Web Analytics Made Easy - Statcounter


حسین قربانخانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت تخلفات مطرح شده هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی برای سپرده گذاری 40 میلیارد تومانی در بانک شهر گفت: بحث اختلاس درباره 40 میلیارد تومانی که در دوره ششم هیات مدیره نظام مهندسی 40 سپرده گذاری شد و دقیق نیست چرا که اختلاس در موضوعات دولتی می‌تواند رخ دهد، بنابراین در بخش خصوصی می‌تواند خیانت در امانت نامیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیانت در امانت هم چند شرط دارد که در اینجا اصلاً وجود ندارد، فردی در هیأت مدیره دوره ششم نظام مهندسی تهران اعلام کرد که اگر پول این سازمان را در بانک شهر سپرده‌گذاری کنید، این بانک به شرکت‌هایی که در بافت فرسوده واحد مسکونی احداث کنند وام می‌دهد و بدین ترتیب هم برای مهندسان ایجاد اشتغال شود و هم به نفع مردم است.

قربانخانی اضافه کرد:هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران هم به نیت خیرخواهانه 40 میلیارد تومان پول را در بانک شهر سپرده‌گذاری کرد اما در زمانی که این مبلغ را می‌خواستند سپرده گذاری کنند، شیطنتی انجام شد و یک فرم سفید امضاء در وثیقه این پول را هم گرفتند و شرکت م ا آمد روی سپرده‌های نظام مهندسی ساختمان وام گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: سازمان نظام مهندسی اقدام حقوقی در این خصوص علیه بانک کرده است چون بانک نمی‌توانسته این کار را انجام دهد و قاضی هم حکم داده که نمی‌توانسته‌اند سفید امضاء بگیرند و سازمان بدون داشتن علم به این موضوع این کار را کرده است، البته سازمان نظام مهندسی هم شاید در این خصوص خطایی انجام داده باشد اما به هر حال دادگاه حکم داده تا تعیین تکلیف پرونده، این 40 میلیارد تومان سر جای خود بماند و ماهانه هم سود 20 درصدی خود را دریافت کنیم.

وی ادامه داد:این پول با مابقی پول‌های ما که در بانک‌هاست تفاوتی ندارد. فقط نمی‌توانیم آن را جابجا کنیم، اما سود آن را دریافت می‌کنیم. بانک شهر هم اعلام می‌کند تا زمانی که آن شرکت (م ا) که وام گرفته بازپرداخت را به اتمام نرساند، 40 میلیارد تومان را بانک شهر نزد خود نگه خواهد داشت.

به گفته قربانخانی، یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ما هنوز نتوانسته‌ایم از بانک شهر آمار بگیریم شرکت مزبور چه میزان وام از بانک شهر گرفته است.

وی ادامه داد: دادگاه برای رئیس و معاون قبلی و دوره بعد یکی از شعب بانک شهر قرار وثیقه 2 میلیارد تومانی صادر کرده است و بانک شهر این پول را نقداً واریز کرده است و این افراد آزاد هستند.

قربانخانی تصریح کرد:تعیین تکلیف این پرونده در پروسه قضایی قرار دارد، اما پول ما وجود دارد و ماهانه هم سود آن را دریافت می‌کنیم، ما کار را به این نقطه رساندیم و دادگاه نامه زده است به بانک شهر که حق ندارید سپرده را به نفع خود ضبط کنید.

قربانخانی در پاسخ به این سئوال که آیا از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی نیز شکایتی شده است،گفت:ما شکایت عام مطرح کرده‌ایم و دادگاه فعلا برای مدیران شعبه قرار صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هیات مدیره دوره ششم 40 میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده شده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفت به همین منظور هیات مدیره دوره هفتم به ریاست حبیب الله بیطرف و قربانخانی رئیس کنونی نظام مهندسی به دنبال این هستند تا این مبلغ 40 میلیارد تومان از بلوکه بانک شهر خارج شود.

انتهای پیام/م


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، پیام باقری افزود: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و نیز دیداری که فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری داشتند و با توجه به توصیه ایشان که برای تحقق رشد اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، طبیعتا برای رسیدن به رشد ۸درصدی اقتصادی باید از همه ظرفیت‌هایی که در کشور و در همه بخش‌ها وجود دارد، چه داخلی و چه خارجی، استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه‌هایی که می‌تواند این هدف را محقق کند و باید مورد توجه قرار بگیرد، صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

این فعال صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: موضوع صادرات غیرنفتی که صدور خدمات فنی و مهندسی بخشی از آن است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد.

باقری گفت: توانمندی زیادی در صدور خدمات فنی و مهندسی هم در بخش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و هم مهندسان و متخصصان و مشاوران بسیار قوی وجود دارد که سال‌ها است این موضوع توسط این‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: این موضوع در صنعت برق که از پیشگامان و پرچم داران صدور خدمات فنی و مهندسی است، خیلی بیشتر است.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی می‌تواند ارزآوری و ثروت آفرینی خوبی برای کشور داشته باشد، ضمن آنکه یک صادرات پایدار به جهت ارتباطی که با کشور مقصد دارد، است.

باقری خاطرنشان کرد: پروژه و طرحی که صادر می‌شود، سال‌های برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم و تامین نیازها، نیازمند ارتباط است.

وی گفت: علاوه بر آن صدور خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار مناسبی ایجاد می‌کند که کالاهای ساخت داخل بتواند در بازار کشورهای مقصد به فروش برسد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: اکنون نیازهای زیادی در کشورهای منطقه برای خدمات فنی و مهندسی کشورمان وجود دارد.

باقری به طرحی که اخیرا در کشور سریلانکا با حضور رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری رسید، اشاره و بیان کرد: طرح اومااویا که به دست متخصصان ایرانی در سریلانکا به بهره‌برداری رسید را می توان نمونه‌ای از توان داخلی برای صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از افتخارات مهندسان ایرانی است که خیلی هم تاثیر گذار در روند اقتصاد سریلانکا و زندگی و معیشت مردم به خصوص بخش کشاورزی و تامین برق است که به دست مهندسان ایرانی انجام شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنابراین صدور خدمات فنی و مهندسی در سالی که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده یک الزام است که باید به آن پرداخته شود.

باقری ادامه داد: باید مسیرها برای فعالان این بخش هموار شود و دولت باید مسیر را هموار و موانع را بردارد.

وی تاکید کرد: باید حمایت‌ها در این زمینه شکل گیرد و منابع به سمت بخش‌های مولد هدایت شود؛ زیرا صدور خدمات فنی و مهندسی هم اشتغال زایی بالایی دارد و هم کمک به خلق ثروت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی