Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@14:08:38 GMT

چطور بفهمیم که حساب کاربری گوگل ما هک شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۳۸۶۲

به گزارش کلیک، بدافزار Gooligan که دستگاه های اندرویدی را مورد هدف قرار می دهد تاکنون بیشتر از یک میلیون حساب کاربران گوگل را آلوده کرده است و هر روز به طور میانگین چیزی در حدود ۱۳۰۰۰ کاربر جدید را هدف حمله خود قرار می دهد. طبق گزارشات وب سایت Check Point این بدافزار به دستگاه هایی که از سیستم عامل اندروید ۴ (Jelly Bean، KitKat) و اندروید ۵ (Lollipop) استفاده می کنند، نفود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



Gooligan از طریق اپلیکیشن های موجود در فروشگاه های اپلیکیشن و لینک های مخربی که به وسیله حملات فیشینگ در پیام ها گنجانده می شوند، منتشر می شود. این بد افزار یک روت کیت را دانلود می کند تا توکن های احراز هویت را سرقت کرده تا توسط آن ها به اطلاعات Google Play، Gmail، Google Photos، Google Docs، G Suite، Google Drive و سایر برنامه ها نفوذ کند. هم چنین این بدافزار اپلیکشنی را نصب می کند که می تواند اطلاعات حساب کاربری شما را سرقت کند و از طریق حساب کاربری شما رای ها و نظرات جعلی را برای افزایش و پر کردن پروفایل چنین اپلیکیشن هایی، مانند google Drive و غیره ارسال می کند.

آیا حساب کاربری شما نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته است؟ در این قسمت راه حل ساده ای را به شما آموزش خواهیم داد تا از این طریق بتوانید از سالم بودن حساب خود اطمینان حاصل کنید.

حساب کاربری خود را از طریق Check Point بررسی کنید

وارد وب سایت Check Point شوید و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. این سایت بلافاصله به شما اطلاع خواهد داد که آیا نفوذی به حساب شما صورت گرفته است یا خیر.

شما هم چنین می توانید با رفتن به پایین این صفحه لیستی از اپلیکیشن هایی که توسط بدافزار Gooligan آلوده و شناسایی شده اند، مشاهده کنید. علاوه بر این برای بررسی این موضوع که آیا این اپلیکیشن ها بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب شد است به مسیر Settings> Apps بروید.

در صورت آلوده شدن دستگاه چه کاری باید انجام داد؟

اگر هکرها به حساب کاربری شما نفوذ کردند شما باید دستگاه اندوریدی خود را کاملا پاکسازی کنید. برای این کار می توانید از گزینه Factory reset استفاده نمایید. سپس، باید رمزعبور حساب کاربری گوگل خود را که توسط دستگاه مورد استفاده قرار می دهید، تغییر دهید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، چند روز پس از آنکه اعلام شد یک ویژگی هوش مصنوعی چالش برانگیز در موبایل های هواوی عکس ها را به محتوای هرزنگاری تبدیل می کند، اخبار مشابهی درباره اپل نیز منتشر شده است.

طبق گزارش ها اپل ۳ اپلیکیشنی که با عنوان «تولید کننده محتوای هنری» تبلیغ شده اند اما در اینستاگرام با عنوان سایت های هرزنگاری ترویج می شوند و مدعی هستند هرعکسی را رایگان به محتوای غیراخلاقی تبدیل می کنند، حذف کرده است.

این اپلیکیشن ها از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تصاویر هرزنگاری جعلی افراد استفاده شده اند. ممکن است از این عکس ها برای آزار، اخاذی و از بین بردن حریم خصوصی افراد استفاده کرد.

نکته جالب آنجاست که این اپلیکیشن ها از سال ۲۰۲۲ میلادی در اپ استور فعال بوده اند. همچنین براساس گزارش مذکور این اپ ها در صورتی اجازه حضور در اپ استور را داشتند که تبلیغات سایت های هرزنگاری را حذف کنند.

با این وجود یکی از آنها تا ۲۰۲۴ میلادی و هنگامیکه گوگل آن را از پلی استور حذف کرد، همچنان چنین تبلیغاتی را نشان می داد.

اکنون اپل تصمیم گرفته تا اپلیکیشن مذکور را از اپ استور پاک کند. اقدام مذکور در زمانی حساس برای اپل انجام شده است. رویدادWWDC۲۰۲۴ اپل قرار است به زودی برگزار شود و همچنین پیش بینی می شود این شرکت از ویژگی های مهم هوش مصنوعی در iOS۱۸ و سیری رونمایی کند.

کد خبر 6091139

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان