌های مختلف یک بیمارستان در شهر رقه را هدف قرار دادند. این بمباران و بمباران مناطق مسکونی رقه که پنجشنبه گذشته صورت گرفت، مرگ 30 غیرنظامی را به دنبال داشت.«الاسعد» در ادامه تاکید کرده که «آنچه رقه شاهد آن است، آزادسازی نیست، بلکه تخریب است. اکنون نه مدرسه، نه مسجد و نه حتی نانوایی و ساختمان دولتی باقی نمانده و همه تخریب شده‌اند.» وی افزود: «چاه‌های آب (آشامیدنی) هم بمباران می‌شوند. پس از قطع آب از لوله‌ای که از فرات تامین می‌شد، این چاه‌ها منبع آب شرب مردم هستند. اکنون در کل شهر تنها دو نانوایی فعال است.»
طبق گزارش آمریکایی‌ها، در حال حاضر حدود 2000 تکفیری عضو داعش همچنان در رقه حضور دارند و 45 درصد این شهر تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد.
آمریکا با بمباران رقه، تلاش می‌کند که کل شهر را قبل از ارتش سوریه، توسط شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت خود تحت کنترل بگیرد.با این حال، پیشروی ارتش سوریه در استان رقه همچنان ادامه دارد و کرد‌ها نیز نمی‌خواهند به وعده‌های آمریکا دل خوش کنند و از دولت دمشق فاصله بگیرند. طبق آخرین گزارش‌ها، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت چند منطقه جدید در حومه شرقی استان رقه را آزاد کرده‌اند.در مناطق شرقی سوریه همچنین، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه تا 200 متری شهر راهبردی «السخنه» پیشروی کرده‌اند.
شیطنت ریاض
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اما در دیداری که اخیراً با «ریاض حجاب» هماهنگ کننده اصلی مذاکرات مخالفان دمشق (بخوانید تروریست‌ها)، داشت، برای احیای مجدد جبهه مخالف دولت سوریه اعلام آمادگی کرده است.
پیروزی‌های سال جاری ارتش سوریه و مقاومت، علاوه بر اینکه میان حامیان تروریست‌ها شکاف انداخته، خود تروریست‌ها را نیز در آستانه ورشکستگی و پراکندگی کامل قرار داده است. اعلام آمادگی وزیر خارجه عربستان برای متحد کردن مخالفان، در واقع شیطنت جدیدی است که علیه مردم سوریه صورت می‌گیرد و چیزی جز سازماندهی مجدد برای حملات جدید علیه مردم و نیروهای دولتی سوریه، معنای دیگری ندارد.
آمادگی ارتش لبنان برای عملیات
خبر دیگر اینکه ارتش لبنان در آستانه آغاز عملیات علیه تروریست‌های داعش در نزدیکی مرزهای سوریه قرار دارد.
به گزارش ایسنا، هواپیماها و توپخانه ارتش لبنان جمعه مواضع گروه تروریستی داعش را در دو منطقه «القاع» و «رأس بعلبک» بمباران و گلوله‌باران کردند. طبق این گزارش، ارتش لبنان منتظر دستور از بالاست تا کار داعش را در این کشور یکسره کند. لبنان با کمک حزب‌الله به تازگی منطقه عرسال را از جبهه النصره پس گرفت.
مقتدا صدر
در عین حال خبر رسیده که «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» از «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق خواسته نیروهای بسیج مردمی (حشدالشعبی) را در نیروهای مسلح عراق ادغام کند!
وی که در جمع هواداران خود در میدان «التحریر» بغداد سخن می‌گفت، اظهار داشته: «ما از حیدرعبادی می‌خواهیم نیروهای بسیج مردمی را در نیروهای دولتی ادغام کرده و سلاح‌های همه گروه‌های موجود را جمع‌آوری کند، تا سایه تروریسم از کشور دور شده و روند اصلاحات ادامه یابد.»
نخست‌وزیر عراق نیز در پاسخ به اظهارات مقتدا صدر گفته، نیروهای بسیج تحت فرماندهی مرجعیت و دولت هستند و (بسیج مردمی) منحل  نخواهد شد. وی همچنین تصریح کرده، همه نیروهایی که در آزادسازی جرف الصخر، تکریت، فلوجه و موصل مشارکت داشته‌اند، در آزادسازی «تل‌عفر» نیز شرکت خواهند کرد و نیروهای بسیج مردمی نیز در ترکیب آنها حضور خواهند داشت.شهر اشغالی «تل‌عفر» در بخش غربی استان «نینوا» قرار دارد و احتمالاً طی هفته‌های آتی عملیات آزادسازی این شهر آغاز خواهد شد.
علاوه بر تل‌عفر، شهر «الحویجه» در استان «کرکوک» و شهر مرزی «القائم» در استان «الانبار» هم در اشغال داعش هستند. خبرها از عراق همچنین حاکی است، عربستان 30 خودروی زرهی به «مقتدا صدر» هدیه داده است! این خودروها دیروز وارد فرودگاه بغداد شده‌اند، و از آنجا که مقتدا صدر هیچ واحد مسلحی در اختیار ندارد، احتمالاً این خودروها به ارتش عراق می‌رسند.
سایر رویدادها
* «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، طی تماس تلفنی با «حیدر عبادی»، به وی گفته که آمریکا از همه‌پرسی استقلال کردستان عراق حمایت نمی‌کند.
* سازمان ملل طی گزارشی، اعلام کرده گروه‌های تروریستی فعال در سوریه (و عراق)، از دین اسلام درک اندکی دارند و معنای حقیقی «جهاد» را نمی‌دانند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی از اوکراین نوشت، پیشروی نیروهای روسیه اکنون به صورت روزانه رخ می دهد و سرعت جدیدی را در روند جنگ اوکراین از زمان سقوط شهر صنعتی آودیوکا در ماه فوریه (بهمن) نشان می‌دهد.

 این رسانه آمریکایی به دستاوردهای بیشتر روسیه در دستکم سه منطقه از جبهه شرقی اوکراین توسط نیروهای روسیه اشاره کرد و مدعی شد که این پیشروی نیروهای روسیه، بار دیگر بر ضرورت نیاز کی‌یف به تسلیحات و مهمات آمریکا و دیگر متحدانش تاکید دارد.

این گزارش افزود، پیشروی های روسیه از چند صد متر قلمرو تا شاید حداکثر یک کیلومتر است، اما معمولا در چندین مکان به طور همزمان اتفاق می‌افتند.

یکی از تلاش های اصلی روسیه در منطقه دونتسک است و گزارش گروه نظارت اوکراین که به طور روزانه تغییرات را در خط مقدم جنگ رصد و به روز می کند، نیروهای روسی را نشان می‌دهد که در هشت مکان مختلف در امتداد ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر خط مقدم جنگ در یک دوره ۲۴ ساعته به پیش می‌روند.

سی ان ان به نقل از وبلاگ نویسان نظامی روسی و اوکراینی گزارش داد که نیروهای روسی از یک مسیر آبی عبور کرده و شهرک های «سمنیوکا» و «بردیچی» را تحت کنترل درآورده اند. الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین، روز یکشنبه در پستی در تلگرام این پیشروی نیروهای روسیه را تایید کرد و اظهار داشت که روسیه چهار تیپ را در این عملیات خود در این منطقه مستقر کرده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، چند کیلومتر آن طرف تر در شمال، منطقه «سولووی» نیز اکنون در دست روس‌ها گزارش شده است و وضعیت سکونتگاه کوچک «کرامیک» نیز تا حدی به همین منوال است.

میروشنیکوف (r Myroshnykov) وبلاگ نویس نظامی اوکراینی نوشت: عقب نشینی در منطقه عملیاتی دونتسک ادامه دارد.

در جنوب، نیروهای روسی در شهر صنعتی کراسنوگریوکا (Krasnohorivka) پیشروی کرده و از جنوب و شرق وارد می شوند.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود آورده است: در مناطق دیگری و در حدود ۱۸۰ کیلومتری به سمت شمال، نیروهای روسیه اولین موفقیت های خود را در طول تقریباً سه ماه گذشته در امتداد بخشی از خط مقدم جنگ که به منطقه خارکیف می رسد، به دست آورده اند.

سخنگوی ارتش اوکراین، نیروهای روسی در این منطقه را به‌طور قابل‌ ملاحظه ای فعال ‌تر از روز گذشته توصیف کرده است.

بسیاری از تحلیلگران غربی و مقامات اوکراینی سرعت پیشروی های اخیر روسیه را پیش درامدی برای حمله بزرگتری در بهار امسال قلمداد می کنند.

همچنین تصور می شود که مسکو قصد دارد از برتری خود در مهمات قبل از رسیدن سلاح های آمریکایی به خط مقدم جنگ بهره بگیرد. مجوز کمک نظامی آمریکا به اوکراین بعد از شش ماه بن بست سیاسی هفته گذشته صادر شد.

موسسه آمریکایی مطالعات جنگ (ISW) براورد کرده که اوکراین با شکست های بیشتری مواجه است.

این موسسه پیش بینی کرد که نیروهای روسیه احتمالا دستاوردهای تاکتیکی مهمی را در هفته های آینده و تا زمانی که اوکراین منتظر سلاح های آمریکا است کسب خواهند کرد.

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد.

 خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه بین‌المللی شده است.

این بیانیه افزود: آمریکا هرگز و با هیچگونه حمایت نظامی و تسلیحاتی نمی‌تواند مردم و ارتش قهرمان روسیه را شکست دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک را در اختیار اوکراین بگذارد.

این در حالی است که واشنگتن و کی‌یف ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است. کره‌جنوبی نیز مدعی شده که کره شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

مقام‌های کره جنوبی همچنین در ماه نوامبر مدعی شدند که ممکن است کره شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه برد، خمپاره موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به روسیه داده باشد.

«ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) و تمام مردم کره به دلیل حمایت بی‌قید و شرط خود از عملیات نظامی ویژه در اوکراین و ایمان آنها به پیروزی ما بر دشمن مشترک تشکر می‌کنیم.

این دیپلمات روس تاکید کرد: مناسبات سنتی دوستانه و همکاری جامع میان دو کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته و توسعه آن همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در مسکو تاکید کرد که از اقدام روسیه در دفاع از حاکمیت و امنیت خود حمایت می‌کند.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

کی یف خواستار افزایش حمایت غرب از اوکراین در زمینه دفاع هوایی شد

ویتالی کلیچکو، شهردار کی یف با بیان این که کشورش در حوزه سیستم دفاع هوایی با کمبود مواجه است، خواستار افزایش حمایت غرب از سامانه دفاع هوایی اوکراین شد.

کلیچکو  قهرمان سنگین وزن سابق بوکس جهان در مصاحبه با گروه رسانه ای فونکه (Funke ) آلمان گفت: کی یف باید بتواند پهپادها و موشک ها را در مسیر رسیدن به شهر ساقط کند.

شهردار کی ف با قدردانی از آلمان برای تامین سامانه IRIS-T تاکید کرد: ما به حمایت بیشتر پدافند هوایی در کی یف و همچنین اودسا، دنیپر و خارکف نیاز داریم.

کلیچکو در پاسخ به این سوال که آیا آلمان باید برای یک جریان جدید پناهجویان از اوکراین آماده شود، گفت: "من فکر نمی کنم اینطور باشد، مایلم از برلین برای پذیرش بیش از یک میلیون پناهنده از اوکراین تشکر کنم.

به گفته وی، پس از پایان درگیری، بازگشت اوکراینی‌ها مشکل بزرگی خواهد بود و برای این بازگشت چندین پیش نیاز بسیار مهم وجود دارد: باید صلح وجود داشته باشد، مردم به شغل، دستمزد خوب و کیفیت زندگی نیاز دارند، اقتصاد باید دوباره خوب عمل کند.

پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که کی یف به هفت سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت دیگر برای مقابله مؤثر با روسیه نیاز دارد.

فایننشال تایمز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد، یونان و اسپانیا تحت فشار شدید سایر اعضای اتحادیه اروپا و ناتو هستند تا سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند.

در اوایل آوریل، مجله بریتانیایی اکونومیست به نقل از منابع خود نوشت که نیروهای روسی چندین سامانه پاتریوت را که توسط ایالات متحده به اوکراین عرضه شده بود، منهدم کردند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند