Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، #شادباشیم، شادی زمین اگر به آسمان وصل شود، بزرگ می‌شود، بزرگ و عمیق. اقیانوسی می‌شود از ماهی‌های کوچک لبخند. روزهای میلاد اهل بیت علیهم‌السلام که می‌رسند، آسمان چراغانی می‌شود و نقل‌ نور می‌پاشد به زمین. این روزها، همان فرصت‌های پولکی گران‌قیمت‌اند برای وصل کردن شادی خودمان به شادی ائمهٔ اطهار علیهم‌السلام، برای پیوستن به همان بی‌کران اقیانوس لبخند الهی و آذین بستن دل‌هایمان به روشنای ایمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

#شاد_باشیم مجالی است برای جشن گرفتن روزهای خوب میلاد امامانمان و پویشی است برای یک شادی دسته‌جمعی، زلال و حلال به همین بهانه‌های مقدس؛ چنان که فرشته‌ها هم در آن شرکت کنند. با هم قرار می‌گذاریم که از همین حالا به بعد، در تمام روزهایی که مزیّن‌اند به ولادت عضوی از خاندان پیامبرمان صلی‌الله علیه و آله و سلم، همه با هم و در کنار هم، شاد باشیم و دل، شاد کنیم و لبخند، تکثیر و این شادی، هدیهٔ ما باشد در این جشن ولادت نورانی.

پویش ملی #شادباشیم با هدف شاد زیستن و شاد کردن دل دیگران با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانواده هنری تبلیغی عقیق و سازمان اوقاف و امور خیریه و با هدف کمال بخشیدن به جشنواره مردمی دهه کرامت راه اندازی شده است.

این پویش به شادمانی دههٔ کرامت و به یمن میلاد حضرت خورشید علیه‌السلام و خواهرش، فاطمه معصومه سلام الله علیها، سامانه ای را با کد دستوری کد #114*۷۸۰* راه اندازی کرده تا علاقه مندان با شماره گیری این کد بتوانند کمک های نقدی خود را در راستای «تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، حمایت از بیماران خاص و میزبانی از زائر اولی‌ها» به هر مبلغی که می‌خواهند پرداخت کنند و لبخندی بنشانند بر لبان غمگین و مرحمی باشند بر دل‌های مردم محروم کشور که هر لحظه در انتظار هدیه عیدانه‌ هموطنان هستند.

در پویش ملی #شاد باشیم قرار است با کمک همدیگر #شادباشیم و دل هزاران خانواده ایرانی را #شادکنیم.

فقط کافیست به اطرافمان نگاه کنیم و کار خوبی که یک یا چند نفر رو خوشحال میکند را در نظر بگیریم و انجامش بدهیم، از خرید یه جعبه شیرینی یا کمک به بچه های فقیر گرفته تا شاد کردن دل چند بیمار با یک شاخه گل...

بعد اگه دوست داشتیم از کاری که می کنیم عکس بگیریم و با هشتگ #شادباشیم در فضای مجازی منتشر کنیم تا از این طریق بقیه هم تشویق بشن و دل دیگران رو شاد کنن.

گفتنی است، در برگزاری این پویش ملی مردمی، نهادهای مختلفی همچون آستان قدس رضوی، آستان مقدس احمدی و محمدی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، مجمع جهانی اهل بیت، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه مالی و اعتباری کوثر، خبرگزاری رسا، شهرداری تهران، شهرداری قم، شهرداری مشهد، شهرداری شیراز، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا، آپارات، سامانه هف هشتاد و ارتباط گستر سپهر همکاری دارند.

قرار است در پویش #شاد‌باشیم با مشارکت سامانه #114*780* دل هزاران خانواده ایرانی که در مناطق محروم کشور زندگی می‌کنند شاد شود. برای مشارکت در طرح و دریافت پوستر اختصاصی، علاقه مندان می توانند نام و تصویر خود را در تلگرام به ربات #شاد‌باشیم به آدرس http://yon.ir ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش مردمی شادباشیم، علاقه مندان می توانند به پایگاه اینترنتی http://shadbashim.com مراجعه کنند.

*آشنایی اجمالی با جشنواره مردمی کرامت

جشنواره مردمی کرامت با هدف تبیین مفهوم شادی مورد پسند اهل بیت(ع) و ترویج شادی حلال و سالم در جامعه از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانواده هنری تبلیغی عقیق و سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است.

سالیانی است یکم تا یازدهم ذی القعده را به میمنت میلاد سراسر نور و شادی حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و کریمه اهل بیت فاطمه معصومه علیهاالسلام و گرامیداشت حضرت احمد بن موسی‎علیه‌السلام دهه کرامت نامیده اند. و این بهانه ای است مبارک برای شاد بودن و شاد کردن دیگران در ایام شادی اهل بیت علیهم‌السلام.

به گزارش دبیرخانه پویش ملی #شادباشیم، جشنواره مردمی کرامت در هفت محور و با هدف ایجاد و ترویج الگوی شادی حلال و تعمیق شور و نشاط مذهبی در سراسر کشور برگزار می شود.

این جشنواره با موضوعاتی پیرامون شخصیت و جایگاه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، احمدبن موسی(ع)(شاهچراغ) و همچنین شعار دهه کرامت در سال جاری (در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم) برگزار آغاز شده است.

«جشن های کرامت با هدف برپایی محافل جشن (سخنرانی و مدیحه سرایی) در مساجد، هیئات، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری، ادارات و مجالس خانگی»، «ایستگاه های کرامت با هدف برپایی ایستگاه های صلواتی (فرهنگی و پذیرایی) در سطح محلات، مناطق، مساجد، معابر و اماکن عمومی»، «سرود کرامت با هدف: تشکیل کارگروه های سرود با موضوعات فوق و اجرا در سطح مساجد، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و محافل جشن»، «تئاتر کرامت با هدف اجرای تئاتر در سطح مساجد، محافل و اماکن عمومی با موضوعات جشنواره حلقه کرامت»، «حلقه های معرفت کرامت با هدف برگزاری حلقه های معرفتی با موضوعات جشنواره در سطح مساجد، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی و هنری، اتحادیه های دانش آموزی، هیئات، ادارات و …»، «مسابقه کتابخوانی کرامت با هدف تشکیل حلقه های کتابخوانی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات جشنواره در بین اقشار مختلف جامعه» و «بخش ویژه نذر شادی با موضوع پویش و مشارکت مردمی با محوریت شعار سال در شاد کردن مردم از طریق خدمت رسانی به دیگران و یا مشارکت در: تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، حمایت از بیماران خاص و میزبانی از زائر اولی های حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و حرم رضوی(ع)» محورهای هفت‌گانه این جشنواره به شمار می روند.

جشنواره مردمی دهه کرامت همچنین اقدام به تهیه و چاپ کتابچه هایی در 12 جلد با عناوین «شاد باشیم»،‌ «تربت قم»، «حرمی به وسعت یک شهر»، «ملازمان حرم»، «لحظه آرامش»، «قصه برکت ها»، «شاه چراغ»، «جایی برای بیداری»، «نگین های فیروزه ای»، «پایتخت»، «از حرف تا عمل» و «قطعه ای از بهشت» کرده است تا بتواند گامی در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بردارد.

برای برگزیدگان این جشنواره جوایزی از قبیل ۵ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،۱۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هدایای متبرک آستان های مقدس معصومین (ع) در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ ثبت نام در این جشنواره از دوم مرداماه آغاز شده و تا سیزدهم این ماه ادامه دارد و ارسال گزارش نیز از سیزدهم تا پایان مردادماه امکانپذیر است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی: http://shadbashim.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام و ابتکار خوب اجتماع بزرگ و عظیم محفل قرآنی امام حسنی‌ها و با حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مؤمنان علاقمند به اهل بیت و امام حسن (ع) را نشانه آن دانست که مردم به قرآن و اهل بیت (ع) ارادت دارند.

وی با اظهار اینکه اجتماع بزرگ قرآنی و اهل بیتی بوده است، از ماه مبارک به عنوان ماه کریم یاد کرد و گفت: این محفل باکرامت نشانه آن است که به اهل بیت و قرآن توجه کنیم و آن را الگو قرار دهیم و درس بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه اجتماعات خود را براساس الگوگیری از قرآن و اهل بیت شکل دهیم، گفت: دو کریم قرآن و اهل بیت را به زندگی خود بکشانیم، این مساله سبب رشد انسان می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی به برپایی محفل بزرگ قرآنی با حضور خبرنگاران و شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: این اجتماع بزرگ و بین المللی بود و ایران اسلامی را به عنوان ایران قرآنی، اهل بیتی و کریم معرفی کرده است.

منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز ایران اسلامی و کریم، حوزه مقاومت را اداره می‌کند و حزب الله لبنان، یمنی‌ها، حشد الشعبی ها و گروه‌های مختلف مقاومت از سفره کرامت مقاومت و صبر و ایستادگی ایران با کرامت الگوگیری می‌کنند.

آیت الله لائینی تصریح کرد: ایران اسلامی کرامت خود را به دنیا نشان داده است، عزت، استقلال و آزادی بخشی از کرامت بشریت است که ایران اسلامی با این هدف انقلاب کرده است و منطقه را برابر اسرائیل جنایتکار، آمریکا و عوامل آنها به اوج عزت رسانده است.

کد خبر 6064366

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه هزارو۱۰۰ پرس غذای گرم در پویش کرامت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان
  • محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد
  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • سنگ محک انسان‌ها در روز قیامت چه کسانی هستند؟
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • بزرگترین پویش مردمی « شهر همدل » در مازندران آغاز شد
  • سفره کرامت ۱۰ هزار نفری در چهارباغ اصفهان برپا می‌شود