Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس سياسي کويتي مدعي شد ايران از قطر براي تامين مالي گروه هاي مورد حمايت استفاده مي کند.

فواد الهاشم در گفتگو با شبکه اسکاي نيوز از کويت و در پاسخ به اين پرسش که پس از گذشت دو ماه از اين بحران، ارزيابي شما از نتيجه تلاش هاي قطر براي بين المللي کردن و فرار رو به جلو و همچنين تلاش هاي ميانجيگرانه آمريکا، ترکيه، اروپا و حمايت هاي ايران از قطر چيست، گفت: گذشت دو ماه از اين بحران مسئله عجيبي نيست و روشن است که قطر از مواضع خود عقب نشيني نمي کند و به سياست خود ادامه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطري ها همچنان در روياي سرنگون نظام عربستان سعودي، کويت و امارات و بحرين هستند. پيش بيني مي شود اين بحران به درازا بکشد. قطري ها به خطرات طولاني شدن اين بحران واقف نيستند و در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و مردمي تضعيف شده اند. ممکن است ايران در طول اين چند ماه از قطر حمايت کند ولي ايران کشوري بوده که داراي منافع زيادي است و نمي تواند درباره قطر ماجراجويي کند و همه کارت هاي خود را در سبد قطر قرار دهد. قطري ها به سياست خود ادامه مي دهند و فکر مي کنند که در پايان راه پيروز هستند. امير فعلي و قبلي قطر نفرت شديدي از عربستان، کويت، امارات و بحرين دارند. در صورتي که قطر دويست و پنجاه هزار نظامي و دويست تانک داشت به عربستان سعودي حمله مي کرد ولي قطري ها به ايران و ترکيه پناه آورده اند. پناه آوردن به اين کشورها به معناي آن است که قطر از مواضع خود عقب نشيني نمي کند.
وي در پاسخ به اين پرسش که همه اميدوار بودند که ميانجيگري کويت به نتيجه برسد و آمريکا از اين ميانجيگري حمايت کرده است، آيا کويتي ها به دنبال اقدام جديدي هستند،گفت: کويت عصاي موسي و معجزه ندارد. اين کشور از همه توان خود استفاده کرده ولي مشکل در قطر است که از ميانجيگري کويت براي به درازا کشاندن بحران سوء استفاده کرده است. هميشه قطري ها مي گويند تلاش هاي ميانجيگرانه کويت در جريان است، اين تلاش ها در هفته هاي نخست اين بحران از طرف قطري ها نابود شد. تا زماني که قطري ها براي حل اين بحران همکاري نکنند، تلاش هاي کويت به نتيجه نخواهد رسيد. قطر خواهان ميانجيگري کشورهاي مختلف نيست و مي خواهد به سياست هاي خود ادامه بدهد.
وي در پاسخ به اين پرسش که ارزيابي شما از تاثير اين بحران بر نقش قطر در منطقه چيست، آيا تحريم کشورهاي مختلف عليه قطر باعث شده است اين کشور به سياست هاي خود در منطقه توجه نداشته و تنها به دنبال استفاده از طرف هاي مختلف براي بهبود وجهه خود باشد،گفت: قطري ها از منابع مالي براي حمايت از گروه هاي تروريستي در منطقه استفاده مي کردند ولي امروز از اين پول ها در عرصه تبليغات استفاده و تلاش مي کنند تا شرکت هاي مختلف خارجي وجهه قطر را خوب نشان دهند.
تلاش هاي تبليغاتي و رسانه اي قطري در عرصه بين المللي هيچ سودي ندارد. امروز قطري ها مشغول هستند و تحريم ها به نتيجه رسيده است. در طي دو ماه گذشته شاهد انفجار خودروي بمب گذاري شده در بغداد نيستيم اين در حالي است که قبل از اين بحران اين انفجارها در بغداد با حمايت مالي قطر صورت مي گرفت. امروز قطري ها رفتار ناراحت کننده اي در تعامل با چهار کشور تحريم کننده دارند به طوري که عليه اين کشورها شکايت مي کنند. قطري ها روزانه يک ميليون ريال در پايگاه هاي اينترنتي اجتماعي در کويت هزينه مي کنند تا وجهه خود را تقويت کنند. بايد تحريم ها عليه قطر ادامه پيدا کند. من پيش بيني مي کنم رژيم قطر پس از شش ماه از داخل فرو خواهد پاشيد. اين رژيم نمي توان بيش از شش ماه به حيات خود ادامه بدهد. در دو ماه گذشته آرامش در ليبي، مصر و عراق مستقر شده است و اگر رژيم قطر از بين برود، پيامدهاي خوبي به همراه خواهد داشت.
وي در پاسخ به اين پرسش که قطر روابط خود را با ايران علني کرده است، آيا قطر مي تواند با توجه به کمک هاي ايران و ترکيه از اين بحران خارج شود، گفت: ايران از قطر به عنوان يک نقطه جغرافيايي براي نزديک شدن به شبه جزيره عربستان استفاده مي کند تا روياي قديمي خود را محقق کند. همچنين ايران از قطر به عنوان يک کارت عابر بانک براي حمايت مالي از گروه هاي مورد حمايت استفاده مي کند. دوحه با نزديک شدن به ايران در وضع دشواري قرار گرفته است./منبع:خبرگزاري صدا و سيما


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کویت و چین همگروه شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عصر امروز ساعت 16 به وقت محلی مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.

13 تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در 3 گروه 3 تیمی و یک گروه 4 تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:
گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ
گروه B: کویت - ایران- چین
گروه C: اردن- هند - عمان
گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی- چین تایپه- قطر

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان 2025 در لهستان قرار است 26 تیر تا 6 مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد


لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردد که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابتها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین