Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:30:25 GMT

کلنگ ساخت سرای امیرالمومنین در سبزوار به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۳۷۸۵

کلنگ ساخت سرای امیرالمومنین در سبزوار به زمین زده شد

کلنگ ساخت سرای امیرالمومنین با حضور آیت الله عالمی و مسئولین بنیاد بعثت و امام جمعه سبزوار به زمین زده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار، کلنگ سرای امیر المومنین عصر روز گذشته با حضور آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان حجت الاسلام رهبر رئیس بنیاد بعثت و جمعی از مسئولین سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام رهبر در این مراسم با اشاره به اینکه نهج البلاغه میراث گران بهایه ولایت، باید احیا شود، تاکید کرد: هماهنگی های فراوانی در پایتخت برای فعالان عرصه فرهنگی انجام شده تا نهج البلاغه این میراث گران بها از کتابخانه ها به زندگی مردم راه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رهنمودهای این کتاب باید در مدیریت و سیاست ما به کارگفته شود، ادامه داد: نیت ما این است کسانی به این کار بپیوندند که بتوانند از ظرفیت های حوزه و دانشگاه برای ترویج این گفتمان استفاده کنند.

حجت الاسلام رهبر در ادامه به ظرفیت های نهفته در این کتاب برای توده مردم تا مدیران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با راه اندازی این سرا شاهد رشد و شکوفایی این ظرفیت ها در بین جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه سرای امیرالمومنین دراین دانشگاه ساخته خواهد شد، تاکید کرد: پیش نویس قرارداد ساخت این فضا آماده شده و همزمان با مراسم کلنگ زنی به امضای امام جمعه سبزوار، بنیاد بعثت و دانشگاه حکیم خواهد رسید.

حداد نیا با اشاره به ساخت سرای امیرالمومنین در دانشگاه حکیم سبزواری ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این سرا و استفاده دانشجویان و آحاد مردم، برکات نهج البلاغه در زندگی مردم جاری شده و سبب رشد روز افزون ما می شود.

وی با اشاره به وعده چهار ماه احداث ساختمان توسط پیمانکار تصریح کرد: این سرا همزمان با برگزاری کنگره آیت الله سبزواری به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: بر اساس توافق نامه تجهیزات از جمله کتاب و موارد نرم افزاری مورد نیاز توسط بنیاد بعثت تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟