Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازبوشهر، احمد ایزدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی جمعیت دامی گاو و گوساله واجد شرایط با استفاده از پتانسیل دو اکیپ‌ ویژه واکسیناسیون بخش دولتی و یک اکیپ بخش خصوصی با توجه به سهمیه واگذار شده در دام های واجد شرایط انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این فاز با وجود هوای بسیار گرم و شرجی اما با برنامه ریزی دقیق و منظم و با رعایت تمامی دستورالعمل های سازمانی و به همت پرسنل خدوم و کوشای دامپزشکی موفق شدیم هزار و ۱۱۷ راس گاو و گوساله واجد شرایط در واحدهای دامی دشتی را بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ طی سه فاز تعداد ۲ هزار و ۹۴۴ راس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد است.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و با قدرت واگیری بالا است، افزود: بیماری تب برفکی از لحاظ اقتصادی به دلیل کاهش شدید تولیدات، مرگ و میر در دام های جوان و هزینه‌های بالای درمان بسیار حائز اهمیت است.

ایزدی اضافه کرد: دولت در قالب طرح‌های رایگان اقدام به پوشش سراسری واکسیناسیون و کاهش هزینه‌های احتمالی درمانی برای دامداران و حفظ سرمایه‌های بومی و ملی دامی می‌کند.

وی گفت: رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، افزایش اطلاع دامداران در خصوص بیماری و عدم خرید از مناطق آلوده، کنترل تردد افراد به دامداری، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در حمل و انتقال دام‌ها، اجرای برنامه مناسب ضد عفونی و همکاری در انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلای دام ها به این بیماری نقش مهم و اساسی دارد.

انتهای پیام /پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه معدن است.

وی بیان کرد: از طرحهای اقتصادی که زمینه اشتغال جوانان فراهم می کند حمایت می شود.

فرماندار دشتی نیز گفت: ۲۵ درصد معادن استان در شهرستان دشتی است

بحرانی یادآور شد: از حمایت های بانک صنعت و معدن از طرحهای صنعتی تقدیر می شود.

کد خبر 6093650

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور