Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-04@23:46:29 GMT

استفاده لنوو از اندروید خام بر روی گوشی‌هایش

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۵۲۴۸

استفاده لنوو از اندروید خام بر روی گوشی‌هایش

گروه فناوری _ بعد از چند سال لنوو به این نتیجه رسیده که رابط کاربری شخصی‌سازی شده‌اش چندان باب میل کاربران، به خصوص مشتریانشان در هند، نیست و قصد دارد این رابط کاربری را بازنشسته کند.یکی از نارضایتی و شکایت‌های همیشگی کاربران گوشی‌های اندرویدی این است که این گوشی‌ها معمولا به موقع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت نمی‌کنند و بهتر است اینگونه گفت که در این گوشی‌ها به اندازه‌ای که به سخت‌افزار توجه می‌شود، نرم‌افزار مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از جی اس ام، گوشی‌های میان رده در بهترین حالت یک بار به‌روزرسانی اندروید را، آن‌ هم حداقل با یک سال تاخیر، دریافت می‌کنند و پرچم‌داران نیز معمولا با تاخیر نسخه‌های جدید اندروید را تجربه می‌کنند. یکی از دلایل اصلی این تاخیر و پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف آن است که اکثر شرکت‌ها اندروید خام را برای گوشی‌هایشان عرضه نمی‌کنند و تمایل دارند رابط کاربری آن را شخصی‌سازی کنند. این شرکت‌ها می‌خواهند گوشی‌هایشان از محصولات سایر شرکت‌ها متفاوت باشد و با اضافه کردن قابلیت‌هایی که بعضا چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، باعث می‌شوند کاربران از لطف دسترسی به موقع به آخرین نسخه‌های اندروید بی‌بهره بمانند.

با این حال شرکت‌هایی مانند سونی و موتورولا از ابتدا رابط‌ کاربری گوشی‌هایشان را با کوچک‌ترین تغییر نسبت به اندروید خام روانه بازار می‌کردند و نتیجه این بوده که در سال‌های اخیر گوشی‌های این دو شرکت معمولا آخرین نسخه‌های اندروید را سریع‌تر از سایر گوشی‌ها دریافت کرده‌اند. به نظر می‌رسد لنوو نیز قصد دارد سیاست‌هایش را در این راستا تغییر دهد.

سرپرست بخش بازاریابی محصولات لنوو، آنجو شارما، گفته که این شرکت قصد دارد به کاربران آن چیزی را بدهد که می‌خواهند. او توضیح داده که Vibe Pure UI، رابط کاربری گوشی‌های لنوو، آن تجربه‌ای که بسیاری از کاربران، به خصوص کاربران هندی، می‌خواهند را برایشان به ارمغان نمی‌آورد. او اضافه کرده از این پس این شرکت از اندروید خام در گوشی‌هایش استفاده می‌کند و این کار روند به‌روزرسانی سیستم‌عامل را سریع‌تر کرده و باعث می‌شود مدت پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌ها نیز افزایش پیدا کند.

به نظر می‌رسد لنوو پس از تصاحب موتورولا و مشاهده منافع استفاده از اندروید خام بر روی گوشی‌ها، تصمیم بر این گرفته که این برنامه را بر روی محصولات با برند خودش نیز پیاده کند. اولین گوشی لنوو که با اندروید خام عرضه می‌شود K8 Note خواهد بود که قرار است هفته آینده با اندروید 7.1.1 معرفی شود. گوشی‌های بعدی لنوو نیز با اندروید خام عرضه خواهند شد. لنوو همچنین وعده داده تمامی گوشی‌های سری K به اندروید O ارتقا پیدا خواهند کرد، هرچند که در مورد جدول زمانی این به‌روزرسانی حرفی به میان نیامده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد

خسرو والی‌زاده، گزارشگر و گوینده باسابقه تلویزیون و رادیو، «مسعود اسکویی» را از بهترین‌های صداوسیما دانست و اظهار امیدواری کرد که سازمان صداوسیما قدر داشته‌هایش (قدیمی‌ها) را بیشتر بداند.

مسعود اسکویی ـ گوینده و کارشناس مجری پیشکسوت رادیو ـ که از چندی پیش در بیمارستان بستری بود، صبح چهارشنبه ـ ۱۲ اردیبهشت ماه ـ درگذشت. خسرو والی‌زاده در گفت‌وگویی با ایسنا از همکاری و رفاقت ۳۰ ساله‌اش با مسعود اسکویی گفته است.

این گزارشگر قدیمی سخنش را اینگونه آغاز کرد: بسیار متاسفم از این اتفاق. به خانواده ایشان، همسر محترمشان و خواهرشان و همین‌طور همکاران قدیمی‌شان در تلویزیون و رادیو تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم آنها که هستند قدرشان بیش از این‌ها دانسته شود.

وی مسعود اسکویی را یکی از بهترین‌های تلویزیون و رادیو دانست و گفت: نه فقط رادیو که صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را متاسفانه از دست داد. از هر نظر که بگویید آقای اسکویی صدای جاودانه‌ای داشت. هیچکس در ورزشی‌ها نبود که صدای ایشان را نشنیده باشد و لذت نبرده باشد. استاد اسکویی یک صدای مخملی بسیار زیبا همراه با شخصیتی قابل احترام داشتند و سازمان صداوسیما در این روزها یکی از بهترین‌هایش را از دست داد. امیدوارم صداوسیما قدر داشته‌هایش را که قدیمی‌ها هستند و از سرمایه‌های سازمان محسوب می‌شوند، بداند.

در این زمینه بخوانید:

صدای مسعود اسکویی را بشنوید

مرور گفت‌وگوی ایسنا با مسعود اسکویی پس از ۱۰ سال

مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد

پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان مسعود اسکویی بشنویم

والی‌زاده سپس به همکاری‌اش با مسعود اسکویی اشاره کرد و ادامه داد: من بیش از ۳۰ سال افتخار همکاری با ایشان را داشتم و در کنارشان بودم. در شبکه‌های مختلف رادیویی مثل ورزش، تهران، جوان و ... با هم برنامه‌های مختلفی را اجرا کردیم و طی این سال‌ها خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. ایشان همیشه یار و یاور ما بودند. همیشه خیلی به جوانان اهمیت می‌داد و سعی می‌کرد تجربیاتی که آموخته بود به جوانان منتقل کند.

او یادآور شد: خود من از ایشان خیلی چیزها آموختم و حتی تا روزهای اواخر عمرشان هم در کنارشان بودم و بسیار متاسفم. سه شنبه عصر (یک روز قبل از فوت مسعود اسکویی) شاید آخرین نفری که به ملاقاتش رفت من بودم و متاسفانه پس از آن خبر فوتش را شنیدم. آقای اسکویی بسیار آدم باشخصیت، بااخلاق، محترم و بی‌حاشیه‌ای بودند. ایشان سال‌های سال در تلویزیون و رادیو کار خبری، گویندگی و گزارشگری انجام دادند و همیشه هم برای همه محترم بودند. خدا رحمتشان کند.

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح ١٢ اردیبهشت در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.  

تشییع پیکر این پیشکسوت روز یکشنبه( ۱۶ اردیبهشت) ساعت ۹:۳۰ صبح در مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود و همچنین مراسم یادبود او روز دوشنبه(۱۷ اردیبهشت) از ساعت ۱۳ الی ۱۴:۳۰ در مسجد بلال صداوسیما خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
  • لیگ ملت‌های والیبال یکی از ستاره‌هایش را از دست داد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!