Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:05:31 GMT

اردبیل نیاز مبرمی به احداث هتل ۵ ستاره دارد‌

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۷۶۵۹

اردبیل نیاز مبرمی به احداث هتل ۵ ستاره دارد‌

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حال‌حاضر نیاز مبرمی به احداث هتل و هتلهای ۵ ستاره دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عسگر سنگی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر استان اردبیل به دلیل گردشگرپذیر بودن و موقعیت جغرافیایی خود نیاز مبرمی به احداث هتلهای پنج ستاره دارد که ما توانستیم طی سالهای اخیر این استان را از وجود هتلهای چهارستاره غنی سازیم که در نظر داریم تا با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث هتلهای پنج ستاره را نیز در دستور کار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت اشتغال هتلهای پنج ستاره را حداقل تا 6 ماهه نخستآغاز فعالیت هتل 50 درصد دانست وتصریح کرد: طبق آمارهای در دست و بررسی‌های انجام شده هتل‌های پنج ستاره در اردبیل به محض بهره‌برداری تنها در 6 ماه نخست فعالیت می‌تواند به ظرفیت اشغال حداکثر 50 درصد برسد که این ظرفیت اشتغال استان را تا حد قابل قبولی ارتقاء می‌دهد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر موفق به کسب موافقت دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث هتلهای پنج ستاره در استان شدیم که بی‌شک با احداث این هتلها علاوه بر افزایش گردشگران داخلی و خارجی افزایش سرانه درآمد استان نیز یکی دیگر از دستاوردهای آن خواهد بود.

سنگی بیان کرد: کشش و ظرفیت هتلهای 4 ستاره به بالا در جذب گردشگران در داخل کشور بسیار بالاست که نیاز است تا به منظور دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه گردشگری و اقتصاد بتوان در حوزه هتلداری و غنی‌سازی این صنعت از کادر و پرسنل تخصصی ودوره‌دیده استفاده کرد زیرامعیار سنجش هتل در یک منطقه علاوه بر موقعیتهای دیگر پرسنل مجرب آن هتل است.

وی از مسئولان خواست تا در راستای احداث هتلهای پنج ستاره و حتی چهارستاره در استان در راستای جذب سرمایه‌گذاران خصوصی و سرمایه‌های کلان همکاری لازم را با میراث فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه، یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان را اسکله صیادی کیاشهر دانست و متذکر شد: می‌توان از این اسکله استفاده چندمنظوره کرد.

خسرو آرنگ امروز، ۲۶ فروردین ماه در حاشیه بازدید از اسکله کیاشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه از زیرساخت‌های خوب گردشگری برخوردار است، اظهار کرد: در شهر آستانه اشرفیه شاهد رونق گردشگری مذهبی هستیم و در بخش کیاشهر از ظرفیت گردشگری تفریحی برخورداریم.

وی با اشاره به وجود پهنه تالابی و نوار ساحلی در شهرستان آستانه اشرفیه و جذابیت آن برای گردشگران، عنوان کرد: به دنبال ایجاد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هستیم تا سرمایه‌گذاران بیایند و یکی از عرصه‌های شهرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

فرماندار آستانه اشرفیه یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان را اسکله صیادی کیاشهر دانست و متذکر شد: می‌توان از این اسکله استفاده چندمنظوره کرد؛ یعنی علاوه بر صید و صیادی، از ظرفیت‌های گردشگری تفریحی آن بهره برد.

آرنگ پارک ملی بوجاق را یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری طبیعی در منطقه کیاشهر دانست و عنوان کرد: این منطقه از گونه‌های بی‌نظیر گیاهی و جانوری برخوردار بوده و می‌تواند اقتصاد خانوارها در حوزه کیاشهر را به اقتصادی پویا و زنده تبدیل کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب اقتصادی منطقه کیاشهر هم برای استان و هم کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری باشیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد در سرمایه‌گذاری تجلی پیدا می کند، ادامه داد: دولت سیزدهم نسبت به استفاده از مشارکت عمومی مردم در عرصه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اهتمام دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • آب شیرین‌کن «کاشی کرتی جاسک» وارد مدار می‌شود
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • دورنمای تأمین‌اجتماعی با استمرار رویکرد تحولی در دولت سیزدهم؛ امیدبخش و مثبت است