Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با طرح موضوع جولان شرکت‌های مافیایی در تهران، پشت‌پرده زورگیری از شهروندان بابت جای پارک خودرو را تشریح کرد.

اقبال شاکری، با تاکید بر اینکه دریافت هر گونه وجه نقد از شهروندان توسط پارکبان‌ها اقدامی غیرقانونی محسوب‌ می‌شود، گفت: گاهی اوقات برخی پارکبان‌ها شهروندان را مجبور به دادن پول می‌کنند، که این اقدام آنها زورگیری محسوب می‌شود، در حالی که باید مطابق قانون از مردم پول بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر می‌شود هر کسی دور یک فضای عمومی حصار کشیده و برای ورود به آن از مردم پول مطالبه کند، این اقدام غیرقانونی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ضابط قضایی باید با تخلفات این چنینی برخورد کند، گفت: از نظر من این اقدامات هیچ تفاوتی با سوء‌استفاده از فضای عمومی ندارد.

وی مدعی شد: این شرکت‌های مافیایی هستند که پارکبان‌ها را استخدام می‌کنند که باید به شدت با این شرکت‌ها برخورد شود.

شاکری افزود: پلیس راهور و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از دو سال پیش اعلام کرده بودند که پرداخت هر گونه وجه نقد به پارکبان‌ها تخلف است، با این حال کماکان شرکت‌ها اقدام به استخدام و به کارگیری پارکبان‌ها می‌کنند.

شاکری در پاسخ به این سوال که چرا تا امروز برخورد جدی‌تری با فروش غیرقانونی فضاهای شهر نشده است، گفت: تاکنون دو الی سه بار این مساله در شورا مطرح شده است، اما احتمالا از آنجا که معاونت حمل و نقل ترافیک تصور می‌کرد اگر بخواهد وارد این قضیه شود راهی جایگزین برای کنترل پارکینگ‌ها نخواهد داشت، جدی وارد عمل نشد.

او ادامه داد: سیستم کنترل مکانیزه سال گذشته در شورا به تصویب رسید و مقرر شد؛ از این 100 هزار پارک حاشیه‌ای در تهران، هر ساله تعداد مشخصی تحت کنترل این سیستم درآید. پس از تصویب این طرح، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به صورت جدی اعلام کرد که پارکبان‌ها وجه قانونی ندارند، البته همانطور که گفتم قرارداد با شرکت‌های پارکبان دو سال است منقضی شده بود.

شاکری در پاسخ به این سوال که چرا کماکان پارکبان‌ها در هنگام مطالبه پول از مردم یک برگه فیش در دست دارند که نام شهرداری روی آن نوشته شده، گفت: این مساله برای خود من نیز سوال بود و بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ام مشخص شد، این برگه‌ها برای همان قرارداد اولیه است. از فیش اولیه کپی کرده و دوباره از آنها استفاده می‌کنند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه نمی‌توان وجه انسانی این مساله را کتمان کرد و مظلومیت برخی از پارکبان‌ها را نادیده گرفت، گفت: شاید برخی از این پارکبان‌‌ها تصور می‌کنند، کار قانونی انجام می‌دهند و در حال برقراری نظم و انضباط هستند، اما پول اصلی به جیب شرکت‌های غیرقانونی می‌رود که آنها را استخدام کرده‌اند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با اشاره به اینکه بحث پارکینگ و انحصار فضای عمومی تبدیل به بحران و ابزاری برای سوء استفاده از مردم شده است، گفت: در تهران برخی از شرکت‌ها افراد را استخدام کرده و در کوچه و فضای عمومی قرار می‌دهند تا اجازه ندهند هیچ کسی جز خود آن‌ها در آن مکان پارک کنند. حتی موردهایی داشتیم که فردی ماشین صفر خریده و برای مدت طولانی یک جا پارک کرده است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این بحران فقط شامل پارک‌های حاشیه‌ای نمی‌شود، افزود: در کنار پیاده‌رو، در حقیقت هر جا که بشود پارکبان‌ها ماشین را پارک کرده و از مردم پول می‌گیرند و این معضلی برای حمل و نقل عمومی شده است.

شاکری درباره ماهیت این شرکت‌های پارکبانی گفت: معلوم نیست این شرکت‌ها چه کسانی هستند و از آنجا که دو سال است قرارداد آنها به پایان رسیده هیچ گونه مالیاتی پرداخت نکرده و وجه قانونی ندارند و کارمندانشان بیمه نیستند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر این شرکت‌ها را به شرکت‌های مالی اعتباری تشبیه کرد و گفت: این شرکت‌ها مشابه شرکت‌های مالی و اعتباری هستند و وقتی کنترل نشوند عاقبت هم دولت باید از جیب مردم به این زورگیرهای سرگردنه پول بدهند، در حالی که می‌توان از راه قانونی جلوی وخیم‌تر شدن اوضاع را گرفت، در برخی از مناطق کل کوچه را قرق کرده و اجازه نمی‌دهند هیچ ماشینی وارد شود و اگر مردم کاری در آن منطقه داشته باشند، نمی‌توانند جای پارک پیدا کنند.

او در انتها درباره فرآیند حل قانونی این معضل گفت: نماینده حقوقی شهرداری باید از این شرکت‌های غیرقانونی که در امور حمل و نقل شهر دخالت می‌کنند، شکایت کرده و راه را برای ورود دادستانی و دستگاه قضا باز کنند تا تکلیف آنها مشخص شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ

سخنگوی سرویس مرزی اوکراین گفت از ابتدای جنگ با روسیه تاکنون حدود ۳۰ مرد اوکراینی در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای اوکراین و اجتناب از جنگ علیه روسیه، جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، «آندری دمچنکو» سخنگوی سرویس مرزی اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری اوکراینی عنوان کرد: برخی از آنها هنگام تلاش برای عبور از رودخانه یا عبور از کوه جان خود را از دست دادند.

به نقل از دیلی‌میل، به‌استثنای برخی موارد، مردان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال، طبق قانون نظامی اوکراین، اجازه خروج از کشور را ندارند زیرا ممکن است از آنها برای جنگ استفاده شود.

روز دوشنبه، سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ۲۴ مرد هنگام تلاش برای عبور از رود «تیسا» در مرز اوکراین با رومانی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

دمچنکو افزود: «از زمان آغاز جنگ، مرزبانان حدود ۴۵۰ گروه جنایت‌کار را که تلاش کرده‌اند افراد را به‌صورت غیرقانونی از مرز عبور دهند، شناسایی کرده‌اند. تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز هر روز اتفاق می‌افتد. بیشتر این تلاش‌ها خارج از پست‌های بازرسی مرزی در مرز با مولداوی و رومانی است. بیشترین تعداد با اسناد جعلی در مرز با لهستان ثبت شده است.»

اوایل ماه آوریل، سخنگوی سرویس مرزی اوکراین به تلویزیون دولتی اوکراین گفته بود به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ مرد در تلاش برای ترک غیرقانونی اوکراین متوقف می‌شوند.

در ماه نوامبر، بی‌بی‌سی در گزارشی بر اساس داده‌های عبور غیرقانونی مرز از رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کرد نزدیک به ۲۰ هزار مرد از آغاز جنگ برای سربازی اجباری از اوکراین فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران