Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@09:56:29 GMT

کفپوش «پي‌ وي‌ سي» چيست و چه کاربردي دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۴۳۰۶

خبرگزاري آريا - مجله منزل: احتمالا واژه پي‌وي‌سي زياد به گوش‌تان خورده و آن را بيشتر در کنار واژه‌هايي مانند در، پنجره و لوله مي‌شناسيد اما بايد بدانيد اين ماده بسيار ارزشمند مي‌تواند به عنوان کفپوش فضاهايي که با آنها سر و کار داريد نيز استفاده شود.





در سال‌هاي اخير کفپوش پي‌وي‌سي به کالايي کاربردي براي بسياري از طراحان داخلي و معماران تبديل شده است؛ مخصوصا براي کساني که طراحي فضاهاي پررفت و آمد (فروشگاه‌ها) يا فضاهايي که نيازمند تميزي هستند (بيمارستان‌ها) را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مقاله شما را با کلياتي درباره کفپوش پي‌وي‌سي آشنا مي‌کنيم.


کفپوش پي‌وي‌سي

PVC مخفف polyvinyl chloride است که درواقع ماده تشکيل‌دهنده آن است و با نام کفپوش وينيل نيز شناخته مي‌شود. اين کفپوش ارزان است و به 2 شکل تايل و ورقه براي مصارف مسکوني و تجاري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين کفپوش در ميان کفپوش‌هاي ديگري که امروزه رايج هستند از جمله موکت، سراميک، چوب و لمينت به خوبي خود را نشان داده است و شهرت آن روزبه‌روز بيشتر مي‌شود.






تکنولوژي‌هاي جديد در سال‌هاي اخير عملکرد وينيل را بهبود بخشيده است؛ به‌خصوص در زمينه مقاومت در برابر پارگي و خط و خش. کفپوش پي‌وي‌سي به دليل مقاومت بالا، نگهداري آسان و ضد رطوبت بودن نسبت به بسياري از مصالح ديگر براي استفاده در آشپزخانه‌ها و حمام‌هاي مسکوني، مراکز بهداشتي درماني و مکان‌هاي تجاري و فروشگاهي بسيار پرطرفدار است.




کاربرد و ويژگي‌هاي کفپوش پي‌وي‌سي

هنگام انتخاب کفپوش براي يک کاربري خاص عوامل زيادي بايد در نظر گرفته شود. براي مثال آيا اين کفپوش بايد در برابر بارهاي متحرک پابرجا بماند يا بارهاي ايستا را متحمل شود؟ مقاومت در برابر رطوبت يکي ديگر از نيازهايي است که ممکن است براي برخي از کاربري‌ها حياتي باشد. اگر فضايي پرتردد است، بايد کفپوشي با مقاومت بالا انتخاب کرد و به اين ترتيب بنا به کاربري هر فضا، بايد ويژگي‌هاي کفپوش‌هاي مختلف بررسي شده و بعد تصميم‌گيري شود؛ به همين دليل هر توليدکننده بايد اطلاعات جزئي از ويژگي‌هاي عملکردي محصول خود و همين‌طور شيوه نصب و نگهداري صحيح آن را ارائه دهد تا از خسارت‌هاي احتمالي پيشگيري کند. کفپوش وينيل داراي ويژگي‌هايي است که ما در اينجا به‌صورت موردي آنها را عنوان مي‌کنيم:
ضد آب بودن انعطاف‌پذيري در طراحي حالت ارتجاعي دوام و ماندگاري زيبايي ظاهري نصب آسان قيمت مناسب در مقايشه با پارکت و لمينتكفپوش هاي وينيلي عايق صوتي و حرارتي خوبي به حساب مي آيند و ضد آب بودن اين نوع كفپوش،آن را به گزينه خوبي جهت نصب در فضاي مسكوني و دفاتر اداري و سالن هاي ورزشي و آرايشي تبديل كرده است.






مهم ترين نكته در اين كفپوش ها تنوع طرح هاي شان است و مي توان از انواع طرح هاي چوب،سنگ و كاشي آن در فضاهاي مختلف استفاده كرد كه
هم اكنون طرح هاي چوبي آن از پر طرفدارترين طرح ها به حساب مي آيد که به دليل قيمت مناسب جايگزين خوبي براي چوب و لمينت است.

از ديگر مزاياي اين كفپوش رفع ايراد آن است؛ در صورت آسيب ديدگي ، صرفا با كندن چند تايل امكان جايگزيني و اصلاح آن قسمت وجود دارد.




براي تهيه مجله منزل مي توانيد به صورت حضوري از کيوسک هاي روزنامه فروشي سراسر کشور و براي خريد نسخه الکترونيک از وب سايت taaghche.ir اقدام نمائيد.

ضمنا براي اشتراک نسخه چاپي مجله منزل روي تصوير زير کليک کنيد:





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، بچه ها به دلایل مختلفی بدرفتاری می کنند، اما شایع ترین دلیل آن بی حوصلگی و کسل شدن است. آن ها متوجه می شوند که رفتارشان تأثیرگذار است، بخصوص اگر بتوانند با استفاده از آن به چیزی که می خواهند برسند. گاهی هم میل به قدرت داشتن، دلیل بدرفتاری های آن ها است، چرا که این روشی است برای کودک تا بتواند تلاش کند و قدرت کنترل خود را اثبات کند. به همین دلیل مهم است که نحوه ی صحیح مدیریت این رفتارها را بلد باشید.

راهکارهایی که در ادامه از آن ها صحبت خواهیم زندگی شما به عنوان پدر و مادر را ساده تر خواهند کرد.

۱- با آرامش و خونسردی بیشتری با او برخورد کنید

بچه ها اغلب از رفتار والدین خود تقلید می کنند، بنابراین باید با آموزش حفظ آرامش و خونسردی به فرزندتان، به رفتار او شکل دهید. اگر زمانی که شروع به جیغ و داد می کند، شما هم سرش فریاد بکشید، این رفتار برای عادی و طبیعی خواهد شد. بنابراین، به جای این کار، به او روش دیگری برای مدیریت احساساتش نشان دهید.

۲- به او حق انتخاب دهید تا بتوانید تصمیم بگیرد که دوست دارد چه کاری انجام دهد

حق انتخاب دادن به کودک کمک می کند نیاز به قدرت داشتن و کنترل داشتن روی امور خود در او ارضا شود. بنابراین مثلاً اگر باید هم اسباب بازی هایش را جمع می کرد و هم دندان هایش را مسواک می زد، از او بپرسید که دوست دارد اول کدام را انجام دهد.

۳- همیشه تنقلات همراه خود داشته باشید

بدرفتاری کودک بسیاری از اوقات ناشی از گرسنگی او است، بنابراین اگر قرار بود با کودک تان بیرون بروید، با همراه داشتن تنقلات می توانید جلوی جیغ و داد کردنش را بگیرید و او را خوش خلق نگه دارید.

۴- او را از پیامدهای منفی احتمالی کارهایش آگاه کنید

«چون من می گویم!» پاسخ خوبی به کودکی نیست که می خواهد بداند چرا نباید کاری را انجام دهد. همیشه سعی کنید با فرزندتان صحبت کنید و برایش توضیح دهید که اگر بدرفتاری کند چه اتفاقی ممکن است و چرا نباید برخی کارها را انجام دهد. او را از عواقبی که کارهایش ممکن است داشته باشند آگاه کنید تا بتواند یاد بگیرد و در آینده تصمیمات بهتری برای خود بگیرد.

۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است

۵- یک برنامه ی روزانه برایش تنظیم کنید و بابت عمل به آن به او جایزه دهید

به فرزندتان کمک کنید که یک برنامه ی روزانه ی مناسب برای خود داشته باشد، مثلاً ممنوعیت تماشای تلویزیون از یک ساعت مشخص به بعد، کمک به شستن ظرف ها، مسواک زدن و رفتن به رختخواب در ساعتی مشخص. و اگر دوست دارید خلاق باشید، می توانید برای کل ماه برنامه تنظیم کنید و به فرزندتان بگویید که اگر تمام ماه (یا یک یا ۲ هفته) طبق برنامه عمل کند، می تواند به انتخاب خودش جایزه ای از شما بگیرد.

۶- تنبیه های معقولی برای قانون شکنی هایش تعیین کنید

برای برخی بدرفتاری های کودک تان تنبیه های معقولی در نظر بگیرید. مثلاً اگر فرزندتان در برابر خوردن سبزیجات مقاومت کرد، به او اجازه ی خوردن تنقلات ندهید. یا اگر نمی خواست اسباب بازی هایش را جمع کند، اجازه ندهید بقیه ی روز را با آن ها بازی کند. این شیوه برای کودکانی مناسب است که انجام برخی کارها برایشان دشوار است. با این حال، از تعیین تنبیه های نامعقول خودداری کنید. مثلاً اگر نمی خواست غذایش را بخورد، او را مجبور به شستن لباس ها نکنید.

۷- حواسش را پرت کنید

بچه ها گاهی به این دلیل بدرفتاری می کنند که احساس بی حوصلگی یا کسل شدن می کنند یا کار بهتری برای انجام دادن سراغ ندارند. به همین دلیل، اگر کاری برایش پیدا کنید، بخصوص چیزی که او سرگرم و درگیر کند، حواسش پرت چیز خوبی خواهد شد و دیگر بدرفتاری نخواهد کرد.

۸- از او درباره ی نظرش و و راه حل هایش برای مشکلات بپرسید

وقتی فرزندتان شروع به بدرفتاری می کند، از او بپرسید که آیا مشکلی دارد یا آیا چیزی اذیتش می کند. اگر مشکلی وجود داشت و کودک تان آن را با شما در میان گذاشت، وقت بگذارید و با او درباره ی آن صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که نظر و فکری دارد یا به عقیده ی او چظور می توان آن مشکل را برطرف کرد. اگر پاسخی نداشت، کمی به او کمک کنید، اما یادتان باشد که باید به او این احساس را دهید که این خود اوست که دارد مشکل را حل می کند و شما باید حامی و مشوق او باشید.

۹- احساساتش را بپذیرید و سعی کنید به او کمک کنید

به جای اینکه به فرزندتان بگویید بچه ی بدی شده یا دارد بدرفتاری می کند، می توانید به او نشان دهید که او و احساسی که دارد را درک می کنید. از آنجایی که احساسات نقش مهمی در رفتار کودک دارند، همیشه پذیرای آن ها باشید. مثلاً جمله ی ساده ای مانند این می تواند کمک زیادی به فرزندتان کند: «می فهمم که از اینکه امروز نمی توانیم برویم پارک ناراحت هستی اما هوا خوب نیست».

کد خبر 848600 برچسب‌ها خبر مهم کودکان مهارت‌ها خانواده

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟