Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد بیماری های سبک زندگی نظیر فشارخون بالا و مشکلات مفاصل در بین افراد ساکن در برج های بلند شایع تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق بررسی های اخیر محققان نیز مشخص شد در حدود ۲۰ درصد افراد بزرگسال بین ۴۰ تا ۵۵ سال دارای فشارخون بین ۱۴۰ تا ۱۵۹ هستند که نشانه پیش فشارخون بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان سلامت جهانی، در بیماری فشارخون بالا عروق خونی به طورمداوم موجب افزایش فشار می شوند. خون از طریق عروق از قلب به سایر نقاط بدن حمل می شود. با هر تپش قلب، خون به عروق پمپاژ می شود.

فشار خون به وسیله نیروی فشار خون در مقابل دیواره های رگ های خونی به هنگام پمپاژ از طریق قلب، ایجاد می شود. هرچقدر فشار بیشتر باشد، قلب سخت تر عمل پمپاژ را انجام می دهد.

در یک بررسی جهانی سلامت مشخص شد ۴۰ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال دارای مشکلات مفاصلی نظیر آرتروز یا پوکی استخوان هستند. به گفته پزشکان، کشور هند پایتخت پوکی استخوان جهان بوده و تا سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۰ میلیون نفر در این کشور مبتلا به این بیماری خواهند بود.

به گفته محققان، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی ناشی از سکونت در ساختمان های بلند فاکتور پرخطر ابتلا به فشارخون بالا و مشکلات مفاصلی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین، خیابان نیایش، بعد از پل راه آهن، حد فاصل نیایش یک، دو و سه انشعاب‌ها در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کند.

از ساکنان مناطق مذکور درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه