Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو حقوقدان شوراي نگهبان تصريح کرد: در مراسم تحليف ديروز، 8 تن از اعضاي شوراي نگهبان در صحن علني مجلس حاضر بودند و با توجه به اينکه اصل 121 قانون اساسي پيرامون ضرورت حضور تمامي اعضاي شوراي نگهبان در جلسه تحليف، الزامي تعيين نکرده است، بنابراين حضور اکثريت اعضاي شوراي نگهبان در مراسم تحليف، به معناي رسميت و اعتبار قانوني اين مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سام سوادکوهي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، در واکنش به برخي ادعاها مبني بر مخدوش بودن اعتبار و رسميت مراسم تحليف ديروز به سبب عدم حضور فقهاي شوراي نگهبان، اظهار کرد: در جلسه ديروز تحليف رياست جمهوري، دو تن از فقهاي شوراي نگهبان يعني حضرات آيات جنتي و مدرسي يزدي حضور داشتند و همچنين تمامي اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان نيز حاضر بودند.
وي ادامه داد: مطابق با اصل 121 قانون اساسي در مراسم تحليف رئيس جمهور، بايد رئيس قوه قضائيه و اعضاي شوراي نگهبان حضور داشته باشند؛ البته در اين اصل قيد نشده است که حضور تمامي اعضاي شوراي نگهبان براي رسيمت مراسم تحليف ضروري مي‌باشد.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان تصريح کرد: در مراسم تحليف ديروز، 8 تن از اعضاي شوراي نگهبان در صحن علني مجلس حاضر بودند و با توجه به اينکه اصل 121 قانون اساسي پيرامون ضرورت حضور تمامي اعضاي شوراي نگهبان در جلسه تحليف، الزامي تعيين نکرده است، بنابراين حضور اکثريت اعضاي شوراي نگهبان در مراسم تحليف، به معناي رسميت و اعتبار قانوني اين مراسم بود.
سوادکوهي در پايان خاطرنشان کرد: حتي در مواردي هم که با قيد فوريت، حضور اعضاي شوراي نگهبان در مجلس ضروري است، رويه به اين ترتيب نيست که تمامي اعضاي شوراي نگهبان در مجلس حاضر شوند.
انتهاي پيام/




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!