Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:26:40 GMT

گزارش دیدنی از بازار انگشتر عقیق یمن +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۲۸۸۳

گزارش دیدنی از بازار انگشتر عقیق یمن +فیلم

عقیق یمنی در استان‌های جنوبی جمهوری یمن از نظر نوع و کیفیت و نوع معدن شهرت دارد. منطقه «انس» در استان ذمار جزو مشهورترین مناطق استخراج عقیق است.

به گزارش مشرق، یمن جزو کشورهای دارای سرمایه‌های خدادادی است؛ از جمله آنها سنگ‌های قیمتی است که انواع بسیاری دارد از جمله آنها سنگ عقیق یمنی است که برخی کارشناسان آن را جزو بهترین انواع سنگ عقیق در جهان می‌دانند به گونه‌ای که عقیق یمنی از زمان گذشته در فهرست مشهورترین تولیدات یمنی و صادرات ملی آن به شمار می‌رود، همانطور که درباره قهوه و عسل و دیگر محصولات این کشور صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

یک فروشنده سنگ‌های قیمتی از جمله عقیق در این باره می‌گوید: عقیق یمنی در استان‌های جنوبی جمهوری یمن از نظر نوع و کیفیت و نوع معدن شهرت دارد.

در شهر صنعاء مغازه‌های معروف زیادی هستند که عقیق یمنی را که به دست‌ها زینت می‌دهد به افراد می‌فروشند. از مشهورترین انواع عقیق‌ها می‌توان به عقیق قرمز اناری، عقیق صورتی، سنگ خونین، ‌ سنگ جزع، سنگ خورشید، سنگ ببری، سنگ فیروزه و غیره اشاره کرد.

یک فروشنده عقیق هم می‌گوید:عقیق یمنی با رنگ‌های متعدد و درجه سختی هفت یا هفت و نیم متمایز است که این یعنی به آسانی مخدوش نمی‌شود و از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. هم چنین عقیق یمنی از رنگ‌های بسیار و قطعات بسیاری نسبت به عقیق قرمز یمنی برخوردار است و در مرتبه بعدی عقیق جگری، اناری و قرمز روشن قرار دارند.

منطقه «انس» در استان ذمار جزو مشهورترین مناطق استخراج عقیق است که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب صنعاء پایتخت این کشور قرار دارد. عقیق‌ها از کوه‌های مخصوص این منطقه استخراج می‌شوند علاوه بر آن سنگ‌های گران‌قیمت دیگری استخراج می‌شود، اما عقیق برجسته‌ترین این سنگ‌ها است وقیمت هر یک نگین آن به بیش از هزار دلار می‌رسد. انواع دیگری از عقیق‌های ارزان‌قیمت نیز هستند که افراد با درآمدهای محدود می‌توانند آنها را خریداری کنند.

یک شهروند یمنی می‌گوید: سنگ‌های گران‌قیمت یمنی و به ویژه عقیق از اکسید سلیکون که نوعی ترکیب شیمیایی از همان اکسید سلیکون است ماده‌ای بسیار سخت است که سختی آن به هفت یا هفت و نیم می‌رسد.

یمن از گذشته دارای تمدنی کهن بوده است و توانایی و شایستگی زیادی دارد تا به کشور صادر کننده سنگ‌های قیمتی تبدیل شود. این سنگ‌ها طبیعتا جزو سنگ‌های خالص عقیق هستند که این نوع آن به سنگ‌های کبدی شهرت دارد و از منطقه انس در استان ذمار یمن استخراج می‌شود. این سنگ‌ها بخشی از دریای این تمدن بزرگ به شمار می‌روند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

نوسان قیمت در نقاط مختلف منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران، حدود ۳۰ درصد برآورد شده که در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله‌های خانی‌آباد و تقی‌آباد از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع عبور کرده است.

براساس این گزارش، طبق محاسبه ناحیه یک مناطق ۱۹ و ۲۰ بالاترین قیمت منطقه را به خود اختصاص داده و در معاملات خاص بعضاً آپارتمان‌هایی تا ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع در آن معامله شده است.

بعد از آن ناحیه ۲ این دو منطقه ذکر شده، قیمت آپارتمان نوساز بیش از ۵۰ و کمتر از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع است که بعضاً معاملات خاص تا ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است؛ نهایتاً در ناحیه ۳، قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۴۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده و معاملات فراتر از میانگین چندان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مهر، روند سال‌های اخیر نشان می‌دهد آینده مناطق ۱۹ و ۲۰ از منظر سرمایه‌گذاری می‌تواند قطب سرمایه‌گذاری همراه با رشد بالا را به همراه خود خواهد داشت.

بر همین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۴ متری در منطقه ۲۰ محله صفاییه - چشمه علی تهران، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰)‌ متراژ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
ابن بابویه ۸۷ ۱۳۹۶ ۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه - چشمه علی ۸۴ ۱۳۹۶ ۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تقی‌آباد ۷۰ ۱۴۰۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۹۰ ۱۴۰۲ ۵,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه‌آباد - متروی شهر ری ۸۰ ۱۴۰۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۸ ۱۴۰۰ ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سرتخت ۹۵ ۱۴۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سه‌راه ورامین ۷۶ ۱۳۹۶ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۸۵ ۱۴۰۱ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر،

کد خبر 6092711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳