Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@09:38:30 GMT

مدیریت کامل عملیات حج 96 در فرودگاه بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۳۵۴۱

مدیریت کامل عملیات حج 96 در فرودگاه بیرجند

تین‌نیوز |

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: با انسجام و آمادگی کامل و همچنین با توسعه امکانات گوناگون، عملیات حج امسال را مدیریت خواهیم کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی؛ دومین جلسه هماهنگی پروازهای حج تمتع 96 با حضور مدیرکل‌ فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی،فرماندار شهرستان بیرجند،مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری این استان، مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی و سایر نهادهای مرتبطبا هدف برنامه‌ریزی و ساماندهی امور در فرودگاه بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی، در این جلسه با اعلام اینکه اولویتفرودگاه بیرجند انجام به‌موقع پروازها و تسهیل در عملیات پروازی اعزام زائران بیت‌الله‌ الحرام است، گفت: با انسجام و آمادگی کامل، عملیات حج امسال را مدیریت خواهیم کرد و با توسعه امکاناتی مانند پارکینگ خودروها، افزایش صندلی‌های ترمینال، بهسازی نمازخانه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، بهسازی و افزایش چرخ دستی‌ها، افزایش گیت‌های بازرسی و گذرنامه، زیباسازی محیطی و نصب بنرهای راهنمای زائران و مستقبلین، و همچنین راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی حج تمتع ۹۶ در پرتال فرودگاه بیرجند، در پی ارائه خدمات مطلوب و تسهیلات رفاهی به مسافران سرزمین وحی هستیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه اعلامی اولیه زائران خراسان جنوبی اول و دوم شهریورماه طی 6 پرواز از فرودگاه بیرجند عازم سرزمین وحی خواهند شد.

علیرضا ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در فرودگاه بیرجند، با تاکید بر فشردگی پروازهای حج استان خراسان جنوبی، خواستار انجام به موقع و بدون تاخیر پروازها و همچنین اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام پروازهایا تاخیرات احتمالی به صورت آنلاین به همه واحدهای ذی‌ربط و همچنین زائران شد.

در پایان این مراسم ابوافضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی با اشاره به استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان متقاضی حضور در سرزمین وحی، خاطرنشان کرد: تعداد زائران این استان 1600 نفر است که توسط پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر هم استانی‌ها برای تشرف به سرزمین وحی، در حال مذاکره با سازمان حج و زیارت برای هماهنگی اعزام تعدادی دیگر از زائرین هستیم که در صورت توافق طی دو پرواز از فرودگاه مشهد و امام خیمنی (ره) این زائرین نیز به حج تمتع اعزام خواهند شد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب