Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه فرارسیدن ماه مهر وشروع سال تحصیلی جدید،تغییر رنگ مجدد لباس های فرم مدارس دانش آموزان قاین وفروش آن درمدارس گلایه های کسبه بازار ونارضایتی والدین را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، لباس فرم دانش آموزان در سالهای اخیر متنوع شده است به طوری که مدارس برای هر پایه تحصیلی رنگ و پوششی خاص تعیین می کنند، اما در این میان این تغییر هرساله برای خانواده های تنگدست تبدیل به دغدغه ای شده که هرسال با شروع سال تحصیلی گریبان آنان را می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیان درازی است که پوشش لباس دانش آموزان یکسان شده و کودکان و نوجوانان باید با لباسهای متحد الشکل در مدرسه حضور پیدا کنند؛ روپوش و شلوارهای یکسانی که از قوانین خاصی تبعیت می کنند و نافرمانی از آن مساوی با کم شدن نمره انضباط دانش آموز است.

نکته قابل تامل، تعویض این رنگها در هر پایه تحصیلی است، به طوری که دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی هر سال باید رنگ روپوش و شلوار و مقنعه خود را تغییر دهند که برای برخی از والدین به ویژه در مناطق محروم که از توانایی مالی کمتری برخوردارند به مشکل تبدیل شده است.

اگرچه چنین مسائلی در نگاه اول بسیار ساده و سطحی به نظر می رسند اما برخی از خانواده های محروم هرسال با آمدن مهرماه دغدغه تهیه لباس فرم فرزندان خود را دارند که مطمئنا اگر از پس تامین آن برنیایند پیامدهای مختلفی از جمله احساس حقارت و کاهش اعتماد دانش آموز فقیر را در پی دارد.

این دغدغه از رنگ و جنس لباس گرفته تا قیمت و تغییر هرساله یونیفرم را شامل می شود چرا که تهیه و یا تغییر هر ساله لباس فرم مدارس برای خانواده ها مشکلات اقتصادی زیادی را ایجاد کرده است.

حسن عباسی رئیس اتحادیه صنف پوشاک وخیاطان وپارچه فروشان قاین در گفتگویی با خبرنگار نسیم قائن با گلایه از مسئولین آموزش وپرورش که آموزش وپرورش را که محل تعلیم وتربیت است ،به محلی برای کسب درآمد وتجارت تبدیل کرده اند گفت: در طی 10 سال گذشته که براساس برخی از دستورالعمل هاتصمیم به یک دست بودن لباس فرم مدارس شد باتوافق آموزش وپرورش،اتاق اصناف واداره صنعت معدن وتجارت برسرقیمت ونوع دوخت ونوع جنس وپارچه توسط اتحادیه تهیه ودرسطح بازاردرواحدهای صنفی دارای پروانه کسب وبر اساس آمار تقریبی که ارائه می دادند نسبت به تهیه لباس فرم مدارس اقدام می کرد ودر همین راستا در جهت کمک به خانواده هایی که گاها امکان هرساله لباس برای آنها وجود ندارد تصمیم گرفته شد که هر سه سال یکبارلباس فرم در صورت صلاحدید تغییر کند.

وی افزود:متاسفانه درسال جاری اداره محترم آموزش وپرورش به بهانه اینکه تولید لباس فرم مدارس توسط دانش آموزان فنی حرفه ای انجام میشود،اقدام به تغییر رنگ ومدل لباس فرم نمود،درحالیکه اینگونه نبوده ومتاسفانه توسط تعدادی ازفرهنگیان درخارج ازمراکز فنی حرفه ای وتوسط تولیدیهای بدون پروانه کسب درمنازل وبعضا درخارج ازشهرستان تهیه شده و درمدارس که محل تعلیم وتربیت است نه محل کسب وتجارت، بفروش میرسانند.

عباسی بیان داشت: اگر دوخت توسط دانش آموزان انجام می شود بایستی حداقل قیمت آن از بازار کمتر باشد نه این که 20تا30درصد ازقیمت تمام شده بازار هم بیشتر باشد.

رئیس اتحادیه پوشاک قاین با بیان این که این طرح وقانون در شهرستان ما فقط در حال اجراست وبه بهانه دستورالعمل اداره کل که باید مدارس فنی وحرفه ای دوخت داشته باشند طرح در شهرستان اجرا شد وتا جایی که پرس وجو کرده ایم مرکز استان در تولیدی های پروانه دار خود دوخت داشته اند وفروش در فروشگاههای سطح شهر است وفردوس هم این طرح را نپذیرفته است وفقط مرّقانون در قاین اجرا شده است.

وی افزود:باتوجه به اینکه اعلام شده بود تاسه۳سال لباس فرم تغییری نخواهد کرد واتحادیه چون آماردقیقی از دانش آموزان نداشته است،سال گذشته بیشترتولید داشته وچیزی درحدود۱۳۰۰ دست لباس فرم مدارس ازسال قبل در فروشگاهای محل توزیع لباس فرم به امید فروش در سال آینده موجود است ولی متاسفانه اینطورنشد وبنا به دلایلی که خود مسئولین تصمیم برآن گرفته اند لباس فرم تغییرکرد وعلاوه بر هزینه هنگفت برای خانواده ها وبه خصوص خانواده هایی که چندین فرزند در مقاطع مختلف تحصیلی دارند ضرر زیادی در این رکودی بازار به کسبه نیز وارد کردند.

عباسی با بیان این سوالات :

1. باتوجه به اینکه مالیات کسبه هرساله افزایش دارد وباتوجه به رکود بازار وافزایش هزینه هایی ازقبیل اجاره بها.قبوض برق آب تلفن وگاز وهمچنین حق عضویت اتحادیه واتاق اصناف وعوارض شهرداری آیا بنظرشما این کارآموزش وپرورش راتایید میکنید ؟

2.اگر آموزش وپرورش محل کسب وتجارت شده است آیا بازاریان ما که دارای مدرک لیسانس وفوق لیسانس هستند می توانند در کار آموزش وپرورش دخالت کنند وبه تدریس در مغازه های خود بپردازند؟

3..باتوجه به ۱۳۰۰دست لباس فرم موجود دربازارازسال قبل وتغییررنگ درسال جاری جواب ضرروزیان کسبه راچه کسی یاافرادی باید بدهند؟

4.آیااین اقدام آموزش وپرورش باعث عدم اطمینان مردم واتحادیه وکسبه درسالهای آینده نسبت به آموزش وپرورش نخواهد شد؟

5.باتوجه به وضعیت رکودبازار که واقعا بسیاری ازکسبه محترم به سختی قادربه تامین معیشت زندگی خود میباشند آیا بهتر نیست برای جلوگیری ازتعطیلی این قشر ازکسبه شهرمان حمایت کنیم؟

خواستار حمایت بیشتر مردم از بازاریان وپاسخگویی مسئولین شهرستان شد.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک وخیاطان وپارچه فروشان قاین در پایان گفت: امسال طبق روال سال گذشته لباس فرم مدارس با همان رنگ ونوع دوخت وباکیفیت بهتر وقیمت ارزان تردر تولیدی های مشهد تهیه کرده ایم واز20مرداد توزیع البسه با قیمت پایین تر وبا کیفیت بهتررادر فروشگاههای سطح شهر خواهیم داشتوهمشهریان می توانند لباس فرم فرزندان خودرا از پوشاک سطح شهر نیز تهیه کنند.

عباسی افزود: دلیل این که لباس هاییکه ما سفارش داده ایم در خارج از استان تهیه شده است این است که در شهر قاین تولیدی پروانه دار نداریم و به همین دلیل لباس های فرم درخارج از شهرستان تهیه کرده ایم وقطعا با قیمت پایین تر وبا کیفیت بهتر به خانواده ها ارائه خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک قاین ادامه داد: مامنکر اجرای طرح تولید لباس در سطح شهرنیستیم ولی ای کاش حداقل در جهت کمک به اقتصاد خانواده ها نسبت به تغییر رنگ لباس اقدامی نمی شد وهمچنین همانند مرکز استان بازار محل فروش لباس فرم مدارس بود نه آموزش وپرورش محل تجارت وکسب درآمد.

وی در پایان گفت:درصورت توزیع لباس فرم دربازار باتوجه به تعدد محلهای توزیع مشکلات مردم کمتر میشودو ضمن اینکه وقتی والدین جهت تامین لباس فرم به بازار مراجعه می کننداحتمال اینکه دربازار اجناسی غیرازپوشاک هم خرید کنند هست وبازارازاین رکودی حداقل برای مدتی خلاص میشود.

رضایی مدیر آموزش وپرورش قاین در پاسخ به سوال خبرنگار نسیم قائن در خصوص اجرای روند اجرای طرح تهیه لباس فرم مدارس وفروش در مدارس سطح شهر گفت: درراستای سیاستهای وزارت آموزش وپرورش وتحقق شعارسالاقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغالسعی براین شد که از توان فنی هنرجویان هنرستان های دخترانه کاردانش استفاده شود لذا با تهیه مستقیم پارچه از کارخانه وهمچنین بازار شهرستان وحمایت اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی 50هنرجوی قاینی با نظارت 4هنرآموز ودیگر عوامل پشتیبان؛درمجموع150نفربه طور مستقیم وغیرمستقیم کمک کردند تا این طرح کاملا بومی در شهرستان اجرا ولباس با کیفیت بهتروقیمت مناسب تر وبا ضمانت تعویض وتعمیر در اختیار دانش آموزان قرارگیردواین تولید بومی سازی وهمانند سال های گذشته منافع آن به جیب شهرستان های دیگر نرودبلکه صد درصد مردم این شهرستان از منفعت آن بهره مند گردند .

وی افزود:تهیه گزارش جامع خبرنگار صدا وسیما وپخش ان از صدا وسیمای خراسان جنوبی شاهد براین ادعاست.

والدین دانش آموزان نیز از تغییر رنگ فرم هرساله لباس مدارس گلایه مند وناراضی بودند.

یکی از والدین گفت: با توجه به این که چند فرزند مدرسه ای دارم در نظرداشتم لباس هایشان راتعمیر وحداقل در تعداد خرید لباس ها صرفه جویی کنم که با این تغییر رنگ واجباری که گذاشته اند مجبور هستم که مجددا نیز برای فرزندانم با این وضعیت اقتصادی موجود لباس فرم تهیه کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : سال گذشته ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند و امسال هم بنا داریم بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر را جذب کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در کرمانشاه، با بیان اینکه بیش از ۲۰ برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی و… برای برگزاری در هفته معلم در استان تدارک دیده شده، اظهار کرد: می‌خواهیم فضای شهر و استان در این هفته به‌گونه‌ای باشد که معلم‌ها تکریم شوند.

وی با بیان اینکه ارتقای مقام و منزلت معلم را در برنامه استان داریم، افزود: هفته معلم فرصتی است که بیشتر قدردان معلم‌ها باشیم، وگرنه در همه روزهای سال باید معلم ها را تکریم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم، اعزام معلمان نمونه برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، تجلیل از معلمان نمونه استان، دیدار و سرکشی از پیشکسوتان فرهنگی و … از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته معلم در کرمانشاه است.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: هم اکنون نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

محمدی با بیان اینکه قرار شده الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود، گفت: مهر ماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی ادامه داد: مهر ماه امسال همچنین قرار شده ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به فعال شدن قرارگاه عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر با نگاه محرومیت زدایی در مجموعه آموزش و پرورش استان، گفت: از جمله اقداماتی که از قبل فعال شدن این قرارگاه در استان انجام شده می‌توان به تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، تجهیز ۳۰ میلیارد تومانی هنرستانهای مناطق محروم، برنامه‌ریزی برای جمع آوری مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز و … اشاره کرد.

وی تقویت مدارس دولتی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا مدارس دولتی را به لحاظ فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و … تقویت کنیم؛ در این راستا می‌خواهیم معلم‌های برتر استان نیمی از موظفی خود را در مدارس دولتی تدریس کنند تا همه دانش‌آموزان فرصت برخورداری از معلم‌های برتر را داشته باشند.

محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان، گفت: سال گذشته رشد حدود سه پله‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را در استان شاهد بودیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم ظرف امسال و سال بعد حداقل دو نمره به معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان اضافه شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم با افزایش کیفیت آموزش و نیز برگزاری امتحانات شبه نهایی، کیفیت آموزش را ارتقا داده و معدل دانش آموزان استان را بالا ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برنامه توزیع توازن رشته‌ای داشت و گفت: در تلاشیم دانش‌آموزان متوسطه دوم را به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کار دانش، ریاضی و انسانی ببریم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به روند ترمیم معدل داوطلبان آزمون سراسری داشت و گفت: داوطلبان متقاضی ترمیم معدل شامل دانش‌آموزان سال گذشته و بزرگسال و پشت کنکوری‌ها با مراجعه به سامانه آموزش و پرورش می‌توانند در جهت ارتقاء معدل دروسی که می واهند، اقدام کنند.

محمدی با اشاره به تاثیرگذاری معدل در قبولی دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری، گفت: با توجه به تاثیرگذاری بالای معدل امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان در آزمون سراسری از امسال همه امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به استخدامی‌های جدید آموزش و پرورش در استان داشت و گفت: سال گذشته ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شده و امسال هم بنا داریم بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر را جذب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به آغاز اجرای پروژه مهر از بهمن ماه سال گذشته در آموزش و پرورش استان داشت و گفت: هدف از اجرای این پروژه این است که شرایط را به‌گونه‌ای مهیا کنیم که اول مهر هیچ مدرسه‌ای در استان بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس نباشد.

کد خبر 749187

دیگر خبرها

  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود