Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@21:57:52 GMT

ذرات معلق و ازن مرگ زودهنگام می‌آورد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۴۴۷۸

ذرات معلق و ازن مرگ زودهنگام می‌آورد


نتایج یک مطالعه بی‌سابقه بر روی ۶۰ میلیون سالمند نشان می‌دهد بین آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق یا ازن و مرگ زودهنگام ارتباط مستقیم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک ،مریم نادری مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: مطالعه جدید روی ۶۰ میلیون امریکایی یعنی ۹۷ درصد افراد ۶۵ ساله و بالاتر در ایالات متحده، نشان می­دهد که قرارگرفتن در معرض ذرات معلق کمتر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میکرون و ازن خطر مرگ زودرس را افزایش می­دهد، حتی هنگامی که سطح این آلاینده ­ها کم باشد.

توجه به این مطالعه درحالی اهمیت می یابد که در تهران نیز همین ۲ آلاینده به عنوان آلاینده های اصلی ثبت می شوند.

آنگونه که نادری گفته، محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافتند که مردان، سیاه­پوستان و جمعیت کم درآمد در معرض خطر بیشتری در برابرذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکروننسبت به میانگین ملی هستند و خطر مرگ و میر سیاه­پوستان ۳ برابر بیشتر از میانگین ملی است. وی افزود:‌ نتایج نشان داد که اگر سطحذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرونتنها یک میکروگرم در متر مکعب در سراسر کشور کاهش یابد، هر ساله می­توان جان حدود ۱۲۰۰۰ نفر را نجات داد. به همین ترتیب اگر سطح ازن تنهایکppbدر سراسر کشور کاهش یابد ۱۹۰۰ نفر در سال جان سالم به در می­برند.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهرانتصریح کرد:‌این یک مطالعه با قدرت آماری بی‌سابقه، به دلیل حجم گسترده جمعیت مورد مطالعه است. محققان برای این پژوهش، پرونده­های پزشکی ۶۰ میلیون امریکایی بالای ۶۵ سال در دوره زمانی ۷ ساله را بررسی کردند. برای انجام این کار محققان هاروارد نتایج مدل پیش­بینی شده توسط دانشجویان دکترا را استفاده کردند. مدل پیش­بینی نیز مبتنی بر ماهواره و شبیه‌سازی کامپیوتری آلودگی هوا بود. این مطالعه نشان داد که اگر چه فکر می­کنند کیفیت هوا در ایالات متحده به اندازه کافی خوب است، در واقع باید سطح آلودگی را بیشتر کاهش دهند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی

بررسی مطالعاتی روی جامعه انتظامی ترکیه نشان داد که ۳۵ درصد نیروهای انتظامی این کشور به خودکشی فکر می‌کنند.

به گزارش مشرق، سندیکای اتحادیه نیروهای امنیتی و انتظامی ترکیه در نتیجه بررسی از نیروهای انتظامی در این کشور دریافت که از هر ۱۰ پلیس، ۳ نفر به فکر خودکشی است.

بررسی انجام گرفته روی ۱۵ هزار و ۳۷۵ نیروی انتظامی نشان داد که ۱۱ درصد این افراد بسیار راغب به خودکشی هستند و از مرگ خود استقبال می کنند.

در پاسخ به این سوال که آیا به خودکشی فکر کرده اید، ۶۴ درصد گفته اند که خیر و ۳۵ درصد گفته اند، بله.

فشار بالادستی، استرس، ساعت کار طولانی و وضعیت اقتصادی، ۴ دلیل عمده میل به خودکشی در میان جامعه انتظامی ترکیه است.

۷۶ درصد این افراد گفته اند که اگر شانس تغییر شغل را داشته باشند، این کار را انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد