Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کانون فرهنگی و مذهبی المهدی(عج) مسجد اسحاق میرزا گفت: از سال ۱۳۷۲سال تاسیس این کانون بوده است .و از سال تاسیسش در چندین مسجد مستقر بوده است تا درحال حاضر به مسجد اسحاق میرزا رسیده است و در دوبخش خواهران و برا دران مشغول به فعالیت می باشد.

علیرضا خدایی رویکرد فعالیت کانون را اندیشه اسلامی بیان و افزود: اندیشه اسلامی و انقلابی در این کانون صورت می گیرد و مواضع ما شفاف و روشن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بدو تشکیل این کانون از کودکان ونوجوانان خانواده عضو پذیرفت و در دوره بعد از کسانی عضو پذیرفت که خانواده معرفی نموده بودند.

مدیر کانون فرهنگی مذهبی اسحاق میرزای استان زنجان تصریح کرد:هیچگونه اطلاع رسانی برای عضو گیری انجام نگرفته و دهن به دهن عضو گیری نموده است به نحوی که دچار کمبود مکان برای تشکیل کلاسها می باشند.

خدایی گفت: با ظرفیت ها و امکانات موجود و استقبال جوانان و نوجوانان پر شور و انقلابی، امسال شاهد تحولی بزرگ و در خور شأن کانون های فرهنگی مذهبی مساجد بودیم.

علیرضا خدایی تصریح کرد: با چندین مدرسه نیز همکاری داشته اند که با مدرسه امین یک تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه انجام گرفته که طلبه را به مدرسه می دهند

وی افزود: رویکرد مجموعه در ایام تابستان و ایام تحصیل متمایز می باشد.

خدایی خاطر نشان کرد:رویکردی با عنوان معارف اسلامی ،قران،احکام و گروه سرود و تواشیح و کلاس های ورزشی اردوهای تفریحی و زیارتی صورت می گیرد.

علیرضا خدایی با اعلام این خبر گفت:خروجی این مجموعه دانشجو یا طلبه می باشد و تربیت یک محصل طلبه یا دانشجوی انقلابی می باشد.

وی دوره های گذرانده توسط اعضا را پنج سال عنوان کرد و افزود:بسته به نظر خانواده دارد .

مدیر کانون اسحاق میرزای نجان اظهار داشت :اعضا در این مجموعه در کار گروهی قرار میگیرند.

خدایی تصریح کرد: اعضا در دوره پنج سال موفق می شوند قران را به خوبی تلاوت کنند و معارف اسلامی را بیاموزند و مواد اولیه اندیشه اسلامی به این کودکان و نوجوانان وجوانان داده می شود.

وی اعضای کانون را به سه دسته تقسیم کرد و افزود: گروه پاره وقت ،گروه نیمه وقت و گروه خوابگاهی که خوابگاه دانش آموزی و دانشجویی می باشد .

خدایی هدف از حضور اعضاء در خوابگاه کانون را چنینی ابراز داشت: اعضایی که خوابگاه می روند برای استاد پروری با آنها کار می شود. واصالت و رسالت خانوادگی آنها برای ما مهم می باشد.

وی تصریح کرد: بحث نماز جماعت محوریت دارد در این مجموعه که جلب نماز شوند.

مدیر کانون اسحاق میرزای زنجان مهمترین عامل برای جذب جوانان به این کانون را توجه و مهر محبت به آنها دانست و تصریح کرد: احترام به بنی آدم در ذات انسان می باشد و خود مسجد نیز جذابیتی دارد که افراد را مشتاق به حضور در این کلاس ها می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کانون برنامه های جانبی دیگری هم دارد که می توان به تهیه بلیط نیم بها استخر و سینما و برگزاری اردوهای فرهنگی زیارتی در سطح استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مناسبت ها و مراسمات ملی و مذهبی که اساس و پایه فعالیت کانون ها به شمار می رود هم به صورت کامل و جامع در کانون اسحاق میرزا برگزار می شود.

وی به استقبال نوجوانان و جوانان از فعالیت های کانون هم اشاره کرد و افزود: امروزه جوانان و نوجوانان به دنبال فعالیت های ناب و خاص در مساجد هستند و این تنوع طلبی جوان و نوجوان خود پویایی کانون و تلاش بیشتر و ارایه راه کارهای جدید را می طلبد که با همفکری و همکاری برنامه های متعدد فرهنگی و هنری اتفاق افتاده و راه برای حضور تمامی جوانان علاقه مند به اینگونه فعالیت ها تا حد بسیار زیادی هموار شده و امیدواریم پس از این هم شاهد بالندگی و رشد بیشتر مسجد در تمامی زمینه ها باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۹۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان