Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم کشتي فرنگي جوانان ايران با کسب 3 مدال طلا، يک نقره و يک برنز و کسب 58 امتياز براي نخستين بار در تاريخ اين رشته، عنوان قهرماني رقابت‌هاي جهاني را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌هاي کشتي فرنگي جوانان قهرماني جهان طي روزهاي 14 و 15 مردادماه در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد که تيم ايران با هدايت حميد باوفا، سرمربي جوان خود توانست نتيجه اي تاريخي را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتيجه اي که نخستين قهرماني کشتي فرنگي جوانان ايران در تاريخ رقابتهاي جهاني را ثبت کرد. آن هم عنوان قهرماني زودهنگام که از ظهر امروز با احتساب امتيازات روز گذشته و صعود نمايندگان ايران به ديدار رده بندي و فينال چهار وزن دوم مسجل شد.
تيم ايران با 3 مدال طلاي پويا دادمرز، کرامت عبدولي و امين کاوياني نژاد در اوزان 50، 60 و 66 کيلوگرم، يک مدال نقره آرمان عليزاده عبدولي در وزن 84 کيلوگرم و يک مدال برنز امين ميرزازاده در وزن 120 کيلوگرم و با کسب 58 امتياز براي نخستين بار عنوان قهرماني جهان را از آن خود کرد. پس از تيم ايران، تيم روسيه با 53 امتياز در جايگاه دوم ايستاد و ترکيه با 38 امتياز سوم شد.

بر اين اساس نتايج کشتي گيران کشورمان در روز دوم اين رقابت ها به شرح زير است:

در وزن 55 کيلوگرم محمد جواد رضايي در دور نخست کنستانتين سوبولفسکي از اوکراين را با نتيجه 9 بر صفر شکست داد. وي در دور دوم در برابر رينات بالتاشف از قزاقستان با نتيجه 9 بر صفر به پيروزي رسيد. رضايي در دور سوم مقابل تيگران ميناسيان از ارمنستان با نتيجه 10 بر يک مغلوب شد و با توجه به شکست اين کشتي گير در دور بعد، رضايي از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن 66 کيلوگرم امين کاوياني نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 4 بر يک ميکو پلتوکانگاس از فنلاند را شکست داد. وي در دور سوم در مقابل آمانتور اسماعيل اف از قرقيزستان در يک کشتي نزديک با نتيجه 10 بر 9 به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. کاوياني نژاد در اين مرحله مقابل مياخدي ياخيائف از روسيه با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار فينال با نتيجه 3 بر 3 از سد مالخاز آمويان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 84 کيلوگرم آرمان عليزاده عبدولي در دور اول با نتيجه 12 بر 3 آدرو پاجور از کشور استوني را مغلوب کرد و در دور دوم توني متسوماکي از فنلاند را با نتيجه 9 بر يک از پيش رو برداشت. وي در دور سوم مقابل ولادمير استويچف از بلغارستان با نتيجه 3 بر صفر به برتري رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. عليزاده در اين مرحله ميکيتا کليموويچ از بلاروس را با نتيجه 13 بر 3 شکست داد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار فينال به مصاف الکساندر کوماروف از روسيه رفت اما با نتيجه 9 بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسيد.

در وزن 120 کيلوگرم امين ميرزازاده در دور نخست مقابل سوخروج عزيزاف از تاجيکستان با نتيجه 9 بر صفر به پيروزي رسيد و در دور دوم با نتيجه 3 بر صفر آرتور ويتيتين از استوني را شکست داد. وي در دور سوم مقابل زويادي پاتاريدزه گرجستاني با نتيجه 4 بر يک شکست خورد و با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار فينال، ميرزازاده راهي گروه بازنده ها شد. وي در اين گروه با نتيجه 9 بر يک لنارد بري از روماني را شکست داد و به ديدار رده بندي راه يافت. ميرزازاده در اين ديدار هم گئورگي گادژينوف از روسيه را با نتيجه 8 بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

نتايج کشتي گيران کشورمان در روز نخست اين رقابت ها نيز به شرح زير است:

در وزن 50 کيلوگرم پويا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 5 بر صفرهايفنگ ژانگ از چين را از پيش رو برداشت. وي در دور بعد مقابل ذوالفقار علي اف از آذربايجان با نتيجه 6 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. دادمرز در اين مرحله مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان با نتيجه 7 بر 5 به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت. دادمرز در ديدار فينال با نتيجه 6 بر صفر کوين جردن سويرادو از آمريکا را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 60 کيلوگرم کرامت عبدولي در دور اول با نتيجه 5 بر يک آندرج گينز از آلمان را شکست داد. وي در دور دوم حسن محمد از مصر را با نتيجه 6 بر 2 مغلوب کرد، عبدولي در دور سوم مقابل تالا تالا از چين با نتيجه 9 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. عبدولي در اين مرحله مانيش از هند را با نتيجه 3 بر يک مغلوب کرد و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار فينال هم مقابل الکساندر هروشين از اوکراين با نتيجه 7 بر 5 به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني و مدال طلاي اين وزن را از آن خود کرد.

در وزن 74 کيلوگرم نيز محمد شربي نيازي در دور نخست با نتيجه 8 بر صفر هاريوکا اوگا از ژاپن و در دور دوم با نتيجه 6 بر 4 آرمن باقداساريان از ارمنستان را مغلوب کرد. شربي نيازي در دور سوم مقابل آکژول محموداف از قرقيزستان با نتيجه 2 بر 2 شکست خورد و با توجه به حضور اين کشتي گير در فينال وي هم به گروه بازنده ها رفت، اما در اين گروه با نتيجه 14 بر 4 مقابل ساجان از هند شکست خورد، از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن 96 کيلوگرم اميرمحمد نوروزي در دور اول با نتيجه 3 بر يک مقابل آندرج داداک از چک به پيروزي رسيد، اما در دور دوم با نتيجه 3 بر صفر مغلوب آرتور سارگسيان از روسيه شد و با توجه به حضور اين حريف در ديدار فينال باشد نوروزي به گروه بازنده ها رفت. وي در اين گروه ابتدا ساگار از هند را با نتيجه 6 بر 2 شکست داد، اما در مرحله بعد مقابل آروي مارتين ساوولاينن از فنلاند با نتيجه 3 بر يک شکست خورد، از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

بنا بر اين گزارش رده بندي انفرادي و تيمي اين مسابقات به شرح زير است:

50 کيلوگرم: 1- پويا دادمرز (ايران) 2- کوين جردن سورادو (آمريکا) 3- کنسوکه شيميزو (ژاپن) و الهام بهرام اف (ازبکستان) 5- هايفنگ ژانگ (چين)
55 کيلوگرم: 1- کرم کمال (ترکيه) 2- ژولامان شارشنبکوف (قرقيزستان) 3- تورابک تيرکاشف (ازبکستان) و امين سفرشايف (روسيه) 5- سرگئي جپان (مقدونيه) و تيگران ميناسيان (ارمنستان) 7- محمدجواد رضايي (ايران)
60 کيلوگرم: 1- کرامت عبدولي (ايران) 2- الکساندر هروشين (اوکراين) 3- ماگومد ماگومدوف (روسيه) و حسن احمد محمد (مصر) 5- تيلور لامونت (آمريکا) و مانيش (هند)
66 کيلوگرم: 1- امين کاوياني نژاد (ايران) 2- مالخاز آمويان (ارمنستان) 3- مياخدي ياخيائف (روسيه) و نماز رستم اف (آذربايجان) 5- ميکو پلتوکانگاس (فنلاند) و مورات فيرات (ترکيه)
74 کيلوگرم: 1- کمال آمر بي (آمريکا) 2- آکژول محموداف (قرقيزستان) 3- ساجان (هند) و نصير حسن اف (آذربايجان) 5- علي عثمان ارباي (ترکيه) و پر اولوفسون (سوئد) 7- محمد شربي نيازي (ايران)
84 کيلوگرم: 1- الکساندر کوماروف (روسيه) 2- آرمان عليزاده عبدولي (ايران) 3- صالح آيدين (ترکيه) و ميکيتا کليموويچ (بلاروس) 5- نيکو اوجوگ (روماني) و توني متسوماکي (فنلاند)
96 کيلوگرم: 1- والدن کوزليوک (اوکراين) 2- آرتور سارگسيان (روسيه) 3- جان زايرن (آلمان) و آروي مارتين ساولاينن (فنلاند) 5- ميشل يوسيفيديس (يونان) و سليمان ارباي (ترکيه) 8- اميرمحمد نوروزي (ايران)
120 کيلوگرم: 1- زويادي پاتاريدزه (گرجستان) 2- رومان کيم (قرقيزستان) 3- کونستا ماينپائيا (فنلاند) و امين ميرزازاده (ايران) 5- پاتريک کامينسکي (لهستان) و گئورگي گادژينوف (روسيه)

رده بندي تيمي:
1- ايران 58 امتياز
2- روسيه 53 امتياز
3- ترکيه 38 امتياز
4- آمريکا 29 امتياز
5- قرقيزستان 28 امتياز
6- فنلاند 28 امتياز
7- اوکراين 23 امتياز
8- آذربايجان 20 امتياز
9- ازبکستان 19 امتياز
10- ارمنستان 18 امتياز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد

الهلال در نیمه نهایی جام حذفی عربستان با نتیجه دو بر یک الاتحاد را شکست داد و فینالیست شد.

به گزارش ایسنا، در نیمه نهایی جام حذفی عربستان یک بازی برگزار شد.

در این دیدار دو تیم سرشناس و پر طرفدار الاتحاد و الهلال به مصاف هم رفتند که در نهایت الهلال با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد و راهی فینال شد.

در این بازی ابتدا میشل در دقیقه ۲۵ برای الهلال گلزنی کرد اما اخراج ساوویچ در دقیقه ۴۲ کار را برای الهلال سخت کرد.

در دقیقه ۶۷ عبدالرزاق حمدالله گل تساوی را برای الاتحاد به ثمر رساند اما الهلال ۱۰ نفره در دقیقه ۸۲ گل دوم و نهایی خود را توسط سعود عبدالحمید به ثمر رساند تا الهلال فینالیست شود.

الهلال در لیگ عربستان هم در آستانه کسب عنوان قهرمانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏ الهلال قهرمان سوپرجام عربستان شد

دیگر خبرها

  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • شاگردان الهامی آماده دیدار با ذوب آهن (عکس)