Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@06:03:22 GMT

ریشه افراطی‌گری تفکر وهابیت و سلفی گری است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۱۷۲۰

ریشه افراطی‌گری تفکر وهابیت و سلفی گری است

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رئیس قوه قضاییه،ریشه افراطی‌گری وتروریسم درمنطقه را ترویج تفکروهابیت وسلفی‌گری دانست وگفت: ما نسبت به این موضوع احساس خطرمی‌کنیم و باید تلاش کرد که کشورهایی نظیر ایران و پاکستان با سابقه دیرینه فرهنگی، ازمجموعه تمدنی خود برای جلوگیری از گرایش جوانان به سوی افراطی‌گری بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ریشه افراطی‌گری در منطقه، تفکر وهابیت و سلفی گری است
به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار با ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان، دو کشور را دارای رابطه فرهنگی دیرینه و عمیق دانست وآمادگی ایران برای توسعه روزافزون روابط در زمینه‌های گوناگون آمادگی دارد، اظهارکرد: امروز جهان اسلام نیازمند نزدیک ‌تر شدن دیدگاه‌ های ملت ‌ها و دولت ‌های اسلامی است و این امر یکی از واجبات امروز همه مسلمانان به شمار می‌رود.

رئیس دستگاه قضا با بزرگداشت شخصیت‌های متفکر پاکستان نظیر اقبال لاهوری، برلزوم بهره‌گیری دو طرف ازدیدگاه‌های متفکران یکدیگر تاکید کرد و افزود: امروز تلاش آمریکا و صهیونیست‌ ها معطوف به جدایی ملت ‌های مسلمان از یکدیگر و جابه ‌جایی مسائل اصلی نظیرمقاومت ملت مظلوم فلسطین با مسائل فرعی و جعلی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه، مساله مهم جهان اسلام در عصر حاضر را موضوع تروریسم دانست و گفت: آمریکا و صهیونیست‌ ها با پدیدآوردن گروههای تروریستی چند هدف را دنبال می‌کردند. هدف اول آنها این بود که مسلمانان را درگیر یکدیگر کنند تا نیروهای مسلمان به جای پرداختن به موضوعاتی نظیر لزوم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، با یکدیگر بجنگند. هدف بعدی آنها، نشان‌ دادن چهره‌ای غیرواقعی از اسلام بود تا جلوی ترویج این دین رحمانی در جهان را بگیرند.

** اسلام دین رحمت و عقلانیت است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تعدد آیات مربوط به تعقل و تفکر در قرآن کریم، گفت: اسلام واقعی، دین رحمت و عقلانیت است و پیامبر اسلام نیز رحمه‌ للعالمین معرفی شده است اما دشمنان تلاش دارند چهره اسلام را مخدوش سازند و مانع از ابراز حقایق اسلام شوند.

آیت‌الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان خصوصا ایران و پاکستان که خود از قربانیان تروریسم هستند می‌توانند برای مقابله با این پدیده شوم همفکری کنند تا به نقاط مشترکی دست یابند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از این دیدار با بیان اینکه مذاهب اسلامی ضمن برخی اختلافات دارای نقاط اشتراک فراوانی هستند، امام خمینی (ره) را از طلایه‌ داران فرهنگ تقریب و منادی وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: ما می‌توانیم با تبعیت از اندیشه متفکرانی همچون حضرت امام خمینی(ره) و با تامل و تحقیق، پارادایم‌ های مشترک و قابل قبولی را برای جلوگیری از ترویج افراطی‌گری و افتادن جوانان در این دام، بیابیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌ های حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان، تصریح کرد: نزدیک به 60 سال است که دو کشور دارای موافقتنامه استرداد مجرمین هستند اما متاسفانه آنطور که باید اجرا نمی‌شود؛ چنانکه هر از گاهی شاهدیم برخی اشرار و گروهک‌های تروریستی اقدامات جنایتکارانه‌ای را در ایران صورت می‌دهند و به خاک پاکستان متواری می‌شوند. همچنین موافقتنامه‌های مربوط به انتقال محکومان و معاضدت قضایی نیز وجود دارد که لازم است به مرحله اجرا درآید.

** خواستارتبادل تجربیات قضایی و حقوقی دوجانبه ایران و پاکستان شد

ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفربه ایران، خواستارتبادل تجربیات دو کشور در زمینه‌های گوناگون بویژه در عرصه‌های حقوقی و قضایی شد.

وی با بیان اینکه روابط دیرینه فرهنگی و دینی دو کشور، زمینه‌ساز توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان است، بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات از سوی کشورهای اسلامی و تشکیل امت واحده تاکید کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین ضمن استقبال از دیدگاه آیت‌الله آملی لاریجانی بر لزوم توسعه روابط همه ‌جانبه بین دو کشور تاکید کرد و نسبت به پیگیری اجرای موافقتنامه‌ های قضایی و حقوقی قول مساعد داد.

ایرنا

202

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم) طرز تهیه اتلاما، پیتزای سنتی و محبوب پاکستانی‌ها (فیلم) طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم