Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سريال 24 قسمتي شوق پرواز که پس از پايان سريال مختارنامه از شبکه يک سيما پخش گرديد، با اقبال فراواني از سوي مخاطبان روبه‌رو شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - عباس خامه‌يار به‌مناسبت پانزدهم مردادماه، سالروز شهادت خلبان سرافراز، شهيد عباس بابايي، متني نوشته است:
- پانزدهم مردادماه سالروز شهادت خلبان سرافراز شهيد عباس بابايي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اين رو بهانه‌اي بدست آوردم تا به ماجراي ساخت سريال فاخر "شوق پرواز" اشاره‌اي داشته باشم؛
- ماجرا از اين جا آغاز مي‌شود که نخستين بار در سال 1372 جرقه همکاري نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با گروه تلويزيوني شاهد بنياد شهيد براي ساخت سريالي پيرامون زندگينامه خلبان شهيد عباس بابايي زده شد. بلافاصله تحقيق و نگارش فيلمنامه سريال شروع شد. پس از نگارش فيلمنامه، توليد سريال در سال 1379 آغاز و صحنه‌هايي از پرواز جنگنده‌هاي نيروي هوايي تصويربرداري شد که البته در سال 1380 با توقف توليد مواجه گرديد.
- از سال 1380 تا 1383 قبل از تجميع نهادهاي ايثارگري، گروه تلويزيوني شاهد دچار افت برنامه‌سازي گرديد که پس از تجميع و پذيرش مسئوليت بنياد شهيد و امور ايثارگران توسط برادر گرانقدرم جناب دکتر دهقان و قرار گرفتن گروه تلويزيوني شاهد ذيل مجموعه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي که مسئوليت آن را به عهده داشتم، بر آن شديم تا گروه را از وضعيت موجود خارج و توليد فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌ها را با گستردگي تمام در دستور کار قرار دهيم که درخشش فيلم‌هاي سينمايي روز سوم و شب واقعه در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از نتايج آن بود.
- همزمان بازنويسي و نگارش سريال "شوق پرواز" توسط جناب فرهاد توحيدي آغاز شد و کارگرداني و تهيه‌کنندگي آن، پس از بررسي‌هاي فراوان به آقايان يدالله صمدي و جواد نوروزبيگي سپرده شد.
- در خردادماه سال 1388 يعني پس از ١٦ سال توقف، تصويربرداري در بارگاه شاهزاده حسين و گلزار شهداي قزوين با حضور رياست وقت بنياد شهيد دکتر دهقان، اينجانب، مرحومه مليحه حکمت(همسر شهيد بابايي) و جمعي از مسئولان کشوري و لشکري و بازيگران برجسته سريال از جمله سيد شهاب‌الدين حسيني، هنرمند توانمند کشورمان و صاحب نقش شخصيت شهيد و مشاور هنري سريال جناب مجيد مجيدي کليد زده شد.
- در مرحله جديد و در دو سالي که از زمان توليد تا آغاز پخش سريال توسط شبکه يک سيما در شهريور سال 1390 طول کشيد، با فراز و نشيب‌هاي فراواني روبه‌رو بوديم؛ مشکلات مالي، تغيير مديريت عالي بنياد و توقف چند ماهه، زنگ خطر تعطيلي مجدد توليد را بارها به صدا درآورد که با پيگيري‌هاي مستمر و خون دل خوردن‌هاي فراوان و تلاش‌هاي بي‌شائبه همکاران خوبم در گروه تلويزيوني و مؤسسه شاهد؛ آقايان محمد اسماعيل رضائي و ناصر دهقاني ثمر داد.
- نقش مؤثر مرحومه خانم مليحه حکمت، همسر شهيد والامقام بابايي، در سرعت بخشيدن به چرخه کار بسيار ستودني است.
او از آغازين روزها در کنار ما و عوامل توليد حضور و در درخشش اين سريال سهم وافري داشت. اين را هم نبايد از نظر دور داشت که بخش مهمي از سريال را بايد مديون همکاري صميمانه نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران دانست.
- سريال 24 قسمتي "شوق پرواز" که پس از پايان سريال مختارنامه از شبکه يک سيما پخش گرديد، با اقبال فراواني از سوي مخاطبان روبه‌رو شد و به زبان‌هاي عربي، انگليسي، بوسنيايي و کردي دوبله و با زيرنويس فرانسوي از شبکه‌هاي برون مرزي سازمان صداوسيما نيز پخش شد و در فرامرزهاي کشورمان نيز مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت. به گفته رياست وقت سازمان صدا و سيما "اين مجموعه خوش ساخت توانست يکي از اسطوره‌هاي بزرگ اين ملت را به خوبي معرفي کند".
- سيد شهاب‌الدين حسيني بازيگر نقش شهيد بابايي بازي در نقش شهيد والامقام را سهم بودنش در اين دنيا مي‌داند و مي‌گويد: "سريال شوق پرواز برايم يک يادآوري بود؛ يادآوري براي اين‌که جايي که زندگي مي‌کنم را بشناسم و با ارزش‌ها و افتخاراتش سرم را بالا بگيريم". و بالاخره آرزوي مادر شهيد بابايي که مي‌گفت "از دنيا چيزي نمي‌خواهم جز ديدن فيلم پسرم که قبل از مرگم ساخته شود"، تحقق يافت.


شهيد عباس بابايي در سال 1329 در قزوين ديده به جهان گشود. او در سال 1348 به دانشکده خلباني راه يافت و پس از گذارندن دوره آموزش مقدماتي براي تکميل دوره به آمريکا اعزام شد. پس از بازگشت و دريافت گواهينامه خلباني وارد نيروي هوايي شد. او که جزء خلبانان تيزهوش و ماهر در پرواز با هواپيماي شکاري اف5 بود، براي پرواز با هواپيماي اف14 نيز انتخاب شد. وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان سرپرست انجمن اسلامي پايگاه اصفهان، به پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت. شهيد بابايي در اين دوران چنان درخشيد که در تاريخ ١٣٦٠/٥/٧ فرماندهي پايگاه هشتم هوايي به عهده ايشان گذاشته شد و در سال 1362 به معاونت عمليات نيروي هوايي منصوب گرديد و در طول دوران دفاع مقدس رشادت و شجاعت خود را به نمايش گذاشت. وي سرانجام در يک عمليات برون‌مرزي در صبح روز پانزدهم مردادماه 1366 مصادف با عيد سعيد قربان به مسلخ عشق شتافت و به شهادت رسيد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شوقی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در یک سال گذشته عمر خدمتی ام به وعده‌هایی که دادم یا تحقق یافته و یا در حال انجام است.

شهردار رشت به اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در این شهر بیان کرد: در برخی پروژه‌های عمرانی شهری رشت از تعهدات جلوتر هستیم.

شوقی با اشاره به اقدامات رضایت بخش مدیریت شهری در اجرای طرح میثاق رشت اضافه کرد: تقاطع حمیدیان و رودباری بالای ۲۰ درصد پیشرفت، تقاطع شهید باهنر بالای ۳۰ درصد پیشرفت و تقاطع امام حسین نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کار سخت و زیر زمینی پروژه میثاق به اتمام رسیده است، افزود: کارها با همراهی مردم و دستگاه‌های اجرای به سرعت در حال انجام است.

شهردار رشت از پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت خبر داد و اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر، رشت به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

به گفته شوقی، ساخت سرویس بهداشتی، ساماندهی کف پوش‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، ممیزی املاک، اجرای آسفالت و بازگشایی معابر شهری بخشی از اقدامات مدیریت شهری رشت بوده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات شهری رشت افزود: ۵۰ درصد خدمات شهری رشت الکترونیکی شده و مابقی هم در دست اقدام است و الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6091195

دیگر خبرها

  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد