Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه پیش از این ایران و هند درباره توسعه بندر چابهار مذاکراتی کرده و تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند، اما هنوز این توافق حاصل نشده است. پیشنهادهای اغواکننده از سوی نماینده هندی از جمله به پایان رساندن پروژه توسعه بندر چابهار تا سال 2018، برگزاری چندین مناقصه برای تأسیس زیرساخت های کلیدی در این بندر، همچنین تخصیص خط اعتباری 150 میلیارد دلاری برای این پروژه نشان‌ می‌دهد که این نماینده دولت هند عزم جزم کرده تا دز این سفر پروژه توسعه بندر چابهار را از ایران بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم هندی‌ها در باره توسعه میدان گازی فرزاد ب تجربه شیرینی نداشتند، زیرا در حالی که اینها این پروژه را از نظر خودشان تمام شده تلقی می‌کردند، اما ایران تفاهم‌نامه‌ای را با روس‌ها امضا کرده است.

صحبت‌های این وزیر هندی به نوعی جلوه دادن مزیت شرکت‌های هندی برای اجرای این پروژه است.

بلومبرگ در این باره نوشت، گادکاری وزیر کشتیرانی و حمل و نقل هند امیدوار است که بندر چابهار در ایران را که بسیار برای دهلی‌نو استراتژیک و بااهمیت است را تا سال 2018 به مرحله اجرایی برساند.

روز گذشته وزیر حمل نقل هند در تهران در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ایران حسن روحانی حضور داشت.

ناندرامودی نختس‌وزیر هند پیش از این به آقای روحانی درباره انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفته بود و به تحکیم روابط همکاری دو کشور تأکید کرده بود.

گادکاری اعلام کرد ایران و هند از سال‌های دور پیمان‌های تاریخی دارند و ما بسیار مشتاق هستیم تا توسعه بندر چابهار را به عهده بگیریم و امیدواریم که این پروژه 12 تا 18 ماه آینده به اتمام برسد.

گادکاری بسیار مشتاق است تا توسعه بندر چابهار را که در منطقه سیستان و بلوچستان با انرژی فراوان منطقه خلیج فارس قرار دارد را تسریع ببخشد.

این دیدار مقامات هندی و ایرانی بسیار برجسته توصیف می‌شود، چرا که هند کار در این بندر را سرعت داده و تعدادی مناقصه برای تأسیس تجهیزات کلیدی در این منطقه را نهایی کرده است.

وزیر حمل و نقل هند گفت امیدوار است مصوبه‌ای از سوی دولت ایران برای تسریع بخشیدن به کار چابهار ایجاد شود و این مسئله، تجارت بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

برای سرمایه‌گذاری و تجارت در سطح بیشتر با ایران و دیگر کشورهای همسایه، کابینه وزارت حمل و نقل سال گذشته مصوبه‌ای را برای توسعه بندر چابهار شامل دریافت اعتبار 150 میلیون دلاری از «اگزیم بانک» تصویب کرد.

و همچنین وزارت کشتیرانی طوری برنامه‌ریزی کرده است که شرکتی را در ایران برای اجرای پروژه‌های این بندر تأسیس کند.

براساس توافق دوجانبه، از آنجایی که تفاهم‌نامه بین دو کشور در ماه «می» گذشته امضا شد، هند قرار است که تجهیزات ساخت دو اسکله در بندر چابهار فاز یک را با سرمایه‌گذاری 85.21 میلیون دلار تجهیز کند که این مالکیت این تجهیزات به طرف‌های ایرانی واگذار می‌شود که امکان تمدید آن وجود دارد.

طرف‌های ایرانی براساس تفاهم‌نامه خط اعتباری 150 میلیون دلاری را درخواست کرده بودند،

براساس توافق، اجرای دو اسکله بنا است در دوره هیجده ماهه پس از امضای قرارداد به پایان برسد.

در کنار این توافق‌های دوجانبه برای توسعه بندر چابهار که که قرار است طرف هندی 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند، یک توافق سه‌جانبه برای حمل و ترانزیت بین هند، افغانستان و ایران امضاء شده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم) طرز پخت واویشکای دنبالچه مرغ و نان (فیلم) طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد