Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر اتریشی‌ها به پیروزی حزب خلق اتریش به ریاست سباستین کورس، وزیر امور خارجه این کشور در انتخابات پارلمانی آینده اعتقاد دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی کرونر سایتونگ، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان اتریشی انتظار پیروزی سباستین کورس، وزیر امور خارجه کشورشان در انتخابات پارلمانی بعدی این کشور را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، حزب خلق اتریش به ریاست کورس 33 درصد آراء را بدست آورده و از حزب سوسیال دموکرات کریستین کرن ، صدر اعظم فعلی اتریش (25 درصد) و حزب آزادی این کشور با 24 درصد جلوتر است.

این نظر سنجی که به سفارش روزنامه استاندارد انجام شده است نشان می دهد که در مسئله صدر اعظی این کشور 34 درصد به موفقیت کورس، 29 درصد به موفقیت دوباره کرن و تنها 17 درصد به موفقیت رئیس حزب آزادی اتریش اعتقاد دارند.

بر این اساس 54 درصد شهروندان اعتقاد دارند که حزب خلق اتریش به ریاست سباستین کورس پیروز انتخابات پارلمانی بعدی این کشور خواهد بود، 29 درصد هم به پیروزی صدر اعظم و حزبش در این انتخابات اعتقاد داشته و تنها 10 درصد چنین باوری را درباره حزب آزادی اتریش دارند.

چندی پیش نیز نتایج یک نظر سنجی نشان داد که سباستین کورس، وزیر امور خارجه جوان اتریش که اخیرا به ریاست حزب خلق اتریش نائل آمده است شانس خوبی در انتخابات آینده پارلمانی در این کشور دارد و می تواند جایگاه اول در بین احزاب را کسب کند. حزب سوسیال دموکرات کریستین کرن، صدر اعظم اتریش نیز در جایگاه دوم قرار گرفته و به این ترتیب جایگاه کرن در منصب صدر اعظمی این کشور متزلزل می شود.

چندی پیش مهم‌ترین احزاب سیاسی در پارلمان اتریش توافق کردند تا در 15 اکتبر سال جاری میلادی انتخابات زودهنگام را در این کشور برگزار کنند.

در بیانیه پارلمان اتریش در این باره آمده است، کریستین کرن، صدراعظم این کشور و سباستین کورس نیز این توافق را که از سوی حزب سوسیال دموکرات کرن، حزب مردم اتریش کورس و چهار حزب دیگر پارلمان این کشور به امضا رسیده بود، تایید کرده‌اند.

اتریش ماه‌هاست که عرصه بحران و اختلاف میان حزب کرن و شریک ائتلافی خود بر سر سیاست‌های اصلاحی بوده است.

ائتلاف حاکم در اتریش متشکل از حزب سوسیال دموکرات و حزب محافظه کار مردم اتریش که از سال 2013 تشکیل شده است در ماه های گذشته دچار تزلزل اعتماد شده است.

وزیر کشور اتریش از حزب محافظه کار مردم این کشور چندی پیش آشکارا صدر اعظم اتریش از حزب سوسیال دموکرات را متهم به شکست کرد.

با توجه به اختلافات و نزاع ها در دولت ائتلافی اتریش و همچنین بازی های قدرتی داخلی راینهولد میترلهنر، وزیر اقتصاد، معاون صدر اعظم اتریش و رئیس حزب محافظه کار این کشور چندی پیش کناره گیری و جای خود را به سباستین کورس ، وزیر امور خارجه اتریش داد.

حالا عرصه رقابت های انتخاباتی در اتریش وارد مرحله حساسی شده است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی نمایندگی پاکستان در سازمان ملل، منیر اکرم امروز در مقر سازمان ملل با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

طرفین درخصوی همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر تبادل نظر و موضوعات مختلف در دستور کار سازمان ملل از جمله شورای امنیت سازمان ملل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین عصر چهارشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد.

کد خبر 746031

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • آرسنال، اتریشی ها را راهی جام باشگاه های جهان کرد
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی