Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در سخنانی گفته که توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان به مطالبه دولت و ملت تبدیل شده است این در حالی است که کُردها همواره مطالبات معیشتی و توسعه‌ای خود را دولت یازدهم خواستار بودند که کمتر به نتیجه رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازنوای آبیدر،زیرساخت‌های حمل و نقل کُردستان از دیرباز با ضعف و نقایص بسیاری همراه بوده است که هر دولتی به نوبه خود توانسته بخش‌های از آن را حل و فصل و البته گره‌ای به مشکلات آن نیز بیفزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده‌های کُردستان که لقب«قتلگاه‌های مرگ»را به خود گرفته، تنها در سال 95 موجب مرگ بیش از 376 نفر از شهروندان شد.

علاوه بر آن، حس بد ورود به جاده‌های استان کُردستان به دلیل باریک بودن آن و وجود پیچ‌های متعدد و خطرناک – مسیر سنندج به مریوان – از جمله دلایل و شواهد ضعف بزرگ زیر ساخت حمل و نقل استان است.

دولت یازدهم که با وعده آبادانی و توجه ویژه به کُردستان قدم گذاست، در حوزه بهبود راه‌ها و جاده‌های کُردستان و کم کردن آمار مرگ و میز جاده‌ای شاید توانسته باشد درصد ناچیزی از آن را تسهیل نماید اما گفتن اینکه تنها در این دولت جاده‌های کُردستان مورد توجه قرار گرفته، تبلیغی سیاسی بیش نیست.

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفته که فراموش نکنیم زمانی که قیمت هر بشکه نفت 140 دلار بود و درآمد 8 ساله کشور از نفت 750 میلیارد و از گاز 100 میلیارد دلار بود از هر طرف که وارد کردستان می شدیم جاده ها باریک می شد اما خوشبختانه امروز توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان به مطالبه دولت و ملت تبدیل شده است.

جالب اینجاست که خود این فرد و مجموعه کاملا سیاسی استانداری کُردستان در سال‌های ابتدایی ورود به استانداری تنها به فکر تبلیغات سیاسی و جناحی کردن استان بودند و کمترین توجه را به مشکلات استان داشتند که اکنون اینگونه خود را در کنار مردم قرار می‌دهند.

جناب آقای مدیر، لازم است که بدانید مردم کُردستان همواره و در همه دولت‌ها مطالبه رسیدگی به جاده‌ها و زیرساخت حمل و نقل و بهبود معیشت خود را داشته و مختص به دولت یازدهم نبوده است.

علاوه بر آن، عجیب است که شما چگونه باریک شدن جاده‌های کُردستان را لمس کرده‌اید چرا که برخی از مسئولین یا در مرکز استان و در زیر کولر گازی اتاق‌های خود بوده‌اند و یا با ماشین‌های آنچنانی به مسافرت پراخته‌اند که تجربه خطر جاده‌های کُردستان را درک نکرده‌اند.

مقوله چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد و تکمیل تدریجی کریدور شمال به جنوبکه بخشی از آن از کُردستان عبور می‌کند نیز در ماه‌های پایانی دولت یازدهم برجسته سازی و تسریع پیدا کرد تا تبلیغاتی کاملا سیاسی برای دولتی‌ها باشد.

بهره برداری جناحی و سیاسی از پروژه‌های آبادانی کُردستان به وفور در دولت یازدهم مشاهده شد و مردم نیز به خوبی تفاوت خدمت و منت را درک می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟

آمریکا همزمان با حملات هوایی به الحدیده، صعده و صنعا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، پروژه ای سیاسی - امنیتی برای تضعیف دولت نجات ملی یمن را به اجرادرآورده تا بار دیگر آتش جنگ داخلی در این کشور را شعله‌ور نماید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با استمرار عملیات نیروهای یمنی در مقابله با کشتی های رژیم صهیونیستی در باب‌المندب برای حمایت از مردم غزه، آمریکا تحرکات سیاسی خود را با هدف تضعیف دولت صنعا آغاز کرده است. آمریکا به موازات عملیات موسوم به "نگهبان رفاه" که با همراهی انگلیس در غرب اقیانوس هند و دریای سرخ به اجرا درآورده، پروژه سیاسی را  با نقش آفرینی "استیون فاگین" به اجرا درآورده است.

براساس گزارش ها، استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن که سابقه سرکنسولی در اربیل و ریاست دفتر ایران در وزارت خارجه آمریکا را بر عهده داشته است، تلاش می کند تا گروه های مختلف در یمن را علیه دولت نجات ملی که در صنعا مستقر می باشد، متحد نماید. تلاش های فاگین طی دو ماه گذشته باعث شد تا از حجم حملات لفظی و رسانه ای میان اعضای شورای ریاستی (به ویژه بازمانده های دولت «منصور هادی»، رئیس جمهور مخلوع) کاسته شود و هم نشانه هایی از کاهش اختلاف میان این شورا با شورای انتقالی جنوب هم نمایان شد.

در این راستا، «رشاد العلیمی»، رئیس شورای ریاستی در همین بازه زمانی بارها از تلاش ها برای وحدت و همکاری برای مقابله با دولت صنعا سخن گفت و در مصاحبه ای در 18 آوریل با جمعی از خبرنگاران مصری اظهار داشت: اعضای شورای ریاستی شرایط استراتژیک کنونی را درک می کنند و دولت (در تبعید) بر ایجاد تحول استراتژیک که به سود منطقه باشد، تاکید دارند. سفیر آمریکا در یمن همزمان با تلاش برای یکصدا کردن شورای ریاستی تلاش برای کاستن از اختلافات موجود میان شورای ریاستی و شورای انتقالی جنوب را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است. فاگین در همین راستا نشستی در 28-29 آوریل با حضور 24 حزب، گروه و مجموعه سیاسی یمنی مخالف دولت نجات ملی در عدن برگزار نمود.

این نشست که توسط آژانس توسعه بین المللی و مرکز دموکراسی وابسته به وزارت خارجه آمریکا برگزار گردید، به توافقی هفت بندی منجر شد که بر اصول صلح و همکاری میان بازیگران مخالف دولت صنعا تاکید داشت. در این توافق بر بندهایی همچون مبارزه با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر و حل مشکل جنوب (بدون اشاره به استقلال) تاکید گردید و فاگین سفیر آمریکا در سخنانی بر تعهد کشورش بر اجرای این اصول تاکید نمود. با وجود تلاش های مذکور، شورای انتقالی جنوب پس از نشست تحت سرپرستی آمریکا با لحنی منفی به این نشست پرداخت و از گنجانده نشدن حق جدایی و استقلال جنوب انتقاد کرد تا نشان دهد رسیدن به توافق فراگیر در یمن تا چه حد دشوار است.

آمریکایی ها همزمان با این تلاش های سیاسی، در حوزه نظامی و امنیتی هم وارد عمل شده اند و سایت "الخلیج" در این زمینه خبر داد که آمریکا نیروهای مخالف حوثی ها در یمن از جمله شبه نظامیان وابسته به شورای ریاستی موسوم به نیروهای مقاومت ملی و عمالقه (مزدوران امارات) را به طور مستقیم و بی واسطه مسلح کرده است. همچنین نیروهای جدایی طلب جنوب هم توسط آمریکایی ها برای جنگ با دولت نجات ملی در صنعا تسلیح شده اند و سفرهای چندماه گذشته استیون فاگین به حضرموت در ارتباط با همین تلاش ها بوده است.

آمریکا درحالی همزمان با حملات هوایی به الحدیده، صعده و صنعا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، پروژه ای سیاسی - امنیتی برای تضعیف دولت نجات ملی یمن را به اجرادرآورده که طی یکسال اخیر نه تنها درگیری میان عربستان با یمن متوقف شده بود، بلکه اوضاع جنگ داخلی در مناطقی همچون تعز و مارب هم تا حد زیادی آرام شده بود.  دور از انتظار نیست که با آغاز فاز عملیاتی پروژه آمریکا، تلاش ها برای صلح در جنوب شبه جزیره به کلی به شکست کشیده شود که این امر حتی به ضرر منافع متحدان عربی واشنگتن تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است