Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: حسن روحانی با رییس مجلس بلاروس، پادشاه لسوتو و نخست وزیر سوازیلند جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

استقبال از پیشنهاد رییس‌جمهور بلاروس برای اجرای پروژه‌های مشترک جدید

رییس‌جمهور گفت: ایران و بلاروس ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک صنعتی دارند که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها روابط بخش‌های اقتصادی خصوصی دو کشور را نیز تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز یکشنبه در دیدار میخائیل میاسینکوویچ با استقبال از پیشنهادات مطرح شده از جانب رییس جمهور بلاروس برای اجرای پروژه‌های مشترک جدید بین دو کشور، اظهارداشت: اولین قدم برای گسترش روابط اقتصادی، برقراری روابط بانکی خوب بین دو کشور است این روند باید شتاب گیرد.

روحانی اضافه کرد: نکته مهم دیگر توافق ما با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است که اگر در این زمینه در مذاکرات به توافق نهایی و امضاء اسناد برسیم، تحول بزرگی در روابط اقتصادی فیمابین ایجاد خواهد کرد.

وی تقویت کریدور شمال – جنوب را نیز برای دو کشور حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ایران و بلاروس فهرست بلندی از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی برای توسعه روابط دارند که باید در سایه اراده سیاسی قوی موجود برای گسترش روابط، این ظرفیت‌ها را فعال کنند.

رییس‌ جمهور با اشاره به نزدیکی نظرات دو کشور در مسایل بین‌المللی گفت که این نزدیکی مواضع می‌تواند زمینه‌ای برای کنار هم قرار گرفتن ایران و بلاروس در مجامع بین‌المللی و گسترش روابط بیش از پیش دو کشور باشد.

میخائیل میاسینکوویچ رییس مجلس بلاروس نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رییس جمهور و مردم کشورش به مناسبت آغاز دوره جدید فعالیت دکتر روحانی و آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم، گفت: سخنرانی شما در مراسم تحلیف بسیار متوازن و قوی بود که سمت و سوی شما در سیاست داخلی و خارجی را به خوبی تبیین کرد و در آن پیام‌های بسیار مثبتی برای مردم، نخبگان سیاسی و جامعه جهانی وجود داشت.

رییس مجلس بلاروس اضافه کرد: باید اراده قوی و سطح بالای روابط سیاسی دو کشور را در زمینه گسترش روابط اقتصادی به فعلیت برسانیم. ایران و بلاروس زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های نفت، صنعت، ماشین‌سازی و صادرات و واردات دارند و باید با بهره‌گیری از سیستم‌های مدرن بانکی مراودات بانکی خود را نیز بیش از پیش گسترش دهند.

روحانی در دیدار پادشاه لسوتو: توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی برای ایران حائز اهمیت است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه مناسبات دوستانه با کشورهای آفریقایی همواره برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت بوده، اظهار امیدواری کرد این سفر آغازی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات ایران و لسوتو باشد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز یکشنبه در دیدار با پادشاه لسوتو ضمن خوش‌آمدگویی به وی برای حضور در مراسم تحلیف دوره دوازدهم ریاست جمهوری گفت: دو ملت ایران و لسوتو از نظر افکار، اعتقادات، آرزوها و آرمان‌ها با هم نزدیک هستند و این اشتراکات فرهنگی، پایه و فرصتی است تا بتوانیم از آن به نفع ملت‌ها استفاده کنیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای گسترش روابط میان دو کشور قایل نیست، بر ضرورت نزدیکی شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و شناساندن ظرفیت‌های موجود در دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین همکاری، مشارکت و رایزنی ایران و لسوتو در رابطه با حل و فصل مشکلات و معضلات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و جلوگیری از توسعه آن را حائز اهمیت دانست.

"لستی سوم " پادشاه لسوتو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهور کشورمان و تقدیر از میهمان‌نوازی شایسته جمهوری اسلامی ایران، گفت: دوستی و صمیمیت نزدیکی میان دو ملت ایران و لسوتو وجود دارد و امیدوارم این سفر موجب توسعه روابط و همکاری‌ها میان دو کشور باشد.

پادشاه لسوتو اظهار داشت: ما به همزیستی مسالمت‌آمیز، عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها و آرامش، صلح و امنیت، احترام می‌گذاریم و خواستار توسعه روابط و همکاری‌ با ایران و همه کشورهایی هستیم که در این راستا حرکت می‌کنند.

لستی سوم همچنین خواستار افزایش دوستی، همکاری‌، مشارکت و حمایت ایران از لسوتو در سازمان‌های بین‌المللی شد.

روحانی در دیدار نخست وزیر سوازیلند: مبارزه با بی‌ثباتی و تروریسم، مسئولیت مشترک جهانی است

رییس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه دو قاره آسیا و آفریقا منافع مشترک و زیادی برای همکاری‌های نزدیک دارند، گفت: تهران کاملاً آمادگی دارد که سطح روابط و همکاری‌های خود را با همه کشورهای آفریقایی از جمله سوازیلند هر چه بیشتر گسترش دهد.

حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار نخست وزیر سوازیلند با اشاره به اینکه ایران و اکثر کشورهای آفریقایی معمولاً تجربه‌های مشابهی در قرن‌های گذشته داشته و امروز هم از اهداف مشترکی درباره مسایل منطقه و جهانی برخوردارند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در آغاز انقلاب اسلامی برای حمایت از مبارزات مردم آفریقا بویژه در آفریقای جنوبی و علیه آپارتاید تلاش زیادی داشت و امروز بسیار خرسندیم که در جنوب آفریقا، امنیت و ثبات قابل قبولی وجود دارد.

رییس‌ جمهور اظهار امیدواری کرد: تروریسم به عنوان یک بیماری خطرناک که امروز در بخش‌هایی از آفریقا ناامنی بوجود آورده، نتواند به سمت سایر مناطق آفریقا، حرکت کند و به طور کامل در این قاره ریشه‌کن شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های بزرگ ما در دنیای امروز، ایجاد ثبات و امنیت در کشورهای مختلف جهان و مبارزه با ناامنی و بی‌ثباتی بویژه تروریسم است.

رییس‌ جمهور اهمیت وجود احترام و حقوق مساوی برای همه ملت‌های جهان را بعد از موضوع امنیت و ثبات مورد تأکید قرار داد و گفت: برای تحقق این هدف همکاری‌های سیاسی و بین‌المللی ما در مجامع بین‌‌المللی اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم برخی از کشورهایی که هم در زبان و گفتار و هم در عمل به دنبال سلطه و تفوق بر جهان هستند، راه نادرستی را انتخاب کرده‌اند.

روحانی با تأکید بر اینکه تهران از ارتقاء و توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهایی که در مسیر رشد قرار دارند، استقبال می‌کند، اظهار داشت: برای توسعه سطح همکاری‌ها، مخصوصاً در بخش‌های اقتصادی لازم است شرایط و ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاران دو کشور شفاف و آسان باشد.

"بارناباس سیباسیسو دلامینی" نخست وزیر سوازیلند که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران آمده است، نیز در سخنانی با تبریک آغاز دور جدید ریاست جمهوری دکتر روحانی، گفت: سوازیلند در مسیر توسعه قرار دارد و در این مسیر به همکاری‌ و برقراری روابط نزدیک با کشور بزرگی مانند ایران، اتکاء داریم.

نخست وزیر سوازیلند خاطر نشان کرد: سوازیلند برای تعمیق هر چه بیشتر دوستی و روابط خود با ایران، اهمیت ویژه‌ای قایل است و مصمم هستیم همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف، افزایش دهیم.

سیباسیسو دلامینی تصریح کرد: سوازیلند برای صلح و امنیت، ارزش و اعتبار زیادی قایل است و در این زمینه نیز علاقمند به برقراری روابط نزدیک و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران می باشد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس

رئیس‌جمهور بلاروس به ورزشکاران شرکت کننده کشورش در المپیک پاریس به خاطر رقابت در وضعیت بی‌طرف توصیه ویژه‌ای کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر لوکاشنکو موضع خود در مورد حضور ورزشکاران این کشور در بازی‌های المپیک 2024 در وضعیت بی‌طرف را ابراز کرد.

رئیس‌جمهور بلاروس در جریان یک سفر کاری به منطقه موگیلف گفت: رقابت کار یک ورزشکار است. اگر قبلاً انتخاب شده‌اید و در وضعیت خنثی به آنجا (المپیک پاریس) می‌روید، "به صورت آنها بکوبید".

واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود. در دسامبر 2023، کمیته بین‌المللی المپیک به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه داد تا با پذیرش معیارهای خاص و در وضعیت بی‌طرف در مسابقات شرکت کنند،  پیش از این، IOC از ایجاد کمیته ویژه‌ای خبر داده بود که انطباق ورزشکاران با پاسپورت‌های روسیه و بلاروس را با قوانین خاصی بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد