Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- متناسب با رفتار‌های آمریکا اقدام خواهیم کرد،نامه کمیسیون به رئیس‌جمهور برای تعیین‌تکلیف صورت‌های مالی بانک‌ها،نماینده سلفی‌بگیر عذرخواهی کردو ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، متناسب با رفتار‌های آمریکا اقدام خواهیم کرد،نامه کمیسیون به رئیس‌جمهور برای تعیین‌تکلیف صورت‌های مالی بانک‌ها،نماینده سلفی‌بگیر عذرخواهی کردو .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند. متناسب با رفتار‌های آمریکا اقدام خواهیم کرد

دفاع پرس:«علیرضا رحیمی» نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آمریکا از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران چه اهدافی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: تحریم‌های جدید آمریکا که توسط نمایندگان مجلس سنای این کشور به تصویب رسید، تحریم‌های شخص‌محور است؛ نه موضوع محور و هدف از اعمال این تحریم‌ها ایران‌هراسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف از اعمال تحریم‌ها این است که آمریکا می‌خواهد تا چهره ایران در عرصه بین‌الملل ضعیف نشان داده شود و سرانجام راه رسیدن به دستاورد‌های برجام را بر ایران مسدود کند و از این رو بر تهدید و تحریم پافشاری دارد که عامل بازدارنده‌ای باشد برای دستیابی به نتایج مطلوب برجام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه راهکار‌های مقابله با تصمیمات آمریکا چیست؟، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز قطعا متناسب با رفتار‌های آمریکا قدم خواهد برداشت، نمایندگان مجلس آمریکا تحریم‌های جدیدی بر علیه ایران در کنگره سنای آن کشور به تصویب رساندند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بلافاصله طرح یک فوریتی در برابر پاسخ به تصمیمات آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها در مجلس به تصویب رساندند و آن را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داد.

رحیمی ادامه داد: رویکرد‌های خصمانه آمریکا بر همگان آشکار شده، و امروز ملت شریف ایران با چهره ظالم این کشور آشنایی کامل دارند؛ ما باید در برابر هرگونه تهدید و تحریم آمادگی لازم را داشته باشیم، باید در عرصه‌های سیاسی، دفاعی و هر زمینه‌ای که دشمنان بر آن نقطه ضعف دارند، خود را قوی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی و آل‌سعود لابی‌گری‌های آمریکا هستند، و قطعا نظر‌ها و راه کارهایشان در تصمیم‌گیری‌های آمریکا تاثیر دارد.


گزارش کمیسیون اقتصادی درباره «تخلفات بانک مرکزی» سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود/نامه کمیسیون به رئیس‌جمهور برای تعیین‌تکلیف صورت‌های مالی بانک‌ها

فارس:محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری و تعیین تکلیف آنها، اظهار داشت: بر اساس جلسات و مباحث کارشناسی که در کمیسیون اقتصادی صورت گرفته نهایتا اظهارات بانک مرکزی درباره ساماندهی مجموعه مؤسسات بابت ساماندهی مجموعه مؤسسات با نام و واژه کاسپین گزارش‌ها و اقدامات بانک مرکزی مورد قبول کمیسیون اقتصادی واقع نشد.

وی افزود: به دنبال عدم پذیرش گزارش بانک مرکزی درباره مؤسسات مالی و اعتباری تحت عنوان «کاسپین» نهایتا کمیسیون درخواست کرد به دلیل تخلفات بانک مرکزی در حوزه عدم نظارت صحیح و قانونی و به موقع در ارتباط با موضوع کاسپین اعمال ماده ۲۳۶ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: اعمال ماده ۲۳۶ قانون در کمیسیون چند هفته قبل به رای گذاشته شد و رای آورد و نهایتا گزارش آن برای قرائت در صحن مجلس آماده شد که با تعطیلات ۲ هفته‌ای مجلس مواجه شدیم.

پورابراهیمی ادامه داد: به دلیل عدم تشکیل صحن علنی و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، ۲ هفته کار ما به عقب افتاد؛ قرار بود بر اساس توافقی که با هیأت رئیسه داشتیم در اولین فرصت اولین دستور کار امروز (یکشنبه) قرائت کمیسیون اقتصادی بود که به دلیل مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جلسه علنی امروز مجلس تشکیل نشد.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با هیأت رئیسه در اولین دستور کار صحن علنی گزارش ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره تخلفات بانک مرکزی بابت موضوع کاسپین (که شامل مؤسسات اعتباری داخلی می‌شود) قرائت شود که امیدواریم سه‌شنبه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر همین اساس اضافه کرد: گزارش مذکور سه‌شنبه یا چهارشنبه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و در صورتی که صحن رای دهد (پیش‌بینی‌ها حاکی از رای مثبت مجلس به این گزارش است) این پرونده مستقیما به دستگاه قضایی ارسال می‌شود؛ بنابراین ظرف این هفته - سه‌شنبه یا چهارشنبه - گزارش کمیسیون اقتصادی در صحن علنی قرائت خواهد شد.

*نامه کمیسیون اقتصادی به رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف صورت‌های مالی موسسات و بانک‌ها

پورابراهیمی همچنین از نامه کمیسیون متبوعش به رئیس‌جمهور درباره تعیین تکلیف نحوه ارائه صورت‌های مالی موسسات و بانک‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته اختلاف نظر جدی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در رابطه با نحوه تعیین صورت‌های مالی پیش آمد که تبدیل به یک چالش اساسی شده است.

وی افزود: این اختلافات به نحوی است که سازمان حسابرسی به عنوان زیرمجموعه وزارت اقتصاد بر این نظر است که‌انها باید براساس استاندارد‌های مورد قبول این سازمان صورت‌های مالی خود را تهیه کنند، بانک مرکزی نیز عنوان می‌کند که این بانک به عنوان ناظر بر عملکرد سایر بانک‌ها باید تعیین کند که بانک‌ها بر اساس چه استانداردهایی، صورت‌های مالی را ارائه کنند؛ بنابراین اختلاف نظر جدی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره نحوه تعیین صورت‌های مالی باعث شده صورت‌های مالی دوگانه تهیه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پذیرفت نمی‌توان برای یک بانک دو نوع صورت مالی برای سازمان حسابرسی و بانک مرکزی تهیه کرد، عنوان کرد: بر این اساس از سوی کمیسیون اقتصادی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره تسریع در تعیین تکلیف وضعیت نامناسب گزارشگری صورت‌های مالی موسسات و بانک‌های کشور ارسال می‌شود.

به دلیل حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان در تحلیف نمی‌توان خدشه‌ای به مراسم وارد دانست/ نماینده سلفی‌بگیر عذرخواهی کرد

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی پیش آمده به دنبال عکس گرفتن چند نفر از نمایندگان با فدریکا موگرینی و انتقادات مردمی از این اقدام، گفت: نماینده‌ای که مرتکب این اشتباه شده بود عذرخواهی کرده و پرداختن به این مساله و ادامه دادن آن ضرورتی ندارد.

وی افزود: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور اعضای حقوقدان شورای نگهبان همگی حضور داشتند و از فقها نیز آیت‌الله احمد جنتی در مراسم حاضر بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف نمی‌توان خدشه‌ای را در مورد عدم حضور تعدادی از اعضای این شورا در مراسم تحلیف به این مراسم وارد دانست.

تصاحب غیرقانونی ۳ میلیون فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه

تسنیم:حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اتباع بیگانه به‌شکل غیرقانونی در کشور، اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی پیش از سر‌کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت به عمل آمد تا درباره ساماندهی و رسیدگی به وضعیت حضور اتباع بیگانه غیرقانونی در کشور توضیحاتی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: بنده به‌عنوان طراح سؤال از توضیحات وزیر تعاون در جلسه کمیسیون قانع نشدم، لذا قرار است وزیر برای ارائه توضیحات درباره ساماندهی وضعیت اتباع بیگانه غیرقانونی در صحن علنی مجلس حضور یابد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، گفت: اگر دولت در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده، اتباع بیگانه را که غیرقانونی در این منطقه حضور دارند و یا به‌شکل غیرقانونی در شغلی که مجوز آن را ندارند شاغل هستند، ساماندهی و به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند مشکل بیکاری حل می‌شود و نیازی به اعتبار و تسهیلات از سوی دولت برای حل مشکل بیکاری در این حوزه وجود ندارد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی به‌ویژه در بخش مشاغل ساختمانی از سوی اتباع بیگانه غیرقانونی اشغال شده، ادامه داد: اتباع بیگانه غیرقانونی با دامپینگ که انجام می‌دهند بسیاری از فرصت‌های شغلی را تصاحب کرده و باعث بیکاری کارگران ایرانی شده‌اند.

وی درباره دلایل استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرقانونی در مشاغل به‌ویژه مشاغل ساختمانی گفت: عدم پرداخت حق بیمه، دست‌مزد پایین و همچنین به‌دلیل اینکه اتباع بیگانه غیرقانونی اجازه افتتاح حساب در بانک را ندارند بنابراین دستمزد آن‌ها نزد کارفرما باقی می‌ماند، همه این موارد سبب می‌شود کار‌فرمایان تمایل به استفاده از آن‌ها در مشاغل را داشته باشند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با ابراز اینکه حدود ۳ میلیون شغل از سوی اتباع بیگانه تصاحب شده، اظهار داشت: بسیاری از اتباع بیگانه یا مجوز اقامت در کشور را ندارند و یا مجوز فعالیت در شغلی را که در حال فعالیت در آن هستند ندارند.

امنیت مراسم تحلیف روحانی چگونه تامین شد؟

سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به ماموریت ستادکل نیرو‌های مسلح به این قرارگاه برای تامین امنیت مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی، گفت: بعد از ماموریتی که ستادکل نیرو‌های مسلح به قرارگاه ثارالله داد، ما جلسات منظمی را با شورای عالی امنیت‌ملی و شورای تامین استان تهران برگزار کرده و وظایف را به صورت دقیق تقسیم کردیم.

وی گفت: نیروی انتظامی، بسیج، وزارت اطلاعات، ارتش و سپاه در تامین امنیت مراسم تحلیف نقش خود را به درستی انجام دادند. علاوه بر سپاه و ناجا در برخی موارد ارتش موظف شد که پوشش پدافندی مسیر‌های منتهی به مراسم تحلیف را به عهده داشته باشد؛ نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه نیز ماموریت داشتند که مسیر‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی و ورود میهمانان خارجی را تحت پوشش قرار دهند؛ بعد از پایان مراسم تحلیف نیز، میهمانان را در امنیت کامل بدرقه کردیم.

سردار کوثری با بیان اینکه با هماهنگی دقیقی که نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی زیر نظر قرارگاه ثارالله داشتند، مراسم تحلیف در امنیت کامل برگزار شد، گفت: به محض اینکه میهمانان خارجی ما از ۹۱ کشور وارد تهران شدند، تحث پوشش امنیتی نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه قرار گرفته و با هماهنگی که با اطلاعات سپاه و دیگر گروه‌های امنیتی داشتیم، موظف کردیم که میهمانان ما در امنیت کامل در شهر تهران تردد کنند.

جانشین قرارگاه ثارالله تهران گفت: آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و برخی کشور‌های مرتجع منطقه بدانند که مراسم تحلیف در همان مکانی برگزار شد که گروه‌های تکفیری مورد حمایت آن‌ها دست به خرابکاری زده بودند؛ این‌ها باید بدانند که ما یک لحظه از تامین امنیت خود غافل نکرده و نخواهیم کرد و امروز مراسم تحلیف با حضور رؤسای جمهور، رؤسای مجلس و نمایندگان کشور مختلف در سطح امنیتی بالا برگزار کردیم و جمهوری اسلامی ایران با همت مردم، نیرو‌های مسلح و بسیجیان خود اجازه عرض اندام به هیچ گروه تروریستی را نخواهد داد.

وی گفت: ما در مراسم تحلیف هیچ تهدید امنیتی نداشتیم و با توجه به پوشش خاص که توسط نیرو‌های خود در تهران داشتیم، ممکن نمی‌دانستیم که اقدامی علیه امنیت ما در تهران شکل بگیرد و دشمن هم بداند که اگر اقدامی علیه ما کند آنرا در نطقه خفه می‌کنیم، البته باز هم تاکید می‌کنم که ما پوششی برای امنیت مراسم تحلیف تعریف کرده بودیم که اجازه و امکان تهدید امنیتی را هم به دشمن نمی‌داد.

برای تصدی سازمان محیط زیست با من صحبت شده است/ هنوز سه وزیر تعیین تکلیف نشده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان:عیسی کلانتری مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست درباره مطرح شدن نامش به عنوان گزینه تصدی سازمان محیط زیست، اظهار داشت: حدود دو ماه پیش در این مورد با بنده صحبت شد و تاکنون این مسئله قطعی نشده است، رئیس جمهور باید در این مورد تصمیم بگیرد.

وی درباره زمان معرفی کابینه به مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس اعلام یکی از معاونین رئیس‌جمهور گویا قرار است کابینه دوازدهم روز سه شنبه به مجلس معرفی شود.

مشاور جهانگیری درباره ترکیب وزرا، خاطر نشان کرد: تعدادی از وزرا مشخص هستند و مثل اینکه وزرای اقتصادی، علوم و آموزش و پرورش تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند.


انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

 در آن روز‌ها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیما‌های کوچک از کشور‌های مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، اینها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم، اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازار‌های اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

فروشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادر‌هایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # عربستان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد