Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بر ایجاد بادشکن‌های غیر زنده برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان درکویرمیقان اراک تاکیدکرد . به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛رئیس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: استان مرکزی از استان های بیابانی کشور است که علاوه بر این وجود کویر میقان و گسترش بیابان در این منطقه در چند سال گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده که بروز پدیده ریزگرها نمونه بارز آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گندمکارافزود : برای مقابله با حرکت ریزگردها و گرد و غبار در این منطقه علاوه بر کاشت انواع گیاهان مقاوم نصب بادشکن‌های غیر زنده به عنوان یکی از اقدامات مهم دیگر در دستور کار قرار گرفت.رئیس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت : ایجاد بادشکن‌های غیر زنده در عرصه‌هایی که دارای شوری بسیار زیاد هستند و پوشش گیاهی ندارند بسیار اهمیت دارد که این میزان در منطقه کویرمیقان حدود 12 هزار هکتار است.گندمکارافزود : ایجاد بادشکن‌های غیر زنده برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان در این کفه نمکی توسط منابع طبیعی آغاز شده است، اکنون هم با قراردادی که بین این اداره کل و بسیج سازندگی سپاه روح‌الله منعقد شده، 55 هکتار بادشکن غیر زنده در این منطقه ایجاد می‌شود.وی گفت : نصب بادشکن‌های غیر زنده بر اساس مطالعات کارشناسانه انجام و با ارتفاع حدود یک متر و فاصله 10 متری از یکدیگر کار شده است که می‌تواند تا 10 برابر ارتفاع خود روی سرعت باد تأثیر بگذارد و آن را کاهش دهد و از فرسایش بادی جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جمعی از پرسنل راهنمایی و رانندگی، اورژانس، هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب در مانوری بمناسبت دهم اردیبهشت روز بدون حادثه، آمادگی خود را برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و خدمت به شهروندان اعلام نمودند.   در این مانور نیرو‌های پلیس راه و یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و اداره راهداری تکاب با تجهیزات امدادی و خودرو‌های اداری در محل مانور حضور یافته و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی اعلام نمودند.

دیگر خبرها

  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • ساعت پخش زنده بازی آلومینیوم اراک و فولاد + پخش آنلاین
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه