Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل با بیان اینکه آران و بیدگل رتبه یک تولید پسته در استان اصفهان را دارد، گفت: در سال جاری مبارزه با آفت سن در ۳۲۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی آران و بیدگل انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسین فتاحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: طی چند سال اخیر به دلیل کم آبی و گرمای شدید هوا که به کم آب شدن سفره‌های زیر زمینی منجر شده است تصمیم جدی به تغییر الگوی کشت گرفته شد و با استفاده از دانش متخصصان این حوزه آموزش‌هایی به کشاورزان شهرستان آران و بیدگل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل ضمن اشاره به کشت پسته به عنوان یکی از محوری‌ترین محصولات کشت شده پس از اجرای طرح تغییر الگوی کشت در این شهرستان افزود: با توجه به نیاز کم پسته نسبت به محصولات دیگر به آب این محصول جایگزین محصولات با نیاز بالای آب شد که با استقبال خوبی به خصوص در شهر ابوزیدآباد روبه‌رو شد.

وی ضمن اشاره به سطح زیر کشت در حال حاضر پسته در شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: هم اکنون 3500 هکتار باغ پسته در سطح شهرستان آران و بیدگل مشغول فعالیت هستند و این یک مزیت قابل توجه برای شهرهای کویری ما بوده و باید به عنوان یک محصول استراتژیک معرفی شود.

فتاحی ضمن اشاره به فعالیت‌های اداره جهادکشاورزی در جهت حمایت از کشاورزان تصریح کرد: در سال جاری مبارزه با آفت سن در 3200 هکتار از زمین‌های کشاورزی٬ توسعه و اصلاح باغات در مساحت نزدیک به 600 هکتار، توزیع 100 هزار اصله نهال و توزیع 2500 تن کود شیمیایی در بین کشاورزان آران و بیدگلی از جمله فعالیت‌های حمایتی این اداره است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل ضمن اشاره به جایگاه کشاورزی شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان ابراز داشت: با وجود کویری و خشک بودن شهرستان آران و بیدگل مقام اول تولید پسته٬ مقام دوم تولید پنبه٬ مقام سوم تولید جو در استان اصفهان متعلق به آران وبیدگل است.

انتهای پیام/

R7845/P1377/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم