Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان نکا با اشاره به تنفیذ حکم رییس جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به جایگاه مهم تنفیذ این حکم از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حکم تنفیذ مشروعیت بخشیدن به رییس جمهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ولی فقیه با تنفیذ حکم رییس جمهور در حقیقت به ریاست وی بر قوه مجریه مشروعیت می بخشد، افزود: این مسأله نشان دهنده اهمیت جایگاه ولی فقیه در نظام دینی است.
مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که اقدامات رییس جمهور در جایگاه رییس قوه مجریه بدون تنفیذ حکم آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتبار حقوقی نخواهد داشت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تنفیذ حکم رییس جمهور به این جایگاه مهم اعتبار و مشروعیت بخشیدند.
امام جمعه نکا با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی به گونه ای انتخابات، ​تنفیذها، ​تحلیف ها، حوادث و مسائل را به گونه ای مدیریت کردند که بازی سیاسی دشمن نتواند تاثیرگذار باشد، گفت: مدیریت صحیح مقام معظم رهبری مانع از سوء استفاده دشمن و ایجاد فتنه در کشور شده است.
حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالب مهم مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری در این مراسم بار دیگر بر ضرورت نگاه ویژه دولت به رفع مشکلات اقتصادی تأکید کردند، گفت: امروز مسأله اقتصاد یکی از مهم ترین مطالبات عموم مردم از دولت دوازدهم است.
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتظار مردم از دولت جدید برنامه ریزی مناسب تر برای رفع مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم اقداماتی که در عرصه های مختلف در دولت یازدهم صورت گرفت، اما مردم رفع مشکلات اقتصادی را لمس نکردند.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله اقتصاد با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد، گفت: کشوری همچون ایران اسلامی با چنین ظرفیت های مهمی نباید با مشکلات اقتصادی مواجه باشد.
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که متأسفانه اقتصاد نفتی بلای جان کشورمان شده است، افزود: مسؤولان باید به جای تکیه به نفت، جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنند تا از بحران های اقتصادی احتمالی بکاهند.
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت دوازدهم باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور رفع مشکلات اقتصادی بهره گیرد، خاطرنشان کرد: امروز کشورمان دارای ظرفیت و توانمندی های بسیاری است که در صورت شناسایی و احیاء می توان مشکلات اقتصادی را به حداقل رساند.
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند همدلی سران قوا است، تصریح کرد: دولت و مجلس در تصویب طرح هایی که عامل تقویت اقتصاد داخلی است نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.
امام جمعه نکا با بیان این که امروز اقتصاد ایران از یک بیماری مزمن رنج می برد که باید برای درمان آن تصمیم مناسبی گرفته شود، خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری همواره نسبت به آن تأکید دارند کلید حل مشکلات اقتصاد داخلی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور بر ضرورت هوشیاری مسؤولان در برابر توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: ایشان از مسؤولان کشور خواستند از حضور دشمن و ترفندهای دشمن نباید غافل شد.
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی هر روز با چهره بزک کرده جدیدی وارد معرکه می شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورمان باید مراقب باشند فریب توطئه های خطرناک بدخواهان انقلاب اسلامی را نخورند.
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دشمن تلاش می کند با ترفندهای گوناگون مسئولان کشورمان را با خود همراه کند، تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع مسئولان نیز ناخواسته با نقشه های دشمنان همراه می شوند که این مسأله خسارت های سنگینی برای کشورمان در پی خواهد داشت.
وی همچنین با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند رونق اقتصاد و معیشت مسئله نخست کشور است، تصریح کرد: دولت و مجلس همه توان خود را برای رفع این دغدغه های مهم به کار گیرند.
حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بر ضرورت تعامل گسترده با دنیا تأکید کرد و گفت: علیرغم همه تلاش ها و توطئه های دشمنان برای انزوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اما ایران اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار جهانی قرار دارد.
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران با اقتدار در مقابل سلطه طلبان و زیادخواهان خواهد ایستاد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در 38 سال گذشته ثابت کردند هیچ گاه اهل سازش نبوده و نیستند و زیر بار زیاده خواهی های دشمنان نخواهند رفت.
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با تأکید براین که ملت ایران اهل تعامل و گفت و گو با ملت های جهان هستند، خاطرنشان کرد: اما این ملت بزرگ و همیشه در صحنه اهل سازش با سلطه طلبان نبوده و نیستند.
امام جمعه نکا با بیان این که ملت بزرگ ایران علیرغم 38 سال تحریم و تهدید از سوی غرب به سرکردگی آمریکا هیچ گاه زیر بار سازش نرفت، تصریح کرد: مردم کشورمان همواره در مسیر حق و حق مداری حرکت کرده اند و اجازه نخواهند داد توطئه های دشمنان مانع حرکت قطار توسعه کشور در عرصه های مختلف شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم