Web Analytics Made Easy - Statcounter


فعالان محیط زیست در قرار سبز این هفته نیز برای حفظ محیط زیست گرد هم آمدند و فعالیت‌های متنوعی را در همین راستا انجام دادند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، فعالان محیط زیست در قرار سبز این هفته نیز به فعالیت‌های متنوعی برای حفظ محیط زیست کشور پرداختند که از آن جمله می‌توان به گردهمایی برای احیای جنگل‌های عثمانوند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از چهل نفر از کنشگران محیط زیست استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹۶ در منطقه عثمانوند گرد هم آمدند تا برای احیای این جنگلهای بی مانند اقدام و برنامه ریزی کنند. فعالان محیط زیست کشور پیشتر در تاریخ ۲۲ دی ماه سال گذشته با صدور بیانیه و امضای آن، برای پیگیری‌های لازم اقدام کرده بودند. بازدیدهای متعدد از منطقه و تهیه عکس و گزارش خبری از روند تخریبی جنگل در اجرای پروژه انتقال گاز فعالان محیط زیست را بر آن داشت تا مجددا جهت بازدید از نحوه اجرای پروژه، بررسی میزان آسیب و تخریب منطقه و چگونگی نظارت بر اجرای پروژه در منطقه عثمانوند گرد هم آیند. در این‌گرد همائی علاوه بر تاکید بر اهمیت اکولوژیک جنگل و خاص بودن گونه های گیاهی و جانوری، بیانیه ای در این راستا قرائت و حاضران آنرا امضا کردند. در این بیانیه آمده است: «ما دلسوختگان محیط زیست بدینوسیله و با توجه به تجاوز و تخریبی که اخیرا به جنگل های عثمانوند وارد شده است با امضای این بیانیه حمایت بی دریغ خود را از این جنگل ها که از مواهب طبیعی و نعمات الهی ست اعلام کرده و خواستار نظارت مجدانه بر نحوه اجرای ادامه طرح طبق قرارداد ارزیابی شده توسط مسئولان، برآورد میزان خسارت وارده (گرچه با هیچ میزان پولی قابل جبران نخواهد بود) و دریافت جرائم از پیمانکار خاطی، مجازات خاطیان این تجاوز به حقوق بشر (چرا که حق استفاده از هوای پاک از حقوق اولیه هر انسانی ست و تخریب جنگل این حق را بیرحمانه زیرپا له کرده)، احیای جنگلهای عثمانوند توسط پیمانکار خاطی و نظارت اعضای شورای هماهنگی سمنهای محیط زیستی استان و پیشگیری از موارد مشابه که در شرف وقوع است هستیم. همچنین با استناد به سند راهبردی ششم خواستار حضور نماینده سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی درکارگروه های تصمیم گیرنده در ارزیابی های زیست محیطی هستیم.

انجمن مردم نهاد سبز اندیشان لرستان نیز با توجه به روز اهدای خون، با مشارکت هلال احمر و سازمان آتش نشانی خرم آباد، برنامه ای تحت عنوان نعمت سلامتی برگزار کرد. هدف از این برنامه برگزاری کلاس آموزشی، احیای قلبی و ریوی CPR، و آموزش اطفاء حریق و دسته بندی انواع حریق، بود که مورد استقبال شهروندان خرم آبادی قرار گرفت.

در استان فارس نیز همایش تجلیل از محیط بان ها و جنگل بان های کازرون با حضور اسماعیل کهرم و با همت مجامع متحد محیط زیستی کازرون برگزار شد. با همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، همراه با محیط بانان و کودکان بمناسبت گرامیداشت روز محیط بان، برنامه کاشت درخت نیز انجام شد. انجمن پاکسازان طبیعت فارس هم برنامه صد و چل و یکم خود را با پاکسازی و فرهنگسازی در کوه دراک برگزار کرد.

در خوزستان نیز کاشت نهالِ درختان فصلی و زینتی به همت انجمن هواداران کارون زلال و فعالین محیط زیست شوشتر و با حضور سالمندان سرای مهر شهرستان انجام شد. این برنامه با هدف تکریم مقام سالمندان و ایجاد فضای سبز محوطه سرای مهر صورت گرفته است.

در صد و سی‌امین برنامه گروه رفتگران طبیعت استان اصفهان هم پاکسازی و فرهنگسازی در ساحل زاینده رود روستای زیبای حجت اباد، برگزار شد.

در آذربایجان غربی هم صد و سی هفتمین برنامه موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی، در پارک ملت با هدف فرهنگسازی برای جمع آوری ته سیگار قاتل خاموش زمین ومحیط زیست برگزار شد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک