Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@09:24:59 GMT

افق روشن اقتصادی ایران و اوراسیا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۴۳۰۶

افق روشن اقتصادی ایران و اوراسیا

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه و تجارت ، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اعلام این خبر افزود: مذاکرات در خصوص ترجیحات تعرفه‌ای برای اقلام کشاورزی و مواد غذایی مورد مبادله بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیۀ اقتصادی اورآسیا به نتیجه رسید و مقرر گردید اسناد امضا شده حداکثر ظرف یک هفته آتی مورد تأیید نهایی از سوی مقامات طرفین قرار گرفته و مبادله گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در این دور از مذاکرات حدود یکصد تعرفه از محصولات کشورهای عضو اتحادیه مذکور در مقابل یکصد و بیست و پنج محصول صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عضو اتحادیه برای اعطای تعرفه‌های ترجیحی در آیندۀ نزدیک مورد توافق قرار گرفت.

خسروتاج با اشاره به توافق دور قبلی اجلاس که حدود سه هفته پیش با موضوع اعطای تعرفه‌های ترجیحی برای کالاهای صنعتی در ایروان برگزار شد، تأکید کرد: مذاکرات و توافقات فوق‌الذکر زمینه‌ساز توسعۀ روابط اقتصادی با کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان خواهد شد و حقوق گمرکی کالاهای صادراتی ایران به این کشورها نیز کاهش خواهد یافت تا شرایط رقابتی برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است، در این نشست، خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، و نیز مهرفرد، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیأت کارشناسی از طرف جمهوری اسلامی ایران، و خانم نیکیشینا، وزیر بازرگانی اتحادیه اورآسیا و معاونین ذیربط کشورهای عضو اتحادیه به بررسی شرایط توافقی برای ایجاد روابط‌ اقتصادی هرچه بهتر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و ایران پرداختند

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است