Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@01:56:27 GMT

موگرینی: در جهت تضمین برجام اقدام کردیم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۹۷۷۵

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به حضورش در مراسم تحلیف حسن روحانی نوشت: در این سفر در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.
به گزارش ایسنا، «فدریکا موگرینی» در اولین توییت خود پس از سفرش به تهران و دیدار با مقامات عالی کشورمان در توییتر خود نوشت: روز گذشته (شنبه) برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی در ایران بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.
بنابر این گزارش، فدریکا موگرینی مقام عالی اتحادیه اروپا به دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف به ایران آمد. این اولین بار است که در رویدادهای ملی ایران مقامی در این سطح شرکت می‌کند.
علاوه بر موگرینی، تعداد دیگری از مقامات کشورهای اروپایی در سطح معاونان وزیر خارجه و مدیران کل در مراسم تحلیف شرکت داشتند.
حدود ۱۰۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کردند.
به گزارش ایسنا، موضوع برجام و اجرای مطلوب آن یکی از موضوعات مهم و کلیدی ایران در فضای بین‌الملل و نیز از موضوعات مهم سیاست خارجی حسن روحانی در دولت دومش است.
حضور مقامات عالی اروپایی در کنار مقامات چینی و روسی در حالی که مقامات دولت آمریکا بر طبل کنار گذاشتن برجام می‌کوبند، حاکی از اراده جدی این کشورها در ادامه اجرای برجام است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۶ گزارشی که در رابطه با اجرای برجام در ایران منتشر کرده است پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را مورد تایید قرار داده است

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از ایدرو، بابک احمدی در مراسم گرامیداشت پنجاه و سومین سالگرد تاسیس شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی (IPMI) با اشاره به اینکه IPMI یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه اجرای طرح صنعتی در ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران اگرچه از اواخر دهه ۷۰ شمسی درگیر پروژه‌های نفتی بوده است، اما این وجه تنها تخصص این شرکت محسوب نمی‌شود.

رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خاطرنشان‌کرد: شرکت IPMI با توجه به سابقه و ظرفیت خوب مهندسی اش، باید در دوره جدید فعالیت‌های خود در کنار پروژه‌های نفتی به حوزه‌های متنوع دیگر همچون انبوه سازی مسکن، احداث خطوط راه آهن و مترو، طرح‌های تغییر اقلیم و ... ورود کند.

معاون وزیر صمت به امکان استفاده از توانمندی شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی در اجرای طرح‌های ملی اشاره و ابراز امیدواری کرد: IPMI با ورود به حوزه‌های جدید همچنان در مسیر توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و خلق ثروت ملی گام بردارد.

در این مراسم وحید خاوئی مدیرعامل شرکت IPMI در سخنانی کوتاه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد.

شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) از جمله شرکت‌های تابعه ایدرو است که در حوزه‌های اکتشاف و تولید، پروژه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، طرح‌های زیست محیطی، پروژه‌های صنایع معدنی و نیروگاهی فعالیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات