Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:12:51 GMT

پشه‌ها و واقعيت‌هاي عجيب درمورد آن‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۲۰۶۸

خبرگزاري آريا - وبسايت روزياتو - حسين علي پناهي: پشه ها حشراتي هستند که در سراسر جهان منفور به شمار آمده و کسي جز آزار و اذيت چيزي از آن ها نديده است. اين حشرات مزاحم که همراه خود بيماري هاي زيادي را منتقل مي کنند، از طريق خوردن خون هر موجودي از جمله انسان زندگي مي کنند. اما اگر از ديدگاه اين حشره ي اسرارآميز نگاه کنيم مي فهميم که اين حشره نيز موجود جالبي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ي اين مطلب مي خواهيم شما را با حقايقي جالب و باورنکردني در مورد اين حشره ي خونخوار آشنا کنيم. با ما همراه باشيد.

1- پشه ها مرگبار ترين موجودات روي زمين هستند




پشه ها بيشتر از هر موجود ديگري بر روي اين کره ي خاکي باعث مرگ انسان مي شوند. اين حشرات مي توانند ناقل بيماري هاي مرگباري مانند مالاريا، تب دانگ، تب زرد و آنسفاليت باشند. همچنين پشه ها ناقل يک انگل به نام کرم قلب هستند که براي سگ ها بسيار خطرناک و کشنده است.


2- تنها پشه هاي ماده انسان ها و حيوانات را نيش مي زنند و پشه هاي نر تنها از عصاره ي گل ها تغذيه مي کنند




پشه ها هنگام خوردن خون شما هيچ منفعت شخصي از اين کار نمي برند. پشه هاي ماده براي تخم هايشان نياز به پروتئين دارند و براي اين که بتوانند تخم بگذارند بايد خون بخورند. از آن جايي که پشه هاي نر وظيفه ي تخم گذاري را بر عهده ندارند در نتيجه از انسان دوري کرده و از عصاره ي گل ها تغذيه مي کنند. جالب اين که پشه هاي ماده نيز هنگامي که قصد تخم گذاري نداشته باشند به سراغ گل ها و عصاره ي آن ها مي روند.


3- برخي از پشه ها به طور کلي از نيش زدن انسان دوري مي کنند




همه ي گونه هاي پشه ها از بدن انسان تغذيه نمي کنند. برخي از پشه ها تنها از جانوران ديگر تغذيه مي کنند و هيچ کاري به انسان ها ندارند. براي نمونه يک نوع پشه با نام علمي «Culiseta melanura» تقريباً به طور انحصاري فقط پرندگان را نيش مي زند و به ندرت پيش مي آيد که به قصد نيش زدن به انسان نزديک شود.


4- پشه ها بالداران بسيار کندي هستند




متوسط سرعت پرواز پشه ها 1 تا 1٫5 مايل در ساعت است. شايد اين سرعت از نظر شما زياد باشد اما ان ها با رکورد ديگر حشرات در اين زمينه فاصله ي بسياري دارند و در واقع مي توان ادعا کرد که اگر بين گونه هاي مختلف حشرات مسابقه ي سرعت برگزار مي شد پشه ها در رتبه ي اخر قرار مي گرفتند.


5- بال پشه بين 300 تا 600 بار در ثانيه مي زند

شايد همين موضوع توضيحي براي صداي ناخوشايندي است که با نزديک شدن پشه ها به گوشمان مي رسد. سرعت به هم خوردن بال هاي پشه بسيار سريع است.


6- پشه ها هنگام جفت گيري بال زدن هاي خود را هماهنگ مي کنند که تا يک موسيقي دو نفره را اجرا کنند




زماني دانشمندان فکر مي کردند که تنها پشه هاي نر مي توانند صداي بال هاي جفت خود را بشنوند اما تحقيقات جديد بر روي گونه اي از پشه ها با نام علمي «Aedes aegypti» نشان داده که پشه هاي ماده نيز به صداي بال هاي جفت خود گوش مي دهند. وقتي که پشه هاي نر و ماده با هم ملاقات مي کنند بال هابشان را با سرعت يکساني به هم کوبيده و صداي هماهنگي ايجاد مي شود.


7- پشه نمکزار ممکن است در فاصله اي 100 مايلي از محلي که از تخم بيرون آمده زندگي کند




بسياري از پشه ها در زمين ها نمناک حاوي تخم پشه متولد مي شوند و در همان محل به زندگي ادامه مي دهند. اما برخي ديگر مانند پشه نمکزار مسافت هاي طولاني را پرواز کرده تا مکان مناسبي را براي زندگي پيدا کنند که عصاره ي گل و خون فراواني در اختيارشان باشد.


8- تمامي پشه ها براي توليد مثل به آب نياز دارند




تنها مقداري آب با عمق چند سانتيمتر کافي است که پشه ي ماده بتواند تخم هاي خود را در آن رها کند و بدين ترتيب لاروهاي پشه در کوچک ترين گودال هاي آب بزرگ مي شوند. برخي از گونه هاي پشه ها مي توانند در گودال هاي آبي که در نتيجه ي باران به وجود آمده و پس از چند روز از بين مي روند نيز تخم ريزي کنند. بنابراين اگر مي خواهيد که پشه ها را از خانه ي خود دور نگه داريد بايد کوچکترين گودال هاي آب را در اطراف خانه ي خود خالي کنيد.


9- يک پشه ي بالغ مي تواند 5 تا 6 ماه زنده بماند




البته پشه هاي بسيار کمي مي توانند اين مدت زنده بمانند زيرا دشمنان زيادي دارند. اما در بهترين شرايط يک پشه بالغ مي تواند به اندازه ي حشرات ديگر زنده بماند.


10- پشه ها مي توانند دي اکسيد کربن را از فاصله ي 23 متري حس کنند




دي اکسيد کربني که انسان ها و ديگر حيوانات توليد مي کنند يک سيگنال حياتي براي پشه هاست و به آن ها مي گويد که خون خوشمزه در همين اطراف است. در واقع آن ها حساسيت بالايي نسبت به دي اکسيد کربن دارند. وقتي که پشه ي ماده دي اکسيد کربن را در هوا حس کند، آن قدر در محدوده اي که بوي دي اکسيد کربن را حس مي کند عقب و جلو مي رود تا قرباني خود را مکان يابي نمايد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر

 دیلی میل نوشت: کیم جونگ اون حاکم کره شمالی در مراسم افتتاح ۱۰ هزار خانه با تیپ جدید مورد تحسین مردم قرار گرفت! وی در حالی که روی فرش قرمز راه می‌رفت با شلوار بسیار گشاد دیده شد.

کیم هنگام ورود به این رویداد در پیونگ یانگ به مناسبت تکمیل مرحله دوم ساخت مسکن ۱۰ هزار واحدی، برای جمعیتی که او را تحسین می‌کردند دست تکان داد.

 

منبع: اطلاعات آنلاین

tags # کیم جونگ اون سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) درگیری عجیب محمد صلاح با یورگن کلوپ!
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد