Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) با بيان اينکه ورود قرارگاه به پروژه سد نم‌رود با اصرار وزارت نيرو بوده، گفت: در مدت زمان 30 ماه اين سد را تکميل مي‌کنيم. به گزارش گروه دفاعي خبرگزاري تسنيم، سردار عبادالله عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي عمراني استان تهران که توسط اين قرارگاه در حال اجرا است، ‌‌اظهار داشت: بازديدي از پروژه بزرگراه شهيد شوشتري به‌عنوان کريدور شمال‌شرق تهران به جنوب تهران‌ داشتيم‌، اين پروژه بزرگراهي پروژه بسيار بزرگي است که بيش از 10 کيلومتر تونل دارد و کل پروژه 18 کيلومتر است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: همچنين از قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان به‌طول بيش از 110 کيلومتر بازديدي داشتيم، با توجه به اينکه مدت کوتاهي است قرارگاه در اين پروژه مشغول به کار شده است، پيشرفت پروژه و تجهيز کارگاه مطلوب ارزيابي مي‌شود؛ البته قطعه اول اين پروژه حدود ‌دو سال پيش به بهره‌برداري رسيد.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء همچنين به بازديد از سد نم‌رود اشاره کرد و گفت: سد نم‌رود در 100کيلومتري شمال شرق تهران واقع شده است و هدف از احداث آن تأمين آب شرب، کشاورزي و صنعتي در منطقه گرمسار و فيروزکوه است.
سردار عبداللهي ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌هاي کشاورزي و صنعتي منطقه و نياز به آب شرب، وجود سد نم‌رود بسيار مؤثر است؛ اين سد حدود 10 سال پيش به پيمانکارهاي ديگر واگذار شده بود، 3 پيمانکار در اين پروژه کار کردند، اما هر کدام به‌نوعي آن را رها کردند، با توجه به اصرار وزارت نيرو قرارگاه به‌تازگي در اجراي اين پروژه وارد شده است، البته از اين نظر که کار عمراني سد توسط پيمانکاران قبلي تا اندازه‌اي انجام شده بود، مايل به حضور در آن نبوديم، اما به هر حال وارد اين پروژه شديم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء خاطرنشان کرد: قطعاً پيمانکاران قبلي هم مشکلاتي داشتند که نتوانستند اين پروژه را تکميل کنند. به هر حال با اصرار وزارت نيرو قرارگاه در مناقصه اين سد ورود کرد و فروردين امسال بود که اين پروژه به قرارگاه واگذار شد و حدود 3 ماه کاري است که قرارگاه در اين پروژه ورود کرده است.
وي تجهيز کارگاه توسط قرارگاه خاتم الأنبيا در سد نم‌رود را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: حجم بسيار بالايي نيرو در قرارگاه مشغول به کار است، در اجراي همين سد امروز 500 نفر به‌صورت مستقيم‌ در حال فعاليت هستند و حدود 190 دستگاه ادوات و ماشين‌آلات موردنياز در اين پروژه فعال است.
سردار عبداللهي ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندي از زمان تحويل سد نم‌رود، هدف‌گذاري کرده‌ايم آن را 30ماهه اجرا کنيم و ‌تلاش مي‌کنيم تا نيمه اول سال 99 آن را تحويل ‌دهيم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء تصريح کرد: حدود 3 تا 4 ماه از فروردين 96 براي تجهيز کارگاه زمان برد، اما تلاش کرديم همزمان با تجهيز کارگاه فعاليت‌هاي عملياتي تجهيز سد نيز انجام شود.

وي عنوان کرد: اميدواريم با توجه به شرايط جوي منطقه اين پروژه زودتر تکميل شود، زيرا از نظر شرايط جوي حدود 5 ماه از سال در اين منطقه عمليات عمراني امکان‌پذير نيست و ما به همکاران تأکيد کرديم که در 3 شيفت کاري و يا حداقل 2 شيفت کاري فعاليت کنند تا آن 5 ماه را هم جبران کنيم.
سردار عبداللهي اظهار داشت: ضروري است بررسي شود پروژه عمراني سد نم‌رود چرا پس از 11 سال غيرفعال شد‌؛ از سوي ديگر ما اصلاً‌ قبول نداريم که کارگر در اين شرايط سخت فعاليت کند و ‌مزد به‌موقع دريافت نکند، ‌دستمزد و حقوق‌هايي که از سوي قرارگاه خاتم پرداخت مي‌شود به‌موقع و در اولويت کاري است‌.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء به برخي اظهارات غيرکارشناسي مبني بر سدسازي و تأثير آن در بروز ريزگرد‌ها اشاره کرد و گفت: برخي اظهارات غيرفني و غيراصولي از زبان برخي از افراد تحت عنوان کارشناس، منطقي به نظر نمي‌رسد، اينجانب به‌عنوان فردي که 25 سال در فعاليت‌هاي سازندگي کشور حضور دارم، اصلاً قبول ندارم که موضوع سدسازي غيرضروري است و موجب ايجاد ريزگرد مي‌شود.
وي افزود: امروز مشکلي به‌نام چالش آب آشاميدني و حتي کشاورزي و صنعتي ‌در کشور داريم، بارها شنيده‌ايم که وزارت نيرو اعلام کرده است اگر در مصرف آب صرفه‌جويي نشود، آب جيره‌بندي خواهد شد و کمبود اين مايع حيات در کشور مي‌رساند که اگر قرار باشد که سدي در کشور ساخته نشود،‌ اين مشکلات کم‌آبي ما دوچندان خواهد شد.
سردار عبداللهي گفت: در حال حاضر 45 تا 50 ميليارد مترمکعب مخازن آب ساخته‌شده در کشور داريم که از اين مجموعه بيش از 25 ميليارد مترمکعب آن توسط قرارگاه خاتم ساخته شده است و حال فرض کنيد اگر قرارگاه به اين پروژه ورود نمي‌کرد، چه مشکل بزرگي در کشور رخ مي‌داد.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء، تصريح کرد: عده‌اي ريزگردها را بهانه مي‌کنند تا سد‌ها ساخته نشود، در حالي که «ايجاد ريزگرد‌ به‌دليل سدسازي» به‌صورت علمي ثابت نشده است و هيچ کس اين ادعا را به‌صورت غيرعلمي‌ نمي‌پذيرد. اگر بخواهيم آب موردنياز کشور را تأمين کنيم، بايد به‌روشي تأمين شود و اگر کسي مدعي است که اين روش‌ها غلط است، بايد راهکار ارائه کند.
وي ادامه داد: مثلاً آيا مي‌توان در جنوب کشور يا در آب‌هاي خزر با آب‌شيرين‌کن، آب تأمين کرد‌ و به مناطق ديگر کشور رساند؟ انتقال آب ‌هزينه‌هاي گزاف و سنگين دارد و اين ادعاها مطالبي غيرفني و غيراصولي است.
سردار عبداللهي تصريح کرد: چنانچه سدها ساخته نمي‌شدند، در تأمين آب شرب مردم با مشکل مواجه بوديم و البته ضروري است آسيب‌شناسي‌ها به‌صورت علمي انجام شود. سال گذشته و حتي اوايل امسال سيلاب‌هاي زيادي در کشور رخ داد، اما پس از بروز اين سيلاب‌هاي سنگين با حجم‌ بالا، آب راه افتاد، خسارات زيادي به کشور در غرب و جنوب وارد شد، اما آنچه مانع روان شدن سيلاب‌ها در کشور و جلوگيري از بروز ديگر خسارات شد، وجود همين سدها بود.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء افزود: احداث سد در گام اول پس از ذخيره آب، موجب جلوگيري از بروز خسارت به مناطق در سيلاب‌ها مي‌شود،‌ ضمن آنکه حجم ذخيره آب در کشور را افزايش مي‌دهد و با وجود اين، هنوز هم کسري آب در کشور داريم که در نبود سدها مشکلات ما دوچندان مي‌شود.
وي با تأکيد بر اينکه قرارگاه خاتم رقيب بخش خصوصي نيست، افزود: هميشه يادآوري کرده‌ايم که ورود قرارگاه به پروژه‌ها بر اساس اعتقاد و انديشه جهادي است، نه نگاه مادي؛ در همين سد نم‌رود 3 پيمانکار خصوصي فعاليت کرد اما نتوانستند آن را تکميل کنند و بعد هم ما به‌اصرار وزارت نيرو‌ به‌صورت مناقصه در اين پروژه شرکت کرديم ‌‌تا به‌دليل اهميت وجود اين سد براي منطقه، بتوانيم آن را زودتر تکميل کنيم.
سردار عبداللهي با تأکيد بر اينکه ذات فعاليت قرارگاه، سازندگي است، افزود: نگاه مادي و اقتصادي به پروژه‌ها نداريم بلکه بر اساس اعتقادات خود، نياز کشور و ظرفيت بسيار بزرگ قرارگاه، با‌ ساماندهي نيروهاي فعال اعتقادي و انقلابي، کنار بخش خصوصي، خدمت‌رساني مي‌کنيم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء اظهار داشت: قرارگاه، نگاه منفعت‌طلبانه و اقتصادي نداشته است و فقط تلاش کرده‌ايم در راستاي سازندگي کشور گام برداريم.
انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد