Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@09:35:24 GMT

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۰۹۹۶

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

به گزارش ایلنا، «غازی العریضی» نماینده پارلمان لبنان از حزب سوسیالیست ترقی‌خواه این کشور با اشاره به تلاش آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه حزب الله اعلام کرد: من اعتمادی به سیاست‌های آمریکا ندارم و این تحریم‌ها ارزشی ندارد. این تهدید‌ها انتقام از همه ماست و نه فقط از حزب الله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-ارتش لبنان مواضع گروه تروریستی داعش در ارتفاعات راس بعلبک را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار داد.

-«میخاییل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده رییس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در دیدار با سفیر سوریه، طرح تهران، مسکو و آنکارا برای ایجاد مناطق امن در این کشور را ثبات‌بخش و عامل کاهش فعالیت تروریست‌ها خواند.

-بلوک تجاری آمریکای جنوبی «مرکوسور» به منظور فشار بر «نیکولاس مادورو» برای منحل کردن مجلس موسسان، عضویت ونزوئلا را در این اتحادیه تعلیق کرد.

-شورای امنیت سازمان ملل با اکثریت قاطع آرا قطعنامه جدید پیشنهادی ایالات متحده آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه کر‌ه‌شمالی را تصویب کرد.

-«غسان سلامة» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی با سفر به لیبی و دیدار با مقام‌های این کشور در طرابلس، خواستار یافتن راه حلی فوری برای بحران لیبی شد.

-انگلیس برای پرداخت ۴۰ میلیارد یورو به عنوان هزینه خروج از اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده است.

-«طارق محمود احمد» معاون «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی، گفت که لندن درکنار شرکای بین‌المللی خود برای مقابله علیه تهدید کره‌شمالی ایستاده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است