Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-08@23:29:08 GMT

چاپ دو کتاب درباره عید غدیر برای بچه ها

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۱۰۷۷

چاپ دو کتاب درباره عید غدیر برای بچه ها


دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» با محوریت موضوع عید غدیر توسط انتشارات کتاب جمکران، منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» نوشته سید محمد مهاجرانی، با محوریت موضوع عید غدیر به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران، منتشر و راهی بازار نشر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

معصومان(ع) به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری ـ از دوران امام علی(ع) تا به امروز ـ درباره آن شعر سروده‌اند. از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه و حدیث غدیر، کتاب الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب از علامه امینی است. پیامبر(ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

درباره تعداد افراد حاضر در غدیر خم اختلاف نظر است. تعداد حاضران را ده هزار نفر، ۱۲ هزار نفر، ۱۷ هزار نفر، ۷۰ هزار نفر گفته‌اند. اما هر چه که بوده مسلماً تعداد بسیار زیادی از حاضران واقعه غدیر کودکان و بچه‌ها بوده‌اند. بچه‌هایی که خودشان بعداً از راویان واقعه غدیر شدند و علاوه بر بزرگسالان این واقعه را به همه معرفی کرده‌اند.​

کتاب «زیباترین عید»، روایت کودکان از واقعه غدیر است که در تمام مراحل حج و آماده‌سازی واقعه غدیر حاضر بوده‌اند و اتفاقات بازه زمانی معرفی حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین رسول خدا را بازگو کرده‌آند. مسلمانان و به خصوص شیعه همواره روز غدیر را یکی از عیدهای بزرگ می‌دانند و این روز در میان ایشان به عید غدیر معروف و مشهور است.

کتاب «زیباترین جشن»، روایت حضور بچه‌ها در جشن‌های عید غدیر و فعالیت‌های آن‌هاست که هر ساله یاد غدیر را زنده نگه می‌دارند و با توجه به سن شان از معارف بیشتری نسبت به قبل برخوردار می‌شوند.

انتشارات کتاب جمکران دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» را درباره این رویداد تاریخی در قالب یک مجلد جلد منتشر کرده است. به این ترتیب، مخاطب هم روایت کودکان حاضر در واقعه غدیر را می‌خواند و هم با فعالیت بچه‌های امروزی برای برپایی جشن‌های غدیر آشنا می‌شود.

تصویرسازی این کتاب ها توسط مژگان طائی نیا و وجیهه گلمزاری انجام شده است.

مجموعه تک جلدی مذکور با ۴۸ صفحه، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌انگیز: زیباترین بهار تاریخ دورتموند!

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند موفق شد بلیط حضور در بازی فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که قرار است در تاریخ اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی برگزار شود را به دست آورد و با پیروزی 0-1  برابر پاری سن ژرمن که با گلزنی متس هوملز کهنه‌کار همراه بود به این افتخار دست پیدا کند.

روزنامه اسپانیایی مارکا با انتشار تصویری از این دیدار و در ستایش زرد و مشکی‌پوشان نوشت:« دورتمند پاریس را فتح کرد، در حالی که پی اس جی و امباپه ناکام ماندند. پی اس جی شش بار در 180 دقیقه به تیرک دروازه زد. دورتموند حالا به سومین فینال لیگ قهرمانان و دومین فینال در ومبلی رسیده است.»

با این حال، مردم در فرانسه از عملکرد هجومی پی اس جی با وجود حضور کیلیان امباپه در ترکیب این تیم راضی نبودند. لوپاریزین در این باره نوشت:« واقعا ناامیدکننده. پی اس جی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شد. آنها در دو بازی برابر دورتموند نتوانستند با وجود داشتن مهاجمان درخشان گلی به ثمر برسانند. فاجعه.»

روزنامه اکیپ فرانسه با اشاره به ناکامی پی اس جی اظهار داشت:«شعله‌ها از بین رفتند. رویای پاری سن ژرمن سه شنبه شب به پایان رسید. پس از پیروزی دورتموند در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تکرار نتیجه بازی رفت، این باشگاه پاریسی باید حداقل یک سال دیگر برای داشتن امید فتح لیگ قهرمانان صبر کند.»

فیگارو درباره حذف پاری سن ژرمن نوشت:« مزه نرسیدن به خط پایان. پی اس جی از نظر منطقی مدعی اصلی پیروزی در هر دو بازی برابر دورتموند بود اما در نهایت نتوانست از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کند و به بازی فینال برسد. یک طلسم واقعی. اما این تیم آلمانی شایستگی صعود را داشت.»

روزنامه انگلیسی گاردین هم به این دیدار اشاره کرد:« هوملز توانست دورتموند را به فینال لیگ قهرمانان برساند. این شبی بود که دورتموند در آن توانست یکی از زیباترین فصل‌های تاریخش را بنویسد، شبی که در آن تیمی معمولی بدون هیچ نام بزرگی به دستاوردی بسیار فوق العاده رسید.»

روزنامه سان با تمجید از عملکرد دورتموند اظهار داشت:«دورتموند به موفقیتی غافلگیر کننده در لیگ قهرمانان رسید. این تیم پس از شکست دادن پاری سن ژرمن و خراب کردن وداع کیلیان امباپه در فرانسه باید در روز شنبه اول ژوئن بار دیگر به ورزشگاه ومبلی برگردد.»

روزنامه تلگراف با انتقاد از عملکرد پاری سن ژرمن نوشت:«از نظر تئوری، تیم لوئیس انریکه بسیار بهتر از دورتموند بود که در حال حاضر در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی بوندسلیگا قرار دارد. اما این تیم آلمانی سازماندهی بهتری داشت و در زمین مصمم‌تر بود. شاگردان ادین ترزیچ بازیکنان ضعیف‌تری بودند اما قدرت تیمی بیشتری داشتند و کاملا شایسته حضور در فینال بودند.»

روزنامه اسپانیایی آ.اس درباره این بازی نوشت:« تراژدی در پاریس. پی اس جی پس از شکست 0-1 برابر دورتموند با تک گل متس هوملز از لیگ قهرمانان حذف شد. امباپه با جام اروپایی خداحافظی کرد.»

لاونگواردیای اسپانیا اظهار داشت:« این یک تراژدی دیگر برای پی اس جی است. مهم نیست که این تیم فرانسوی چقدر به سختی تلاش کند، آنها توانایی صعود ندارند. از سوی دیگر، تیم دورتموند بسیار سازماندهی شده کار کرد و در اروپا بسیار بیشتر از بوندسلیگا که در جایگاه پنجمش قرار دارد درخشید. این بازده آلمانی است.»

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت هم به این دیدار اشاره کرد:« افسانه دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا. پی اس جی در خانه چهار بار به تیرک دروازه زد.»

رپوبلیکا هم نوشت:« تیر دروازه فرانسوی‌ها را متوقف کرد و متس هوملز گلی را زد که باعث صعود به فینال لیگ قهرمانان شد. شاگردان ادین ترزیچ موفقیت بازی رفت را به لطف گلی که این مدافع زد در ورزشگاه پارک دو پرنس هم تکرار کردند.»

روزنامه سوئیسی بلیک درباره این بازی نوشت:« کوبل تاریخ دروازه‌بانی سوئیس را با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان از نو نوشت. او حالا اولین دروازه‌بان سوئیسی حاضر در فینال این مسابقات خواهد بود. دورتموند به لطف گل متس هوملز در دیدار برگشت برنده شد و پی اس جی چهار بار به تیرک زد.»

روزنامه اتریشی کلین هم با تمجید از ستاره این کشور در ترکیب دورتموند اظهار داشت:« مارسل سابیتزر توانست با دورتموند به فینال لیگ قهرمانان برسد. آنها در خارج از خانه با یک گل برابر پاری سن ژرمن به پیروزی رسیدند و گل متس هوملز باعث این برد شد. آنها باید در تاریخ اول ژوئن در لندن در ورزشگاه ومبلی برابر رئال مادرید یا بایرن مونیخ به میدان بروند.»

دیگر خبرها

  • معبد اژد‌ها یکی از غیر معمول‌ترین و زیباترین معابد تایلند (فیلم)
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • نیایش‌های «کیخسرو» ناب‌ترین و زیباترین نیایش‌های ادب فارسی است
  • شگفت‌انگیز: زیباترین بهار تاریخ دورتموند!
  • ۲۷ درصد ولادت‌های فروردین امسال فرزند سوم هستند
  • استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته