Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@09:29:26 GMT

لوگوی پرسپولیس هنوز ستاره ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۶۷۵۵

لوگوی پرسپولیس هنوز ستاره ندارد

آخرین لوگوی ثبت شده باشگاه پرسپولیس در اداره ثبت مالکیت معنوی، همچنان لوگوی بدون ستاره این باشگاه است.

به گزارش "ورزش‌سه"، در فوتبال، برخی از تیم‌های ملی و باشگاهی یک یا چند ستاره در کنار لوگو و یا به عنوان بخشی از لوگوی خود دارند که اغلب در بالای لوگوی تیم‌ها به نمایندگی از دست‌آوردهای مهم یک تیم برروی پیراهن آن تیم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولین تیمی که در تاریخ فوتبال اقدام به درج ستاره بر روی پیراهن خود کرد، یوونتوس بود. این تیم در سال ۱۹۵۸ و پس از کسب دهمین عنوان قهرمانی خود در سری آ که در آن زمان یک رکورد جدید کشوری بود، اقدام به این کار کرد. در سری آ هر ده عنوان قهرمانی برابر با یک ستاره خواهد بود، بنابراین یوونتوس با کسب ۳۳ قهرمانی سه ستاره و تیم‌های آ.ث. میلان و اینتر میلان هرکدام با کسب ۱۸ قهرمانی دارای یک ستاره می‌باشند.


*در لیگ ترکیه در سال ۲۰۰۰ طرح هر پنج قهرمانی یک ستاره اجرا گردید. گالاتاسرای با بیست عنوان قهرمانی در لیگ این کشور دارای چهار ستاره نیز می‌باشد.


*در سال ۲۰۰۳ باشگاه رنجرز پس از کسب پنجاهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ اسکاتلند، پنج ستاره در بالای لوگوی خود و بر روی پیراهن تیم حک کرد. رقیب رنجرز یعنی سلتیک با وجود کسب ۴۷ عنوان قهرمانی در لیگ اسکاتلند، تنها یک ستاره بر بالای لوگوی خود حک کرده که آن هم به دلیل قهرمانی این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا ۶۷–۱۹۶۶ می‌باشد. این در حالیست که باشگاه آبردین اسکاتلند دو ستاره در بالای لوگوی خود قرار داده که به دلیل یک قهرمانی در جام برندگان جام اروپا (۸۳–۱۹۸۲) و یک قهرمانی در سوپرجام اروپا (۱۹۸۳) می‌باشد.


*در فوتبال آلمان در سال ۲۰۰۴ سیستم رسمی ستاره‌گذاری بر روی پیراهن توسط سازمان لیگ فوتبال این کشور معرفی شد که تیم‌های قهرمان را از سایر تیم‌ها متمایز می‌کرد. این سیستم به این صورت است که به ترتیب برای ۱، ۲، ۳ و ۴ ستاره، تیم‌ها باید ۳، ۵، ۱۰ و ۲۰ قهرمانی کسب کنند و تنها قهرمانی در بوندس‌لیگا (۱۹۶۳ به بعد) مورد قبول است.


*در اروپا تنها باشگاه‌های مارسی، سلتیک، استون ویلا و ناتینگهام فارست به دلیل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) اقدام به حک کردن ستاره بر روی پیراهن خود کرده‌اند اما این عمل در باشگاه‌های قاره‌های دیگر به خصوص در بین باشگاه‌های آفریقایی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا بیشتر از اروپا رایج است. ستاره‌ها اغلب به دلیل قهرمانی در لیگ کشوری بر روی پیراهن قرار می‌گیرند اما در همه قاره‌ها برخی از تیم‌ها به دلیل قهرمانی در مسابقات قاره‌ای بر روی پیراهن خود ستاره درج کرده‌اند.


بحث زدن ستاره روی پیراهن پرسپولیس، پس از قهرمانی این تیم در لیگ برتر موضوعی چالش برانگیز تبدیل شد. پرسپولیسی‌ها بعد از کسب دهمین قهرمانی‌شان در لیگ سراسری ایران، ستاره‌ای به لوگوی باشگاه خود اضافه نموده اند اما این نشان هنوز به طور رسمی ثبت اسناد کشور و اداره ثبت مالکیت معنوی اتفاق نیفتاده است. اما بحث قانون‌مند شدن ستاره روی پیراهن تیم‌ها هم مسئله مهمی است که هنوز در فوتبال ایران قانون شفاف و مشخصی تدوین نشده است.


به طور مثال اگر مبنای ستاره قهرمانی در لیگ باشد، استقلال دیگر نمی‌تواند در لیگ برتر ستاره‌ای روی پیراهنش داشته باشد. و اگر ملاک و معیار ثبت ستاره قهرمانی در آسیاست، باید برای تمایز ستاره های پرسپولیس و استقلال چاره ای اندیشید. تاکنون تیم‌های مختلفی در مقاطع گوناگون از ستاره روی لوگوی‌شان استفاده کرده‌اند. استقلال دو ستاره به خاطر قهرمانی آسیا روی لوگو دارد، پاس همدان به همین دلیل یک ستاره زده بود و فولاد خوزستان زمانی که قهرمان لیگ برتر شد، برای اولین قهرمانی لیگ، یک ستاره روی لوگو داشت. به نظر می رسد نقص اصلی در بحث قانون گذاری است و عدم وجود یک قانون مشخص مانند بسیاری از لیگ های معتبر جهان و حتی لیگ های آسیایی باعث سردرگمی بین هواداران فوتبال شده است. علی ایحال آخرین لوگوی ثبت شده باشگاه پرسپولیس در اداره ثبت مالکیت معنوی، همچنان لوگوی بدون ستاره این باشگاه است.


طبق بررسی های به عمل آمده درخواستی در این زمینه تنظیم شده اما ارائه آن به مراجع قانونی مستلزم داشتن مصوبه هیئت مدیره باشگاه والبته تامین مبلغ یک میلیون تومان برای انجام آن در اداره مربوطه است. هیئت مدیره ای که هنور ترکیب جدید خود را نشناخته و به نظر می رسد پس از معرفی کابینه دولت دوازدهم و مشخص شدن وضعیت وزیر ورزش، اعضاء جدید هیئت مدیره سرخابی ها نیز تعیین تکلیف شوند. تا آن زمان باید منتظر ماند و دید آیا باشگاه با هیئت مدیره جدید اقدامی در راستای ثبت لوگوی خود با ستاره خواهد کرد یا نه؟

پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترابی: فکر می‌کنم سال آخر حضورم در پرسپولیس باشد/ امیدوارم جام قهرمانی را به هواداران هدیه بدهیم

مهدی ترابی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس پس از برد برابر تیم پیکان اظهار کرد: از هواداران برای حضورشان تشکر می‌کنم و امیدوارم در آخر فصل بتوانیم آنها را خوشحال کنیم.  

او در مورد رقابت استقلال  و پرسپولیس در صدر جدول گفت: طبیعی است، چون هفته‌های پایانی است و هر تیمی تمرکز بهتری داشته باشد می‌تواند جام قهرمانی را ببرد. ما همه تلاش می‌کنیم که فصل را با جام تمام کنیم.  

ترابی در پاسخ به پرسشی درباره تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: هنوز هیچ صحبتی با باشگاه نداشته‌ام و فکر می‌کنم سال آخر حضورم در پرسپولیس باشد که امیدوارم حداقل با جام باشد. البته نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد و امیدوارم در نهایت پایان خوشی داشته باشد و سال فوتبالی را با جام تمام کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر باشگاه پیشنهاد دهد، تمدید می‌کند؟ گفت: هنوز هیچ پیشنهادی نداده‌اند و بستگی به باشگاه دارد. امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد.

ترابی در مورد سال ۱۴۰۲ گفت: اتفاقات فوتبالی خوب و بدی داشت و همیشه همینطور بوده است. امیدوارم در سال جدید جام را به هواداران هدیه دهیم.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • آرزوی ستاره فراموش نشدنی پرسپولیس و تیم ملی + عکس
  • عکس| کنایه سنگین ستاره پرسپولیس به لیست جدید تیم ملی
  • (عکس) کنایه سنگین ستاره پرسپولیس به لیست جدید تیم ملی
  • کنایه ستاره پرسپولیس به لیست جدید تیم ملی است؟
  • ترابی: فکر می‌کنم سال آخر حضورم در پرسپولیس باشد/ امیدوارم جام قهرمانی را به هواداران هدیه بدهیم
  • امسال برای پرسپولیس خوب بود
  • کار پرسپولیس برای قهرمانی سخت است/ استقلال بسته بازی کرد
  • بازگشت ستاره پرسپولیس به ترکیب قوی سپید
  • درخواست پپ از ستاره سیتی: لطفا با ما بمان
  • دوراهی ستاره سابق بارسا: خوشحالی برای اتلتیکو!