Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: روزانه ۵۶.۶ میلیون مترمکعب گاز از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی منتقل و بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، احمد ولی‌پور صبح امروز در نشست بررسی روند تولید محصولات مختلف از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با بیان اینکه این فازها با توان متخصصان ایرانی طراحی، اجراء و راه‌اندازی شد اظهار داشت: در این دو فاز در قالب پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی روزانه 56.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، و صنعتی تولید می‌‌شود.

وی، تولید روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400 تن گوگرد را از دیگر ظرفیت دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی دانست و گفت: تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع پروپان و بوتان و یک میلیون تن گاز اتان از دیگر تولیدات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است.

سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه دارای طراحی کاملی است، خاطرنشان کرد: با تکمیل تمام بخش‌های فاز 15 و 16 تولید سایر فرآورده‌ها از پالایشگاه ششم افزایش قابل توجهی می‌یابد.

ولی‌پور با بیان اینکه پالایشگاه ششم پارس جنوبی توان تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی دارد تصریح کرد: این تولیدات دارای ارزش بسیار بالایی است و می‌تواند خوراک پالایشگاه‌های داخلی تامین و بخش عمده‌ای هم صادر کند.

وی با بیان اینکه پالایشگاه ششم پارس جنوبی بزودی به ظرفیت کامل می‌رسد افزود: فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به‌زودی با رسیدن به ظرفیت کامل روزانه بیش از 2 هزار و 740 تن اتان تولید می‌کنند و در اختیار پتروشیمی‌ها و سایر مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی ظرفیت تولید پروپان این پالایشگاه را روزانه 2 هزار و 197 تن عنوان کرد و گفت: فازهای 15 و 16 توان تولید یک‌هزار و 366 تن بوتان را در روز نیز دارا هستند و ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه نیز روزانه 400 تن است.

ولی‌پور با اشاره به نقش فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در تامین گاز مصرفی کشور خاطر نشان کرد: روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی منتقل و بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید می‌شود.

وی با تاکید از افزایش صادرات محموله‌های میعانات گازی خاطر نشان کرد: روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود و چندی پیش نخستین محموله گاز مایع فازهای 15 و 16 با بالاترین کیفیت برای صادرات به مبادی خروجی ارسال شد.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی