Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير کشور اسرائيل اعلام کرد به يک روزنامه نگار ايراني که از کشور خود گريخته و در ترکيه ساکن مي‌باشد پناهندگي مي‌دهد.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، گاها برخي از افراد که در صدد مخدوش کردن امنيت جمهوري اسلامي ايران و خدمت به دشمن مي‌باشند، به بهانه آزادي قلم با هجرت به کشورهاي ديگر و گرفتن پناهندگي سياسي توانايي‌هاي خود در راه خدمت به دشمن قرار داده و به سياه‌نمايي بر عليه جمهوري اسلامي ايران مشغول مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين ميان مي توان به افرادي مانند حقيقت نژاد اشاره کرد که در خدمت وب‌سايت «ايران واير» که بنا بر برخي گمانه‌زني‌ها از سوي سازمان مجاهدين خلق تغذيه مي‌شود، قرار گرفته و به قلم زني بر عليه جمهوري اسلامي ايران مشغول است. اما اخيرا يکي ديگر از اين افراد خبر ساز شده است تا جائي که وزير کشور اسرائيل و تمام رسانه‌هاي غربي پا پيش گذاشته‌اند.

خانم «ندا امين» که به مدت سه سال است با ترک ايران، در ترکيه ساکن شده و با عنوان خبرنگار روزنامه تايمز آو رژيم غاصب اسرائيلي، در راستاي مقابله با جمهوري اسلامي ايران در حال فعاليت مي‌باشد، اخيرا به جرم جاسوسي براي رژيم صهيونيستي تهديد به اخراج از اين کشور و بازگردانده شدن به ايران شد. اين امر با واکنش وزير کشور اسرائيل و اعلام اعطاي پناهندگي به وي مواجه شد. در اين ميان رسانه‌هاي غربي به طور گسترده اين خبر را تحت پوشش قرار دادند.

بي بي سي در بخش فارسي وب‌سايت خود در خبري با عنوان «دولت اسرائيل براي روزنامه‌نگار ايراني پناهندگي ويژه صادر مي‌کند» نوشت: وزارت کشور اسرائيل امروز (يکشنبه ششم اوت) اعلام کرد که براي روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويس ايراني ندا امين رواديد ويژه صادر کند. خانم امين که اکنون ساکن ترکيه است مي گويد با خطر اخراج اجباري از ترکيه به ايران روبرو است.

اين وب‌سايت در بخشي ديگر از خبر خود بيان داشت: خانم امين که سايت روزنامه تايمز اسرائيل او را نويسنده، ژورناليست و کُنشگر حقوق حيوانات معرفي مي‌کند براي اين روزنامه مقالاتي به زبان فارسي نوشته است.

راديو فردا نيز در بخش فارسي وب‌سايت خود با عنوان «اسرائيل به بلاگر ايراني در آستانه اخراج از ترکيه پناهندگي مي‌دهد» نوشت: وزارت کشور اسرائيل به يک وبلاگ‌نويس ايراني مستقر در ترکيه که در آستانه اخراج از اين کشور قرار دارد، پناهندگي مي‌دهد. ندا امين، وبلاگ‌نويس ايراني که براي روزنامه تايمز آو اسرائيل وبلاگ فارسي مي‌نويسد، از سه سال پيش در ترکيه مستقر بوده و اخيراً دولت اين کشور تهديد به بازگرداندن او به ايران کرده است.

راديو فردا در ادامه نوشته است: ارئيه درعي، وزير کشور اسرائيل، در بيانيه‌اي در اين زمينه تأکيد کرد که زندگي اين روزنامه‌نگار به دليل همکاري با يک روزنامه اسرائيلي «در خطري واقعي» است و با توجه به شرايط انسان‌دوستانه، او اجازه ورود فوري خانم امين به اسرائيل را صادر مي‌کند.

بخش فارسي وب‌سايت دويچه وله نيز در اين مورد با تيتر «اسرائيل به ندا امين، خبرنگار ايراني، ويزاي مخصوص داد» نوشت: ماموران امنيتي ترکيه بارها از اين وبلاگ‌نويس ايراني بازجويي کرده و او را به جاسوسي متهم کرده‌اند.

در گزارش دويچه وله آمده است: ندا امين، خبرنگار و بلاگر ايراني همکار روزنامه اسرائيلي، ايران را در سال 2014 به مقصد ترکيه ترک کرده است؛ ترکيه مي‌خواسته او را به ايران بازگرداند.

بخش فارسي وب‌سايت يورونيوز نيز ضمن بازتاب اين خبر نوشت: اسرائيل به يک روزنامه نگار ايراني که از کشور خود گريخته و در ترکيه ساکن بود اجازه ورود داده است. ارئيه درعي، وزير کشور اسرائيل خبر اجازه ورود به «ندا امين» به خاک خود را روز يکشنبه، 6 ماه اوت اعلام کرد. خانم امين در پيامي توييتري در 2 ماه اوت نوشته بود که ترکيه در پي بازگرداندن وي به وطنش ايران است.

در اين گزارش آمده است: به همين دليل هم انجمن روزنامه نگاران اورشليم (بيت المقدس) و نيز اتحاديه روزنامه نگاران اسرائيل از اريي درعي، وزير کشور خود خواسته بودند تا به ندا امين تحت عنوان پناهجويي که از بازداشت و محاکمه مي گريزد، اجازه ورود دهد. آقاي درعي با استناد به خواست روزنامه نگاران اسرائيلي گفته است که با توجه به «شرايط انساني شفاف» ندا امين «بدون تعلل با ورود او موافقت کردم.» خانم امين که براي بخش فارسي روزنامه آنلاين «تايمز اسرائيل» مي نويسد از سه سال پيش در ترکيه ساکن بوده است.

بخش فارسي وب‌سايت صداي آمريکا نيز با عنوان «اسرائيل به وبلاگ نويس ايراني در خطر اخراج از ترکيه، پناهندگي مي دهد» به پوشش اين خبر پرداخت.

نکته جالب توجه اين اخبار دفاع تمام قد رسانه هاي غربي از خانم «ندا امين» است که وي را در حد يک «وبلاگر» يا «ژورناليست و کُنشگر حقوق حيوانات» قرار داده و دفاع اسرائيل از وي را «شرايط انسان‌دوستانه» خوانده اند.











منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند

دولت ایرلند از هجوم پناهندگان بیشتر به این کشور برای فرار از اخراج به رواندا در سایه طرح ضد مهاجرتی ریشی سوناک خبر داده و انتقاد شدیدی به این قانون وارد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: با توجه به طرح اخراج پناهندگان به رواندا در انگلیس پناهجویان به طور فزاینده‌ای به دنبال پناهندگی در ایرلند هستند. اما این تنها در دوبلین، پایتخت ایرلند نیست که این اقدامات دولت بریتانیا مورد انتقاد شدید قرار می گیرد.

دولت ایرلند گزارش داد که پناهندگان بیشتر و بیشتری به این کشور می روند. "مایکل مارتین"، وزیر امور خارجه ایرلند در این باره به روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفت: سیاست جنجالی پناهندگی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در حال حاضر بر این کشور اتحادیه اروپا تأثیر گذاشته است. پناهجویان برای اجتناب از اخراج به رواندا به اینجا و در داخل اتحادیه اروپا پناه می آورند.

مارتین گفت: حدود 80 درصد از مهاجران از طریق استان بریتانیایی ایرلند شمالی به ایرلند می آیند. پس از برگزیت، بریتانیا و اتحادیه اروپا توافق کردند که این مرز را باز بگذارند تا از درگیری های جدید در منطقه جنگ داخلی سابق جلوگیری کنند.

تنش های اجتماعی در ایرلند اخیراً به دلیل افزایش مهاجرت ها افزایش یافته است. بین می 2022 و آوریل 2023، بیش از 140000 نفر وارد ایرلند شدند که بیشترین تعداد در 16 سال گذشته است. نیروهای راستگرا ادعا می کنند که مهاجرت بحران حاد مسکن را در این کشور تشدید می کند. از طرفی اعتراضات مکرر از سوی ساکنان وجود دارد.

پارلمان بریتانیا شب سه شنبه با وجود انتقادها ومخالفت ها قانونی را تصویب کرد که در آن رواندا به عنوان کشور سوم امن معرفی شد. این قانون به دولت محافظه کار لندن اجازه می دهد تا پناهجویانی را که به طور نامنظم وارد این کشور آفریقای شرقی شده اند، اخراج کند. آنها باید در آنجا درخواست پناهندگی بدهند.

فعالان حقوق بشر این قانون را نقض تعهدات بین المللی می دانند. دولت ایرلند نیز به شدت از این پروژه انتقاد کرد.

نمایندگان پارلمان آلمان نیز اقدامات ضد مهاجرتی دولت بریتانیا را محکوم کرده بودند. در نامه ای به سوناک، نخست وزیر بریتانیا، 13 سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات، سبزها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی به ویژه از بیانیه دولت بریتانیا مبنی بر اینکه "دیگر نمی خواهد به دستورات موقت دادگاه حقوق بشر اروپا احترام بگذارد عصبانی و نگران بودند.

با این قانون جدید دولت "ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس دیگر نمی خواهد به مهاجرانی که به طور نامنظم وارد این کشور می شوند این فرصت را بدهد که برای پناهندگی در انگلیس درخواست دهند. در عوض، آنها باید بتوانند به رواندا اخراج شوند و در آنجا درخواست پناهندگی دهند و صرف نظر از منشاء واقعی هیچ برنامه ای برای بازگشت آن ها به انگلیس وجود ندارد.

هدف از این مقررات جلوگیری از عبور پناهندگان از کانال انگلیسی مانش با قایق های کوچک است. دولت بریتانیا برای این معامله میلیون ها دلار به رواندا می پردازد. دادگاه عالی انگلیس این پیمان پناهندگی را غیرقانونی اعلام کرد. منتقدان این کشور آفریقای شرقی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

این قانون جدید قصد دارد با اعلام رواندا به عنوان کشور ثالث امن و جلوگیری از درخواست تجدیدنظر در دادگاه های بریتانیا علیه اخراج، حکم دادگاه عالی را لغو کند. سازمان شورای پناهندگان که برای پناهنجویان در این کشور کمپین می کند، از این طرح انتقاد کرد و نسبت به هزینه های بالا، هرج و مرج و رنج انسانی هشدار داده است. این سازمان گفت که دولت به این ترتیب خطر گرفتار شدن ده ها هزار نفر در این سیستم را ایجاد می کند.

بعد از تصویب قانون اخراج پناهندگان به رواندا در پارلمان انگلیس سازمان ملل و شورای اروپایی هم انتقاد شدیدی به آن وارد کرده واین کشور را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

بی توجهی اروپا به پناهندگان در حل بحران پناهندگیافزایش چشمگیر حملات به پناهندگان در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر