Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:47:52 GMT

رونمایی از ۵ دستاورد فناورانه محققان جهاد در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۵۰۰۴

رونمایی از ۵ دستاورد فناورانه محققان جهاد در شهریورماه

رئیس جهاد دانشگاهی از رونمایی ۵ دستاورد فناورانه در شهریورماه خبر داد و گفت: این طرح های فناورانه توسط محققان جهاد دانشگاهی به نتیجه رسیده و همزمان با هفته دولت رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمیدرضا طیبی امروز در نشست خبری که به مناسبت سی وهفتمین سالگرد جهاد دانشگاهی در این نهاد برگزار شد، عنوان کرد: ما در یک سال گذشته تولید ۶ فناوری را توانستیم با موفقیت به پایان برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فناوری های به نتیجه رسیده در طی یک سال گذشته، اظهار داشت: کسب کامل فناوری پیشرفته ساخت مته های سه دندانه ای حفاری، کسب دانش فنی طراحی و ساخت فرستنده تلویزیون دیجیتال روستایی، کسب دانش فنی کاغذ از کربنات کلسیم، کسب دانش فنی تولید فلورین باعیار اسیدی، کاربرد تولید اسید فلوریدریک برای تولید گاز فلور در محصولات شیمیایی، تولید انواع کاغذ ضدشعله و آنتی باکتریال از جمله طرح هایی بودند که طی یک سال گذشته به تولید رسیدند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بنا داریم در شهریورماه همزمان با هفته دولت ۵ طرح فناورانه را رونمایی کنیم، اظهار داشت: به علت برخی مشکلات رونمایی از ۵ فناوری مهم تولید شده به مراسم سالگرد جهاد دانشگاهی نرسید و امیدواریم به صورت یکجا در شهریورماه رونمایی کنیم.

وی با اشاره به طرح هایی که قرار است در شهریورماه رونمایی شود، خاطرنشان کرد: بازوی بارگیری نفت در خارک، مبدل فرکانسی ۶کیلوولت دومگاوات در تلمبه خانه ری، سرامیک های ویژه و نسوز، طرح تولید کربن فعال با پایه قیر طبیعی و ساخت پایلوت آن با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال، طرح پکیج نمک زدایی نفت خام به روش الکترواستاتیک با ظرفیت ۲۵ شبکه در روز از جمله طرح هایی هستند که رونمایی خواهند شد.

طیبی با اشاره به فناوری های مهم تولید شده در یک سال گذشته در حوزه پزشکی افزود: تولید داروی ملی تروپیک برای کنترل آلزایمر و کاهش علائم تحریک پذیری در پژوهشگاه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از جمله افتخاراتی است که در یک سال گذشته به ثمر نشسته است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به آمار خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در طی یک سال گذشته مراجعه زوج های نابارور به مرکز خدمات درمان ناباروری پژوهشگاه رویان حدود ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات موفقیت آمیز در این پژوهشگاه خاطرنشان کرد: لقاح خارج رحمی ۳۵ درصد و لقاح داخل رحمی ۲۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

طیبی با بیان اینکه مراجعات به کلینیک های عمومی جهاد دانشگاهی برابر با ۳۰۰ هزار نفر بوده است، گفت: تعداد مراجعات به آزمایشگاه های تشخیص طبی و ژنتیک ۶۰۰ هزار نفر و برای درمان زخم های مزمن دیابتی حدود ۲ هزار نفر بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: همچنین تعداد مراجعه کنندگان به مرکز تحقیقات و درمانی سرطان پستان جهاد دانشگاهی حدود ۸۰ هزارنفر بوده است.

به گفته وی، از سوی دیگر ۶۰ هزار پزشک و کادر درمانی به منازل بیماران اعزام شده اند.

راه اندازی مدرسه اقتصاد مقاومتی توسط جهاد دانشگاهی

طیبی از راه اندازی مدرسه اقتصاد مقاومتی توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: الزامات راه اندازی این مدرسه مشخص شده و قرار است به زودی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه این مدرسه برای مدیران سراسر کشور مناسب است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی متکی به توان داخلی است که در این مدرسه چنین موضوعی مطرح می شود تا مدیران کشور از ویژگی های اقتصاد مقاومتی مطلع شوند.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، در سازمان برنامه و بودجه برای راه اندازی این مدرسه در حال مذاکره هستیم.

تاسیس پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی

طیبی در ادامه تصریح کرد: مذاکرات کار تاسیس پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی با وزارت علوم تحقیقات و فناوری نهایی شده است.

وی افزود: قرار است این پارک در دانشگاه علم و فرهنگ راه اندازی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید
  • اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردمی در سیستان و بلوچستان