Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت باید سازو کارهای لازمی برای دوران پس از درمان افراد معتاد اتخاذ کند، گفت: مبارزه با اعتیاد فراگیر است و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید در یک بسته مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

ژرژیک آبرامیان با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون قضایی مجلس درباره شناسایی و درمان معتادان و تأمین نیاز آن‌ها به نحو صحیح اظهار داشت: همه به اهمیت مبارزه علمی با معضل اعتیاد و مشکل قاچاق مواد مخدر آگاه هستند و آنچه که مورد نظر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بوده این است که دولت بتواند از یک نگاه جدید ارتباط میان قاچاقچی و معتاد را قطع کند و البته این کار نیاز به مطالعات عمیق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در زمینه اجرا هم باید دولت راهکارهایی را اتخاذ کند که عوارض نامطلوبی را در پی نداشته باشد. زیرا همیشه عده‌ای هستند که فعالانه و هوشمندانه واسطه ارتباط بین قاچاقچی و افراد معتاد هستند تا مواد مخدر را به آنها برسانند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه قوه مجریه می تواند سازوکارهای لازم را در این زمینه اتخاذ کند، افزود: در حال حاضر آنچه که در کمپ‌ها و اردوگاه‌های ترک اعتیاد اتفاق می افتد این است که به صورت ضابطه مند و علمی وابستگی فرد معتاد به مواد مخدر را به حداقل می رساند.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس همچنین بیان کرد: در مصوبه کمیسیون قضایی مجلس این تبصره لحاظ شد تا دولت این اختیار را داشته باشد که سازوکار مناسب را برای این کار در نظر بگیرد. گرچه انعکاس‌های منفی نسبت به این موضوع به وجود آمد و برخی هم با نگاه‌های اتهام آمیز اظهارنظر می کردند اما هدف قطع ارتباط میان قاچاقچی و مصرف کنندگان بوده است.

آبرامیان در ادامه بیان کرد: مداوای یک فرد معتاد در چند مرحله انجام می شود. نخست قطع وابستگی بلافصل و فیزیکی به مواد مخدر، دوم مداوای وابستگی‌های روانی و نهایتا بازسازی شخصیتی است که به جامعه بر می‌گردد. بنابراین نیاز است تا روش‌های مختلف ارزیابی و مورد آزمایش قرار گیرد.

وی درباره اینکه آیا در کمپ‌های ترک اعتیاد این افراد باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند و آیا در مصوبه کمیسیون قضایی مجلس پیش بینی لازم برای تامین این هزینه ها در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: این موضوعات طبیعتا در آیین نامه ای که تدوین خواهد شد باید پیش بینی شود که این هزینه ها از کجا تامین شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: اعتیاد معضلی است که یک مقصر ندارد بلکه مجموعه‌ای از کاستی‌ها و قصورها موجب می‌شود تا یک فرد به اعتیاد روی آورد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین مبارزه با اعتیاد فراگیر است و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و روانی از جمله مسائلی است که باید در یک بسته دیده شود. اگر این معضلات حل نشده و ادامه داشته باشد افراد مستعد هرگز مداوا نمی‌شوند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند

دریافت 136 MB کد خبر 6097449

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • راهکارهای کاهش استرس
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور