Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به‌ گزارش ‌ایران اکونومیست؛ رقابت‌های جهانی دوومیدانی از ۱۳ مرداد ماه در لندن آغاز شد و نمایندگان ایران تاکنون در مقدماتی ماده‌های دوی ۱۰۰ متر و پرتاب دیسک به میدان رفتند، اما نتایج قابل قبولی را ارائه نکردند و از رسیدن به مرحله بعد این رقابت‌ها باز ماندند.

احسان حدادی که با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۷ هند با رکورد ۶۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۴ مجوز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کرده بود، در جهانی رکورد ۶۳.۰۳ را به ثبت رساند و پانزدهم جهان شد.

بالاترین رکوردهای حدادی در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن با ۶۸.۱۸ متر و در مسابقات جایزه بزرگ استونی با ۶۹.۳۲ متر رقم خورده بود اما او در رقابت‌های جهانی لندن نتوانست بیشتر از ۶۳.۰۳ متر را پرتاب کند و در نتیجه‌ با اختلاف چهار متر و ۶۱ سانتیمتر نسبت به نفر اول مرحله گروهی، در جایگاه پانزدهم رقابت‌های جهانی قرار گرفت و نتوانست رکورد آسیایی‌اش را تکرار کند.

احسان حدادی پنج مدال طلای قهرمانی آسیا در سال‌های (۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ ) سه طلای بازی‌های آسیایی (۲۰۰۶ دوحه، ۲۰۱۰ گوانگژو و ۲۰۱۴ اینچئون ) نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن، برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۱ و طلای غرب آسیا در سال ۲۰۰۵ را در کارنامه ورزشی خود دارد. اما او بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچئون با رکورد ۶۵.۱۱ دیگر هیچ مدالی را کسب نکرد تا این که بعد از سه سال در رقابت‌های قهرمانی آسیا دوباره قهرمان شد اما دیری نپایید و او در رقابت های قهرمانی جهان نتوانست رکورد خوبی را به ثبت برساند و در نتیجه‌ از گرفتن دومین مدال جهانی‌اش ناکام ماند.

حدادی پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا و همچنین قهرمانی جهان به همراه مربی بدنساز جدید خود حسین توکلی، قهرمان سابق وزنه‌برداری برای اردوهای تدارکاتی به بلاروس رفت، اما این اردو برای رسیدن به فینال جهانی ثمری نداشت و حدادی نتوانست عملکرد قابل قبولی را ارائه کند.

فدراسیون دوومیدانی پیش از این گفته بود که بعد از رقابت‌های قهرمانی جهانی و جهت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برای مربی حدادی تصمیم گیری خواهد کرد. چند سالی است که حدادی از سطح اول پرتاب دیسک جهان فاصله گرفته و به نظر می رسد دیگر تنها باید به فکر عناوین آسیایی خصوصا مدال طلای بازی‌های آسیایی باشد و مدال جهانی دیگر در دسترس حدادی نیست.

* تفتیان در گروه بولت پنجم شد

حسن تفتیان، سریع‌ترین دونده ایران نیز در مقدماتی ماده ۱۰۰ متر در کنار یوسین بولت دوید. او هم که با رکورد ۱۰.۲۵ در قهرمانی آسیا به مقام نخست رسیده بود، در جهانی نتوانست این رکورد را به ثبت برساند و با ۱۰ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه در گروه خود پنجم شد. یوسین بولت افسانه ای در این همین گروه با رکورد ۱۰ ثانیه و هفت صدم ثانیه به عنوان نفر اول راهی مرحله بعدی شد. جورین فورت جامائیکایی با ۹ ثانیه ۹۹ صدم ثانیه بهترین رکورددار مرحله گروهی این ماده بود.

تفتیان در رقابت‌های ورلد چلنج ۲۰۱۶ اسپانیا رکورد ۱۰ ثانیه و چهار صدم ثانیه را به ثبت رساند و رکورددار ماده ۱۰۰ متر ایران شد. وی در دوره قبلی رقابت‌های جهانی با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران به مرحله نیمه نهایی جهانی صعود کرده بود. همچنین در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز با ۱۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در گروه خود سوم شد و باز هم برای اولین بار در تاریخ ایران به نیمه نهایی المپیک در ماده ۱۰۰ متر صعود کرد.

اما او در رقابت‌های جهانی نتوانست رکوردهای قبل خود را به ثبت برساند و در مرحله گروهی از دور رقابت‌های جهانی حذف شد و شانس رسیدن به مراحل بالاتر را از دست داد.

دیگر نماینده ایران نیز که قهرمان آسیا در دوی سه هزار متر با مانع است، نیز امشب (یکشنبه) به میدان خواهد رفت تا شانس خود را در این رقابت ها محک بزند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در پیامی کسب مجدد عنوان قهرمانی تیم‌ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا را تبریک گفت.

متن پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید.

این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.

اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا