Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان و دختران رانده شده از خانه می‌توانند با شماره تلفن‌های اورژانس اجتماعی 123 یا صدای مشاور 1480 تماس بگیرند تا در خانه‌های امن اسکان داده شوند.

حبیب اله مسعودی فرید با اشاره به وجود 22 خانه امن در کشور برای کاهش خشونت خانگی و همسرآزاری به ایرنا گفت: خانه‌های امن، مکان‌هایی هستند که از زنان در معرض خشونت حمایت می‌کنند، زنان و دخترانی که ممکن است به هر دلیلی شب از خانه رانده شوند یا در خانه خودشان از نظر خشونت در معرض خطر باشند؛ این زنان و دختران در خانه‌های امن اسکان داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعودی فرید ادامه داد: همسرآزاری، ممکن است در برخی خانواده‌ها اتفاق بیفتد. ممکن است مردی به هردلیلی همسرش را شب هنگام، ناگهانی از خانه بیرون کند یا بطور مثال به هر دلیلی ممکن است شرایط خشونت‌آمیز در خانواده تا اندازه‌ای افزایش یابد که زن در آن خانه احساس عدم امنیت جانی کند یا اینکه خشونت بارها و بارها در خانواده اتفاق بیفتد و زن مستاصل شود و دیگر نداند چه کند.
وی افزود: حتی ممکن است خشونت بارها نباشد اما یک بار یا دو بار اتفاق بیفتد و همان موارد معدود نیز منجر به عواقبی شود بنابراین کارشناسان متخصص بهزیستی در صدای مشاور با شماره 1480 آمادگی دارند در این زمینه مشاوره‌های تلفنی رایگان به هموطنان ارائه کنند و اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 نیز می‌تواند از طریق اسکان این زنان در خانه‌های امن به حمایت این افراد بپردازد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: نحوه تماس با خانه‌های امن از طریق شماره تلفن 123 است به آن معنا که اگر با سامانه 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفته شود، کارشناسان مستقر در این مرکز زنان خشونت دیده را راهنمایی می‌کنند که اگر این زنان می‌توانند خودشان به خانه‌های امن بروند یا اینکه خودرو اورژانس اجتماعی هر جایی که باشند، دنبالشان می‌آید و آنان را به مرکز اورژانس اجتماعی راهنمایی می‌کنند و در اورژانس اجتماعی نیز این زنان به خانه‌های امن راهنمایی می‌شوند.
مسعودی فرید گفت: در خانه‌های امن به زنان، برنامه‌های توانمندسازانه روانی اجتماعی ارائه می‌شود و این زنان تا چهار ماه می‌توانند در این خانه‌ها اسکان داده شوند هرچند سیاست اصلی ما این است که این زنان به خانواده بازگردند، یعنی در همه بخش‌های معاونت اجتماعی، سیاست اصلی ما برگشت افراد به خانواده است و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.
وی افزود: طی مدت اقامت زنان در خانه‌های امن، بررسی‌های مددکاری اجتماعی انجام می‌شود و مشاوره روانشناختی ارائه می‌دهیم و حتی اگر لازم باشد ممکن است کمک مالی کنیم تا خانواده پابرجا بماند. اگر همسر زن، اعتیاد دارد، به او یارانه می‌دهیم که اعتیاد خود را درمان کند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: زن تنها در صورتی به خانه بازگشت می‌کند که شرایط مناسب برای بازگشت وی مهیا شده باشد و خانواده صلاحیت آن را داشته باشد. زنان به خانواده‌ای که دائما در آن مورد آزار بوده و قرار است دوباره آزارها ادامه یابد، بازگردانده نخواهند شد، اصلا چنین اتفاقی قرار نیست بیفتد.
مسعودی‌فرید اظهار داشت: زنان می‌توانند معمولا تا چهار ماه و اگر لازم باشد یک دوره چهارماهه دیگر - در مجموع 8 ماه- در خانه‌های امن سکونت کنند و در مدتی که زن در خانه امن سکونت دارد خدمات روانشناختی ، خدمات مددکاری اجتماعی ، خدمات حقوقی و اگر لازم باشد حتی خدمات بهداشتی و پزشکی به این افراد ارائه می‌شود.
زنان می‌توانند کودکان خود را
نیز به خانه‌های امن بیاورند
وی گفت: زنان در خانه‌های امن حتی می‌توانند کودکان خود را همراه بیاورند؛ ممکن است زنی با کودکش، احساس خطر کند بنابراین حتی برای فرزندان زنان در معرض خشونت نیز جا داریم.
مسعودی‌فرید اظهار داشت: اگر فرزند این زنان، پسران و دختران کوچک باشند که هیچ مشکلی ندارد و با خود مادر در خانه امن اسکان داده می‌شوند اما اگر فرزند پسر، بزرگ بوده و به سن بلوغ نزدیک شده باشد، چون ممکن است زنان دیگر نیز در خانه امن باشند، مادر در خانه امن می‌ماند اما فرزند او به مراکز دیگر شبانه روزی برده می‌شود. با این وجود شرایط دیدار مکرر مادر و کودک فراهم می‌شود تا مادر و کودک به سرعت و حتی بصورت روزانه بتوانند یکدیگر را ملاقات کنند و در واقع احساس ناامنی نداشته باشند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارخانه تولید بستنی و شکلات در استان گلستان روی دست زنانی می‌چرخد که تازه از زندان آزاد شده‌اند. اصلا شرط استخدام در این کارخانه آن است که چند صباحی را در بند نسوان گذرانده باشی و خلاصه یک جرمی در پرونده‌ات باشد. در این کارخانه استخدام می‌شوی تا از اینجا رانده و از آنجا مانده نباشی. تا سر و سامان بگیری. حقوق بگیر شوی و زندگی‌ات را رتق و فتق کنی.

مدیرکل زندان‌های گلستان در حاشیه بازدید از این کارخانه بستنی و شیرینی گفته که این نخستین کارخانه نیست که از میان زندانیان آزاد شده نیرو استخدام می‌کند، آخرینش هم نخواهد بود.

سرلک گفته بسیاری از واحدهای تولیدی با سازمان زندان‌ها همکاری دارند و نیروهایشان را از میان مددجویان استخدام می‌کنند. جالب آنکه به‌گفته مدیرکل زندان‌های استان گلستان این نیروها به‌دلیل سختی‌هایی که کشیده‌اند حتی تعهدکاری‌شان از نیروهای معمولی هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید لاغر شو، جایزه بگیر

اورژانس در دست زنان
مثل برخی از پایگاه‌های آتش‌نشانی که تمامی اعضایش دختران آتش‌نشان هستند، حالا مسئولان اورژانس عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا از بانوان برای ایجاد پایگاه اورژانس استفاده کنند. این در حالی است که تاکنون ۴ پایگاه اورژانس بانوان در کلانشهر تهران تأسیس شده، اما خبرخوب اینکه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان هم به تازگی افتتاح شده است.

البته این پایگاه با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار از فروردین‌ماه امسال فعالیت غیررسمی‌اش را آغاز کرده بود و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده بودند. این پایگاه نقش مهم و مؤثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.


کد خبر 848794 برچسب‌ها خبر مهم استخدام اورژانس زنان

دیگر خبرها

  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟