Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:43:21 GMT

تالار گفت‌وگوي بخش‌خصوصي گردشگري افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۹۲۰۲

خبرگزاري آريا - تالار گفت‌وگوي بخش‌خصوصي گردشگري، يکشنبه 15 مرداد 96، با حضور سرپرست معاونت گردشگري کشور و رؤساي تشکل‌هاي گردشگري، در سالن خليج‌فارس معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مراسم افتتاح تالار گفت‌وگوي بخش‌خصوصي گردشگري، با حضور ميرهادي قره‌سيد رومياني سرپرست معاونت گردشگري کشور، مديران‌کل اين معاونت، جمشيد حمزه‌زاده رئيس جامعه هتلداران ايران، ابراهيم پورفرج رئيس جامعه تورگردانان ايران، علي آذري مديرعامل جامعه سفره‌خانه‌داران تهران، محسن اسلامي رئيس انجمن مؤسسات آموزشي گردشگري کشور و محسن انصاري رئيس انجمن گردشگري الکترونيک، فعالان بخش‌خصوصي و مجمع هماهنگي تشکل‌هاي گردشگري برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش‌خصوصي بايد سازمان ميراث‌فرهنگي را خانه دوم خود بداند
رومياني در اين نشست گفت: «امروز خوشحاليم که پرچم بخش‌خصوصي در معاونت گردشگري به‌اهتزاز درآمده است. اين موضوع يک پيام دارد و آن اين است که شما بايد سازمان ميراث‌فرهنگي را خانه دوم خود بدانيد. اينجا منزل شماست و سيمرغ بلورين صنعت گردشگري بدون حضور شما بال‌وپر ندارد.»
او تصريح کرد: «اگر گردشگري را پيشران اقتصاد مي‌دانيم اين مهم با همکاري و هم‌افزايي شما در بخش‌خصوصي به‌نتيجه مي‌رسد. بايد ديد در سازمان چه حمايت‌ها و تسهيلاتي مي‌توانيم براي بخش‌خصوصي فراهم کنيم؛ چراکه سازمان ميراث‌فرهنگي يک بازوي تسهيلگر و حمايت‌کننده است.»
سرپرست معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ادامه داد: «بخش‌خصوصي است که در اصل به فعاليت‌هاي معاونت گردشگري نمره مي‌دهد. تغيير رويکرد در حوزه مصوبات يک ضرورت است و مشکلات و معضلات بخش‌خصوصي نيازمند اقدامات جدي است.»
او گفت: «اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌ها در حوزه گردشگري براي رفع مشکلات و موانع نيازمند تغيير رويکرد است.»
رومياني افزود: «اگر تغييري در دنيا در حوزه گردشگري انجام شده به‌واسطه مديريت کلان در اين بخش است. معاونت گردشگري متعلق به بخش‌خصوصي است و ما در سازمان ميراث‌فرهنگي در خدمت بخش‌خصوصي هستيم. اگر کسي در اين حوزه همراه ما نباشد از اين قطار پياده مي‌شود.»
او تصريح کرد: «ما بايد به بخش‌خصوصي اطمينان بدهيم که حامي و پشتيبان آن‌ها هستيم و براي اين حمايت و پشتيباني نيازمند قوانين شفاف هستيم. درحال‌حاضر، 32 آيين‌نامه و دستورالعمل در حوزه گردشگري وجود دارد و در برخي موارد شاهد اختلاط موارد با هم هستيم.»
او تصريح کرد: «قريب به 600 ماده قانوني مرتبط با موضوعات مختلف حوزه گردشگري را در دست بررسي داريم که پس از اجراي اصلاحات موردنياز از اين موارد رونمايي مي‌شود. اميدواريم اين اقدام دريچه روشني براي حرکت چرخه صنعت گردشگري و همراهي بخش‌خصوصي با اين حرکت باشد.»
سرپرست معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ادامه داد: «ما به اقدامات اورژانسي در حوزه گردشگري نياز داريم. برخي از مشکلات و موانع قابل‌حل است، اما برخي ديگر نيازمند زمان و همکاري بخش‌خصوصي است. انتظار داريم که بخش‌خصوصي در اين مسير همراه ما باشد.»
با مديريت فعلي، گردشگري روزهاي خوبي را پشت‌سر مي‌گذارد
جمشيد حمزه‌زاده، رئيس جامعه هتلداران ايران، نيز در اين نشست، در توضيح تشکيل مجمع هماهنگي گردشگري کشور، که اعضاي آن را رؤساي تشکل‌هاي گردشگري حاضر در اين جلسه تشکيل مي‌دهند، گفت: «اين مجمع از دو سال قبل براي هماهنگي تشکل‌هاي گردشگري تشکيل شده و اقدامات بسيار خوبي براي هماهنگي و داشتن زبان مشترک بين تشکل‌ها انجام داده است.»
او تصريح کرد: «اين مجمع در حل مشکلات و موانع بخش‌خصوصي گردشگري گام‌هاي مؤثري برداشته و ما معتقديم که تشکيل اين مجمع و قوي‌تر شدن آن باعث توسعه و رونق گردشگري کشور مي‌شود.»
حمزه‌زاده ادامه داد: «با حضور دکتر رومياني اميدواريم بسياري از موانع و مشکلات حوزه گردشگري حل شود. گردشگري صنعتي فرابخشي است که با سازمان‌ها و ارگان‌هاي بسيار زيادي مرتبط است. معاون گردشگري بايد تعامل مثبتي با اين ارگان‌ها داشته باشد و آقاي رومياني در اين حوزه زمينه لازم را دارد.»
رئيس جامعه هتلداران ايران ادامه داد: «گردشگري با حضور خانم دکتر احمدي‌پور در رأس سازمان ميراث‌فرهنگي و آقاي دکتر رومياني در مقام سرپرستي معاونت گردشگري روزهاي خوبي را پشت‌سر مي‌گذارد و اين موفقيت‌ها بدون داشتن تعامل و ارتباط مناسب با ساير دستگاه‌ها ممکن نمي‌شد.»
همکاري بخش‌خصوصي و دولتي رونق گردشگري را به‌دنبال دارد
ابراهيم پورفرج، رئيس جامعه تورگردانان ايران، گفت: «از طرف جامعه تورگردانان ايران به آقاي رومياني تبريک مي‌گويم و آرزوي موفقيت براي ايشان دارم. نبايد فراموش کنيم که بخش‌خصوصي در کنار بخش دولتي است و اين همکاري و هم‌افزايي باعث رشد و رونق گردشگري کشور مي‌شود.»
او تصريح کرد: «صنعت گردشگري مي‌تواند ايران را از درآمد تک‌محصولي نفت نجات دهد و تبليغات منفي را که در دنيا عليه کشور ما وجود دارد خنثي کند. اين صنعت مي‌تواند به کسب درآمد ارزي در کشور کمک بسيار زيادي بکند.»
محسن اسلامي، رئيس مؤسسات آموزشي گردشگري کشور، نيز در اين نشست گفت: «اميدواريم با حضور دکتر رومياني موانع و مشکلاتي که در اين بخش وجود دارد حل شود. انتظار داريم که مشکلات هر يک از انجمن‌ها و تشکل‌هاي گردشگري به‌صورت تخصصي مورد بررسي قرار گيرند.»
اسلامي تصريح کرد: «خواسته ما اين است که سياست‌هاي سازمان به‌صورت شفاف اعلام شود و سياست‌هاي شخصي مطرح نباشد.»
صنعت گردشگري نيازمند اقدامات ضربتي است
بهروز کماليان، رئيس انجمن دفاتر خدمات زيارتي ايران، نيز در اين جلسه، ضمن تبريک‌ منصب سرپرستي معاونت گردشگري به رومياني، گفت: «بخش‌خصوصي گردشگري بايد موردتوجه قرار گيرد. نواقصي که در اين حوزه وجود دارد بايد در اسرع وقت حل‌وفصل شود تا در فضاي موجود کشور شاهد رشد و رونق صنعت گردشگري باشيم.»
مسعود عبداللهي، رئيس جامعه راهنمايان گردشگري کشور، هم در اين جلسه اظهار کرد: «راهنمايان يکي از ارکان اصلي در حوزه گردشگري هستند. راهنمايان گردشگري امروز جزو بسته سفر نيستند و اين مسئله بايد حل شود.»
رئيس جامعه راهنمايان گردشگري کشور تصريح کرد: «متولي بخش‌خصوصي در سازمان ميراث‌فرهنگي وجود ندارد. بايد دفتري وجود داشته باشد که متولي مستقيم تشکل‌هاي بخش‌خصوصي باشد.»
عباس بيدگلي، مدير اجرايي جامعه هتلداران ايران، نيز گفت: «بخش گردشگري در کنار اقدامات بلندمدت، نيازمند برخي اقدامات ضربتي و کوتاه‌مدت است.»
مدير اجرايي جامعه هتلداران ايران ادامه داد: «برخي تشکل‌ها امکان برگزاري جلسات خود را ندارند. ما انتظار داريم که در صورت امکان سازمان ميراث‌فرهنگي مکاني براي برگزاري جلسات و کلاس‌هاي آموزشي براي تشکل‌هاي ضعيف درنظر بگيرد.»
در ادامه اين نشست نيز محسن انصاري رئيس تشکل گردشگري الکترونيکي ايران، حسين محمدزاده رئيس اتحاديه ميهمان‌پذيرها، علي آذري مديرعامل جامعه سفره‌خانه‌داران تهران، و اويس کياني رئيس هيئت‌مديره کانون انجمن‌هاي صنفي راهنمايان کشور با تبريک‌گويي به رومياني براي او در مقام سرپرستي معاونت گردشگري کشور آرزوي توفيق کردند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره

جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از رایزنی تلفنی رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در خصوص مذاکرات برای توقف تجاوز به مردم ما در غزه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی از نقش مصر قدردانی کرده و بر روحیه مثبت حماس در بررسی پیشنهاد آتش‌بس تاکید کرد.

وی همچنین به عباس کامل اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

این رایزنی تلفنی پس از آن انجام شد که منابع خبری صبح امروز نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران