Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه در ایران‌ایر گفت: خطای سیستم هشداردهنده حریق موتور در هواپیمای ATR پرواز دیشب گرگان ـ مشهد موجب شد که خلبان به اشتباه بیفتد و درخواست فرود اضطراری داشته باشد.

به گزارش فارس، پرواز شماره 249 شب گذشته مسیر مشهد ـ گرگان متعلق به ایران‌ایر به دلیل آنچه بروز نقص فنی در موتور از سوی خلبان اعلام شد، در فرودگاه گرگان درخواست فرود اضطراری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به دلیل اعلام قبلی خلبان باند فرودگاه گرگان برای فرود این هواپیما آماده شده بود و این هواپیما به سلامت در فرودگاه گرگان به زمین نشست.

یک منبع آگاه در ایران‌ایر در این باره به خبرنگار فارس گفت: در واقع سیستم اعلام نقص فنی این هواپیمای ATR دچار مشکل شده بود که هشدار (آلارم)‌ آتش گرفتن موتور می‌دهد درحالی‌که موتور آتش نگرفته بود و خلبان نیز به دلیل تجربه کم و بر اساس اعلام سیستم خود هواپیما اقدام به اطفای حریق می‌کند و کپسول مخصوص این کار را تخلیه می‌کند.

وی ادامه داد: خلبان به دلیل بروز این مشکل درخواست فرود اضطراری می‌کند و به سلامت در فرودگاه گرگان به زمین می‌نشیند که پس از فرود عوامل فنی متوجه می‌شوند که سیستم هشدار به اشتباه عمل کرده است.

بنابر این گزارش پیش از این یکی از کارشناسان هما مدعی شده بود که گرما و رطوبت منطقه موجب اختلال سوخت‌رسانی در موتور شماره 2 هواپیمای ATR و از کار افتادن آن می‌شود اما این مقام مسئول در ایران‌ایر این ادعا را رد کرد.

به گزارش فارس پیش از این نیز یک فروند از 4 فروند ATRهای هما که به تازگی وارد ناوگان این ایرلاین‌شده است مدت کوتاهی به دلیل نبود قطعه غیرعملیاتی بود که پس از ارسال قطعه مجدداً عملیاتی شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، براساس اعلام وزارت دفاع سنگاپور، یک فروند جنگنده اف -۱۶ متعلق به نیروی هوایی این کشور در پایگاه «تنگاه» سقوط کرد و خلبان جان سالم به‌در برد.

وزارت دفاع سنگاپور اعلام کرده است که این جنگنده هنگام برخاستن دچار نقص فنی شد و اندکی بعد سقوط کرد. خلبان نیز بلافاصله با پیروی از پروتکل اضطراری، از جنگنده خارج شد.

به نوشته وزارت دفاع سنگاپور، خلبان هشیار و قادر به راه رفتن است. تحقیقات درباره این حادثه جریان دارد و اطلاعات درباره آن به‌روزرسانی خواهد شد.

گفته می‌شود جنگنده مذکور یک فروند اف -۱۶ سی تک‌سرنشین بوده است. از زمان ورود این جنگنده به ناوگان نیروی هوایی سنگاپور در اواخر دهه ۱۹۸۰، این چهارمین فروند اف -۱۶ از دست‌رفته این کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6100175

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود
  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • رد شدن گل استقلال مقابل ذوب آهن به دلیل خطای هند (استقلال 0-1 ذوب آهن)
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت