Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس قوه قضاييه گفت: ما نسبت به اين موضوع احساس خطرمي‌کنيم و بايد تلاش کرد که کشورهايي نظير ايران و پاکستان با سابقه ديرينه فرهنگي، ازمجموعه تمدني خود براي جلوگيري از گرايش جوانان به سوي افراطي‌گري بهره بگيرند.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، رئيس قوه قضاييه،ريشه افراطي‌گري وتروريسم درمنطقه را ترويج تفکروهابيت وسلفي‌گري دانست وگفت: ما نسبت به اين موضوع احساس خطرمي‌کنيم و بايد تلاش کرد که کشورهايي نظير ايران و پاکستان با سابقه ديرينه فرهنگي، ازمجموعه تمدني خود براي جلوگيري از گرايش جوانان به سوي افراطي‌گري بهره بگيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




ريشه افراطي‌گري در منطقه، تفکر وهابيت و سلفي گري است
به گزارش ايرنا از قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني عصر امروز (يکشنبه) در ديدار با رباني رئيس مجلس سناي پاکستان، دو کشور را داراي رابطه فرهنگي ديرينه و عميق دانست وآمادگي ايران براي توسعه روزافزون روابط در زمينه‌هاي گوناگون آمادگي دارد، اظهارکرد: امروز جهان اسلام نيازمند نزديک ‌تر شدن ديدگاه‌ هاي ملت ‌ها و دولت ‌هاي اسلامي است و اين امر يکي از واجبات امروز همه مسلمانان به شمار مي‌رود.

رئيس دستگاه قضا با بزرگداشت شخصيت‌هاي متفکر پاکستان نظير اقبال لاهوري، برلزوم بهره‌گيري دو طرف ازديدگاه‌هاي متفکران يکديگر تاکيد کرد و افزود: امروز تلاش آمريکا و صهيونيست‌ ها معطوف به جدايي ملت ‌هاي مسلمان از يکديگر و جابه ‌جايي مسائل اصلي نظيرمقاومت ملت مظلوم فلسطين با مسائل فرعي و جعلي است.

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه، مساله مهم جهان اسلام در عصر حاضر را موضوع تروريسم دانست و گفت: آمريکا و صهيونيست‌ ها با پديدآوردن گروههاي تروريستي چند هدف را دنبال مي‌کردند. هدف اول آنها اين بود که مسلمانان را درگير يکديگر کنند تا نيروهاي مسلمان به جاي پرداختن به موضوعاتي نظير لزوم مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي، با يکديگر بجنگند. هدف بعدي آنها، نشان‌ دادن چهره‌اي غيرواقعي از اسلام بود تا جلوي ترويج اين دين رحماني در جهان را بگيرند.


** اسلام دين رحمت و عقلانيت است

رئيس قوه قضاييه با اشاره به تعدد آيات مربوط به تعقل و تفکر در قرآن کريم، گفت: اسلام واقعي، دين رحمت و عقلانيت است و پيامبر اسلام نيز رحمه‌ للعالمين معرفي شده است اما دشمنان تلاش دارند چهره اسلام را مخدوش سازند و مانع از ابراز حقايق اسلام شوند.

آيت‌الله آملي لاريجاني خاطرنشان کرد: کشورهاي مسلمان خصوصا ايران و پاکستان که خود از قربانيان تروريسم هستند مي‌توانند براي مقابله با اين پديده شوم همفکري کنند تا به نقاط مشترکي دست يابند.

رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از اين ديدار با بيان اينکه مذاهب اسلامي ضمن برخي اختلافات داراي نقاط اشتراک فراواني هستند، امام خميني (ره) را از طلايه‌ داران فرهنگ تقريب و منادي وحدت اسلامي توصيف کرد و گفت: ما مي‌توانيم با تبعيت از انديشه متفکراني همچون حضرت امام خميني(ره) و با تامل و تحقيق، پارادايم‌ هاي مشترک و قابل قبولي را براي جلوگيري از ترويج افراطي‌گري و افتادن جوانان در اين دام، بيابيم.

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با تاکيد بر لزوم توسعه همکاري‌ هاي حقوقي و قضايي بين ايران و پاکستان، تصريح کرد: نزديک به 60 سال است که دو کشور داراي موافقتنامه استرداد مجرمين هستند اما متاسفانه آنطور که بايد اجرا نمي‌شود؛ چنانکه هر از گاهي شاهديم برخي اشرار و گروهک‌هاي تروريستي اقدامات جنايتکارانه‌اي را در ايران صورت مي‌دهند و به خاک پاکستان متواري مي‌شوند. همچنين موافقتنامه‌هاي مربوط به انتقال محکومان و معاضدت قضايي نيز وجود دارد که لازم است به مرحله اجرا درآيد.



** خواستارتبادل تجربيات قضايي و حقوقي دوجانبه ايران و پاکستان شد

رباني رئيس مجلس سناي پاکستان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفربه ايران، خواستارتبادل تجربيات دو کشور در زمينه‌هاي گوناگون بويژه در عرصه‌هاي حقوقي و قضايي شد.

وي با بيان اينکه روابط ديرينه فرهنگي و ديني دو کشور، زمينه‌ساز توسعه روابط سياسي ايران و پاکستان است، بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات از سوي کشورهاي اسلامي و تشکيل امت واحده تاکيد کرد.

رئيس مجلس سناي پاکستان همچنين ضمن استقبال از ديدگاه آيت‌الله آملي لاريجاني بر لزوم توسعه روابط همه ‌جانبه بين دو کشور تاکيد کرد و نسبت به پيگيري اجراي موافقتنامه‌ هاي قضايي و حقوقي قول مساعد داد.

ايرنا
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه: رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام " بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.سرلشکر پاسدار حسین سلامیفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج