Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: ۱۶۳ هزار خانوار معیشتی و ۱۷۵ هزار خانوار چند معیشتی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در خراسان رضوی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسمحسن مسعودیان‌راد امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران در سنگر و جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و در سرما و در گرما در دورترین و محروم‌ترین نقاط حاضر می‌شوند و انعکاس شایسته‌ و بی‌شائبه‌ای را در امر اطلاع‌رسانی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سومین نشست تخصصی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با موضوع رسیدگی به امور مددجویان سیل زده و زلزله زده استان برگزار شد و حل مشکل مسکن برنامه جدید این مجموعه است و بالغ بر 734 مورد در این زمینهدر حال اجرا است.

مدیرکل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه توجه ویژه به ساخت مسکن مقاوم شده است، گفت: به واسطه حادثه سیلی که در زمستان سال گذشته به‌وقوع پیوست 150 مورد تعمیر واحد و 36 مورد احداث واحد را در تایباد داشتیم و مشابه این اقدامات را در تربت‌جام، فریمان و دیگر نقاط زلزله‌زده و سیل‌زده استان داشته‌ایم.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: برنامه 15 هزار واحد مسکن مددجویی در مدت 5 سال به اتمام می‌رسد و در سال اول 2300 واحد تحویل متقاضیان می‌شود و در راستای سرعت‌بخشی به خدمات اداره کلکمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تفاهم‌نامه‌های با آستان قدس رضوی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مجمع خیران مسکن‌ساز، شرکت‌های آب، برق و گاز و دیگر مجموعه‌ها منعقد شده است.

وی تأکید کرد: زمین‌های این واحدهای مسکونی توسط آستان قدس رضوی تأمین شده و دیگر مجموعه‌ها نیز در حوزه‌های تخصصی خود در امر ساخت این واحدهای مسکونی همکاری دارند و 2600 واحد مسکونی استان هم در دست تعمیر قرار گرفته است.

مدیرکل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سفر پرویز فتاح به تایباد خیرات و برکات زیادی در این شهرستان داشته است، بیان کرد: تمامبرنامه‌های مدنظر در حوزه‌های مسکن، جوانان، اشتغال، ازدواج و غیره به‌خوبی و در موعد مقرر اجرایی شد؛ همچنین واحدهای مسکونی مددجویان حادثه‌دیده مناطق سیل‌زده تایباد تا هفته دولت و مناطق زلزله‌زده فریمان هم تا قبل از فصل زمستان تحویل متقاضیان می‌شود و در مجموع 700 واحد مددجویان استان 37 میلیارد تومان اعتبارات داشتیم و نزدیک به 40 میلیارد تومان هم اعتبارات امدادی بوده و مجموع اعتبارات 90 تا 100 میلیارد تومان بوده است.

مسعودیان‌راد گفت: در حوزه اشتغال 7000 مددجویان ورودی و 16 هزار خروجی داشته‌ایم و 128 هزار مددجو در استان در پایان سال گذشته بوده که 136 هزار خانوار معیشتی و 175 هزار خانوار چند خدمتی است و از این‌ تعداد حدود 2000خانوار آن در تایباد ساکن هستند.

وی افزود: در نخستین همایش خیران جهان اسلام در نیمه اول شهریور ماه امسال در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و این اجلاس در راستای جذب و همکاری بهتر و مطلوب‌تر خیران در امر یاری رسانی به محرومان برگزار می‌شود.

مدیرکل ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: 25 واحد مسکونی 75 متر مربعی با قیمت 65 میلیون تومان ویژه مددجویان سیل‌زده زده در حال ساخت بوده که تاکنون 20 واحد مسکونی آن تحویل متقاضیان شده و 5 واحد مابقی نیز تا هفته دولت به اتمام می‌رسد و این واحدها در 2فاز تحویل داده می‌شود و در آخرین اقدام صورت گرفته که همزمان با بازدید خبرنگاران از این واحدها بود ساخت 10 واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار گرفت.

مسعودیان‌راد در ارتباط بابرنامه‌های اجرا شده در ایام فرخنده دهه کرامت، تصریح کرد: حدود 2000نفر دانش‌آموز سرخسی در قالب 10 کاروان دانش‌آموزی 200 نفره در طرح معین‌الضعفاء حاضر شدند، همچنین افتتاحیه طرح ولایت و برنامه‌های متعددی در بحث اشتغال در قالب 300 طرح با مشارکت آستان قدس، بسیج و کمیته امداد امام خمینی(ره) دیگر برنامه شاخص برگزار شده در این ایام مبارک بود.

وی تأکید کرد: مهم‌ترینبرنامه 6 ماهه دوم سال 96 ساخت 2000واحد مسکونی و بالغ بر ایجاد 10 هزار شغل بوده است و برای هر شهرستان متناسب با نیاز آن شهرستان برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲