Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@17:07:09 GMT

موگرینی: در جهت تضمین اجرای کامل برجام اقدام کردیم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۹۹۸۴۶

«فدریکا موگرینی» در اولین توییت خود پس از سفرش به تهران و دیدار با مقامات عالی کشورمان در توییتر خود نوشت: روز گذشته (شنبه) برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی در ایران بودم. در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به حضورش در مراسم تحلیف حسن روحانی نوشت: در این سفر در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فدریکا موگرینی» در اولین توییت خود پس از سفرش به تهران و دیدار با مقامات عالی کشورمان در توییتر خود نوشت: روز گذشته (شنبه) برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی در ایران بودم. در جهت تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای اقدام کردیم.

بنابر این گزارش، فدریکا موگرینی مقام عالی اتحادیه اروپا به دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف به ایران آمد. این اولین بار است که در رویدادهای ملی ایران مقامی در این سطح شرکت می‌کند.

علاوه بر موگرینی، تعداد دیگری از مقامات کشورهای اروپایی در سطح معاونان وزیر خارجه و مدیران کل در مراسم تحلیف شرکت داشتند.

حدود ۱۰۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، موضوع برجام و اجرای مطلوب آن یکی از موضوعات مهم و کلیدی ایران در فضای بین‌الملل و نیز از موضوعات مهم سیاست خارجی حسن روحانی در دولت دومش است.

حضور مقامات عالی اروپایی در کنار مقامات چینی و روسی در حالی که مقامات دولت آمریکا بر طبل کنار گذاشتن برجام می‌کوبند، حاکی از اراده جدی این کشورها در ادامه اجرای برجام است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۶ گزارشی که در رابطه با اجرای برجام در ایران منتشر کرده است پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را مورد تایید قرار داده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست هیئت مقررات زدایی گفت: هر سال حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی‌تری را از سوی مقام معظم رهبری و دولت برای بهبود محیط کسب و کار دریافت می‌کنیم. سه سال اخیر را می‌توان یک نقطه تحول در این حوزه دانست. هیأت مقررات زدایی پیشبرد قانون را بر عهده دارد، اما در عمل خود فعالان اقتصادی و تشکل‌ها این چرخه را به پیش می‌برند.
وی افزود: اتاق اصناف در کنار دو اتاق دیگر راهبری را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم امسال پس از پایان زمان حکمی که در قانون تسهیل صدور مجوز‌ها وجود دارد، به خدمت رئیس جمهور برسیم و گزارش دهیم که این قانون پیش از پایان دولت به طور کامل اجرا شده است.

پایان مهلت تبدیل پروانه کسب به شناسه یکتا در اردیبهشت


امیر سیاح رئیس مرکز مقررات زدایی با بیان اینکه بسیاری از اتحادیه‌ها تلاش کردند و ۳۰۰ هزار پروانه کسب را به شناسه یکتا تبدیل کردند، گفت: در حال حاضر در ابتدای کارزار تبدیل دو میلیون مجوز صنفی به شناسه یکتا هستیم. بزرگترین اصناف کشور پای این کار آمده‌اند. این کار آخرین گام قانون تسهیل صدور مجوز‌ها است.
این کارزار از بعد از عید فطر آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه باید این کار انجام شود. اتحادیه‌های صنفی میز خدمت برگزار می‌کنند و آموزش می‌دهند تا در این تاریخ دیگر همه اصناف شناسه یکتا داشته باشند. خدمات حکومتی به تدریج برای اصنافی که شناسه یکتا نداشته باشند حذف خواهد شد.

سه ابهام اتاق اصناف در صدور شناسه یکتا

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه ما حدود سه میلیون فعال صنفی داریم که بخشی از آنها شناسه یکتا دریافت کردند، گفت: سوال این است که آیا همه فعالان باید شناسه دریافت کنند یا اینکه از زمانی به بعد هم زمان با صدور پروانه کسب شناسه یکتا نیز صادر شده است؟ سوال دومی که وجود دارد این است که این شناسه چه مزیتی برای اصناف خواهد داشت؟ بحث دیگری که وجود دارد این است که آیا تفاوتی بین فعالانی که پروانه دارند و افرادی که پروانه ندارند وجود دارد؟

تقویت نظارت پسینی اتحادیه‌های صنفی با کمک شناسه یکتا

سیاح در پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی اتاق اصناف اظهار کرد: تا کنون افراد با کد ملی احراز هویت می‌شدند، اما فعالان اقتصادی کد اختصاصی نداشتند. قانون این مسئله را به اسم شناسه یکتا در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد. این شناسه کمک می‌کند تا فعالان بتوانند خدمات دولتی را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. برای اصناف و اتحادیه‌ها هم این امکان به وجود می‌آید که افراد بدون پروانه شناسه شناسایی شوند.
وی گفت: شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی الزامی است و در بحث قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز ملاک است؛ بنابراین اگر فردی پروانه نداشته باشد، از دریافت خدمات حکومتی منع می‌شود. به طور مثال اگر گاز ارزان دریافت می‌کرده است دیگر چنین امکانی نخواهد داشت. این مسئله سبب می‌شود در نهایت افراد ناچار به دریافت پروانه شوند که نظارت پسینی اتحادیه‌ها را تقویت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد + جزییات و نسخه کامل
  • اقدام نیروهای مسلح، تحقق اراده ملی بود
  • چرا مقامات اسرائیل پس از حمله ایران دچار سردرگمی شده اند؟
  • هدف گذاری وزیر اقتصاد برای اجرای کامل مقررات زدایی | شناسه یکتا چه کاربردی برای صاحبان مجوز دارد؟
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • تاکید وزرای امور خارجه ایران ‌و سوریه بر مشروعیت پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی
  • واکنش مقامات و مردم افغانستان به حمله ایران به اسرائیل
  • اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور
  • اعلام حمایت مردمی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد