Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@03:04:15 GMT

تفکر شهید بابایی خدایی و آسمانی بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۷۱۵۷

تفکر شهید بابایی خدایی و آسمانی بود

دفاع>دفاع مقدس - همشهری آنلاین:
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ذکر خصوصیات ممتاز اخلاقی و رفتاری شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی گفت: تفکر این شهید والامقام ارتش، اسلام خدایی و آسمانی بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سی امین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و رونمایی از 10 نرم افزار جامع شهدای شاخص نیروی هوایی که با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در فرماندهی مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید زندگی شهید بابایی را به عنوان یک انسان حقیقی که خلیفه الله بر روی زمین است، الگو قرار دارد، تصریح کرد: از این شهید سرافراز افتخاراتی جاودان همچون شجاعت، ولایتمداری، مردانگی، جوانمردی و دستگیری از محرومان جامعه برای ما به یادگار مانده که نسل اندر نسل آبی پوشان نیروی هوایی و تمامی مردم شهید پرور ایران به آن افتخار می کنند.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه اظهار داشت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که اگر شهدا در روز قیامت از ما پرسیدند بعد از ما چه کرده اید؟ به آنها بگوییم در این دوران سنگر شما را حفظ کردیم و از عزت، ولایت، ملت، دین، آبرو، جامعه دفاع کردیم.

مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷) | مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

جلیلی صفت با اشاره به اینکه محبوبیت و شهرت شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی دیواره های ملی را شکست و آوازه این شهید سرافراز را وارد عرصه بین المللی کرد، افزود: آنچه که باعث این مهم شد اخلاق، تفکر و سیره ولایی عباس بابایی بود.

وی توضیح داد: شهید بابایی از دوران کودکی دارای روحی بزرگ و اخلاقی جوانمردانه بود، به طوری که هنگام تحصیل در دوران ابتدایی وقتی که متوجه شد مستخدم مدرسه به دلیل کهولت سن و عدم کارایی کار و منبع درآمد خود را از دست می دهد، روزانه ساعتی را برای کمک به وی و نظافت مدرسه اختصاص داد.

جلیلی صفت اضافه کرد:روح و فکر شهید بابایی آسمانی بود و از این رو یاور و منجی مظلومان بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد ما سرباز ولایت هستیم، ولایت فقیهی که امروز شرق و غرب در مقابل آن زانو زده‌اند.

در این مراسم از 10 نرم افزار جامع شهدای شاخص نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

این نرم افزارها که توسط مرکز ساخت بازی‌های رایانه ای نهاجا و مخصوص گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده، مربوط به زندگی نامه شهیدان عباس بابایی، عباس دوران، حسین خلعتبری، حسن لشکری، علیرضا یاسینی، اقبالی، جواد فکوری، محمد خضرایی، مصطفی اردستانی و منصور ستاری است.

امیر سرتیپ علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل، امیر سرتیپ خلبان محسن دره باغی معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از پیشکسوتان و همرزمان به همراه خانواده شهید بابایی در مراسم سی امین سالگرد شهادت شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی حضور یافتند.

15 مرداد سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید «عباس بابایی» امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش اسلام است، او که یک مبارز بود و برای مقابله با دشمن بعثی همچون پرنده ای پر صلابت در آسمان ایثار و شهادت پرواز می کرد.

شهید بزرگوار «عباس بابایی» در هنگام شهادت 37 سال داشت.

او اسوه ای بود که از کودکی تا واپسین لحظات عمر گرانقدرش همواره با فداکاری و ایثار زندگی کرد و سرانجام نیز در روز عید قربان، به آرزوی بزرگ خود که نوشیدن شربت شیرین شهادت بود، نائل شد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم های پاور

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم های پاور به کارگردانی هادی محمدپور و امیر شایان مهر و هادی محمدپور محصول سال 1402 است. شهید ستاری و شهید بابایی حماسه‌ای بزرگ را رقم می‌زنند... . اتابک نادری (شهید ستاری)، سپیده خداوردی، الناز اسماعیلی، مهرداد ضیایی، علیرام نورایی (شهید بابایی)، مجید پتکی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور در این فیلم مقابل دوربین عارف نامور بازی کردند. بهزاد عبدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و احسان شیبانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • ببینید/ خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت!
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه