Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی فعالیت و عملکرد خود را در مسیر خدمت به نسل فرهیخته و دانشجو به اثبات رسانده است. این نهاد برگرفته از شور انقلابی و مدیریت جهادی سالهاست که با همه فراز و فرودها همچنان متعهدانه مسیر تعالی را می پیماید و دغدغه خود را ارتقای زیرساختهای علمی، پژوهشی و فرهنگی همگام با کارآفرینی می داند و بر این باور است مهم ترین سرمایه در مسیر موفقیت،توانمندی های جوانان و مدیریت جهادی مسئولان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در دیدارهای مختلف در طول سال با حضور مسئولان جهاد دانشگاهی قم و برخی از علما، بزرگان و مسئولان در قم دیدگاهها و توصیه هایی مطرح شد که مرور آن خالی از لطف نیست.

**آیت الله مکارم شیرازی:تقویت بنیه علمی و مهارت آموزی دانشجویان در اولویت قرار گیرد

آیت الله ناصرمکارم شیرازی در دیدار جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی با وی با تاکید بر ضرورت توجه به قشر دانشجو و رفع دغدغه های آنان عنوان کرد: دانشگاه و مراکز مرتبط با دانشجویان باید اولویت خود را در خدمت به این قشر فرهیخته و و تعالی و رفع کمبودها بدانند.

این مرجع تقلید شیعه ادامه داد:جامعه سالم و پیشرفته به نسل جوانی پویا و پرتکاپو نیاز دارد و لازمه پیشرفت نیز هم گام شدن با علوم و دانش روز است.

وی تاکید کرد:ایستادگی در برابر زورگویان زمانی امکان پذیر است که به دانش روز و فناوری دست یابیم از این رو مسئولان به ویژه نهادهای انقلابی مانند جهاد دانشگاهی باید در توسعه علمی و حمایت از جوانان در حفظ استقلال این کشور سهیم باشند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: وابستگی علمی در کشور موجب وابستگی فرهنگی و سیاسی می شود توصیه می کنیم جهاد دانشگاهی به تقویت بنیه علمی و مهارت آموزی دانشجویان در رفع مشکلات تلاش کنند.

**آیت الله سبحانی: مسائل علمی وفناوری بسیاری از مشکلات را حل می کند

همچنین آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با رییس و مسئولان جهاد دانشگاهی گام های مثبت این نهاد انقلابی در آموزش و فعالیت های فناورانه را زمینه ساز تعالی خواند و تصریح کرد: مسائل علمی و فناوری بسیاری از مشکلات را حل می کند.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان کرد:نهادهای آموزشی همچون جهاد دانشگاهی در برنامه های خود خوکفایی کشور و رشد و پیشرفت و اشتغال جوانان با آموزش مهارت های لازم را در نظر بگیرند تا مشکلات اقتصادی را رفع کنیم.

آیت الله سبحانی اظهار داشت:رهبرمعظم انقلاب اصرار دارند که بخش علمی هرچه می خواهند در اختیارشان بگذارند و هیچ نوع محدودیت مالی برای این گروه علمی کشور نباشد زیرا محدودیت ها پروژه های آنها را ناقص می کند.

وی عنوان کرد:جهاد دانشگاهی با استفاده از فناوری روز باید با خودکفایی و استقلال پروژه های علمی را پیش ببرد شما فرزندان انقلاب همین مقدار که برای کشور کار کنید که عظمت اسلام و مسلمانان را حفظ نمائید.

**آیت اللهنوری همدانی:جهاد دانشگاهی در اسلامی سازی علوم انسانی تلاش کند

آیت الله نوری همدانی نیز در یکی از دیدارهای خود با دست اندرکاران و مسئولان جهاد دانشگاهی گفت: هدف جهاد دانشگاهی از اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی و پژوهشی مختلف بازگشت به اسلام ناب است.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد:مدیران جهاد دانشگاهی باید در کنار فعالیت های علمی در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی نیز تلاش کنند نهادی چون جهاد دانشگاهی سعی در بازگرداندن مجد و عظمت اسلام داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در مسائلی مانند درمان ناباروری به مباحث شرعی نیز توجه دارد البته لازم است جهاد دانشگاهی در این نوع مسائل،مراجع و علما را بیش از گذشته در جریان بگذارند تا مسایل شرعی آن به صورت دقیق‌تری تبیین شود.

وی با اشاره به درمان با داروها و روش های گیاهی نیز عنوان کرد:این نوع درمان امتیاز بزرگی در کشورهای اسلامی دارد و مسئولان جهاد دانشگاهی در این باره با دقت و جامعیت در مسیر جایگزین کردن درمان سنتی با روش های مدرن گام بردارند.

**آیت الله علوی گرگانی: جهاددانشگاهی در راه علوم اسلامی و خدمت به مردم مجاهدت کند

همچنین در دیداری آیت الله علوی گرگانی با دست اندرکاران جهاد دانشگاهی ضمن توصیه هایی عنوان کرد:جهاد دانشگاهی در راه علوم اسلامی و خدمت به مردم مجاهدت و تلاش بی وقفه کند و با خشوع و اهتمام به جوانان مسئولیت خود را به سرانجام برساند.

این استاد برجسته حوزه افزود:تلاش در راه دین میراث انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) است این رو جهاد دانشگاهی در حفظ این میراث که بر عهده او نیز قرار دارد کوشا باشد.

وی تصریح کرد:دنیا محل کار و مجاهدت است خوشبختانه کارنامه خوبی از مجاهدت ها و تلاش های جهاد دانشگاهی دیده می شود که جای تقدیر دارد.م

**مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی: فعالیت های علمی جهاددانشگاهی منشاء فواید مفیدی برای جامعه دینی و علمی است

در دیداری که مسئولان جهاد دانشگاهی با مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی داشتند این مرجع فقید عنوان کرد: فعالیت های علمی جهاد دانشگاهی منشاء فواید زیادی برای جامعه دینی و علمی است و این نهاد در راه خدمت و دین مجاهدت کند.

وی خاطرنشان کرد:تلاش های صادقانه و متعهدانه جهاد دانشگاهی را ارج می نهیم و برای مدیران و تلاش گران آن توفیق روزافزون می طلبیم.

این مرجع فقید بیان کرد:همچنین جهاد دانشگاهی در صدد انطباق و هماهنگی تحقیقات علمی به خصوص در حوزه پزشکی و سلول های بنیادی و ناباروری با فقه و حوزه باشد.

**آیت الله گرامی: تلاش جهاددانشگاهی قم در زمینه درمان ناباروری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است

آیت الله گرامی در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی گفت: تلاش جهاد دانشگاهی قم در زمینه درمان ناباروری بسیار ارزشمند است این نهاد انقلابی در کنار فعالیت های علمی توجه ویژه ای به تلاش های فرهنگی و معنوی نیز داشته باشد چرا که علم بدون معنویت و فرهنگ دارای خلاء است.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی باید در زمینه فرهنگ معنوی و سوق دادن جوانان به فرهنگ ارزشی تلاش کند ضمن اینکه تلاش کند افرادی که دارای بار علمی هستند برای اشتغال نیز بار مهارتی کسب کنند تا مشکلات اشتغال جوانان حل شود.

**آیت الله علوی بروجردی: بر مبنای فقهی، بسیاری از مشکلات به ویژه درمان نازایی قابلحل است

گفتنی است آیت الله علوی بروجردی نیز در دیداری صمیمی با رییس جهاد دانشگاهی قم ضمن تقدیر از تلاش های علمی این مرکز بیان کرد:با موضوع شناسی بر مبنای فقهی بسیاری از مشکلات به ویژه درمان نازایی قابل حل است جهاد دانشگاهی با توجه به فعالیت های خود باید نسبت به مسائل فقهی آگاهی لازم را کسب نماید.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با ارایه دقیق مسائل از سوی کارشناسان آن فن به فقها، باب ‎های علمی کاملا مشخصی را می گشاید همچنین جهاد دانشگاهی با توجه به مسائل پیچیده اقتصادی جایگاه ویژه ای در ارائه مهارت و اشتغال زایی برای جوانان دارد.

آیت الله علوی بروجردی گفت:جهاد دانشگاهی همچنین در مدل های آموزشی توجه ویژه ای به تولید علم داشته باشد و علم را در راه خدمت به جامعه به کار گیرد.

**آیت الله سعیدی: تلاش های جهاددانشگاهی عامل خودکفایی علمیکشور است

لازم به ذکر است آیت الله سید محمد سعیدی نیز در دیدار مسئولان جهاد دانشگاهی قم با وی با ابراز خرسندی از تلاش های علمی این نهاد انقلابی گفت:جهاد دانشگاهی نمادی از حرکت علمی انقلابی است که با توان خود در جهت رفع کمبودها تلاش می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود:باید نهادی مانند جهاد دانشگاهی تعامل تنگاتنگی با نهادهای دینی و حوزوی داشته باشند تا با نگاهی علمی و دینی مشکلات را رفع نماید بی شک تلاش های علمی جهاد دانشگاهی ارزشمند است و تعهد دست اندرکاران آن موجب تعالی کشور و جلوگیری از وابستگی علمی است.

**استاندارقم:جهاددانشگاهی گام های بزرگی در عرصه پژوهش و آموزش برداشته است

گفتنی است مهدی صادقی استاندار قم نیز در دیدار با رییس و مسئولان جهاد دانشگاهی با وی عنوان کرد:فعالیت‎های جهاد دانشگاهی واحداستان قم در عرصه‎های مختلف پژوهشی و آموزشی منشا خدمات مبارکی در استان بوده است که باید این خدمات تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد:امید است توفیقات علمی این نهاد انقلابی ارتقاء یابد به خصوص در جهت درمان ناباروری نیز موفقیت های بیشتری را به دست بیاورد در این راستا تلاش های جهادگران در زمینه علمی و آموزشی و پژوهشی و درمانی قابل تقدیر است.

** رئیس شورای شهرقم: از طرح های اقتصادی و درمانی جهاددانشگاهی حمایت می کنیم

ولی الله بیاتی رئیس شورای شهر قم نیز در دیداری با رییس و مسئولان جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد:جهاد دانشگاهی اقدامات و فعالیت های گسترده ای را به سرانجام رسانده است که قابل تقدیر می باشد.

وی خاطرنشان کرد:حضور میلیونی زائران در طول سال پتانسیل بالایی برای قم است و شورای شهر و شهرداری قم حمایت کامل از طرح های اقتصادی و درمانی جهاد دانشگاهی خواهند داشت.

بیاتی اظهارکرد:با توجه به روحیه جهادی در جهاد دانشگاهی امید است این نهاد انقلابی بیش از پیش در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی پویایی داشته باشد.

**رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س): فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه آموزش قابل تقدیر است

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی قم تاکید کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز نگاهی جهادی به فعالیت های علمی دارد از این رو می توان همکاری های مشترکی با جهاد دانشگاهی در مسیر تحقق اهداف داشت.

دکتر علیرضا باقری ثالث عنوان کرد:حضور جهاد دانشگاهی در محیط های آموزشی بسیار تاثیرگذار می باشد و این دانشگاه از گذشته ارتباطی قوی با جهاد دانشگاهی داشته است و می تواند این فعالیت ها با عنایت به افزایش تعداد دانشجویان گسترده تر شود.

وی با تقدیر از فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش، گفت: رسالت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش خصوصا آموزش به تکنسین ها و کارشناسان اهمیت زیادی دارد

**مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم: جهاددانشگاهی محصول مبارک انقلاب است

خاطرنشان می شود حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا نیز در دیداری که با مدیران و دست اندرکاران جهاد دانشگاهی قم داشت عنوان کرد: جهاد دانشگاهی محصول مبارک انقلاب است و این نهاد انقلابی در عرصه های فرهنگی و پژوهشی دارای ظرفیت های بالنده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم اظهار داشت:باید ابتدا با شناسایی الویت های کشور در فعالیت پژوهشی و عملیاتی بلند آن ها را اجرایی کرد.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه ها اظهار داشت: مناظرات دانشجویی از سوی جهاد دانشگاهی در دانشگاه قم از جمله برنامه های مفید در مسیر تعالی کشور است و آمادگی لازم برای تداوم آن وجود دارد.

**مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندارقم:جهاددانشگاهی ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی خوبی دارد

هم‌چنین عطاء الله قاسمی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی قم، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی خوبی دارد با توجه به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند فرهنگ سازی در استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید کننده و رفع موانع تولید داریم می توانیم از ظرفیت های موجود استفاده نمائیم.

قاسمی با تقدیر از فعالیت های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی جهاد دانشگاهی بیان کرد:امیدواریم با تعامل بتوانیم فرصت های خوبی را در حل مشکلات ایجاد کنیم.

**مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم: فضای همکاری خوبی با جهاددانشگاهیقم وجود دارد

گفتنی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در دیداری عنوان کرد:در قم تنوع فرهنگی بیشماری وجود دارد و جهاد دانشگاهی می تواند در اجرای بسیاری از طرح های فرهنگی موفق عمل کند.

حسینی کاشانی بیان کرد:لازم است در بحث های فرهنگی با رویکردی نو وارد شد و فعالیت فرهنگی متناسب با اقشار جمعیتی گوناگون در قم طراحی و اجرا شود که دراین مسیر فضای همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی وجود دارد.

**رئیس جمعیت هلال احمر استان قم:جهاددانشگاهی در عرصه خدمت به جوانان توانمند عمل کرده است

رئیس جمعیت هلال احمر استان قم همچنین در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی قم عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه خدمت به جوانان توانمند عمل کرده است و خدمات ارزشمندی از سوی جهاد دانشگاهی در حوزه جوانان صورت گرفته است که می تواند نوید بخش اشتغال و خدمت باشد.

گلفشان بیان کرد:جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو در فعالیت‎های علمی، خدماتی، درمانی است و تاکنون نیز خدمات با ارزشی را به استان و کشور ارائه کرده است.

**مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:تعامل خوبی در حوزه علمی و آموزشی با جهاددانشگاهی پیش بینی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در دیداری با اشاره به فعالیت های گسترده جهاد دانشگاهی عنوان کرد:تعامل خوبی در حوزه علمی و آموزشی با جهاد دانشگاهی پیش بینی می شود.

حسن صبوری عنوان کرد:بسیاری از مشکلات در حوزه راه و شهرسازی با تعاملات علمی و اموزشی قابل حل است.

**مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره): برنامه های آموزشی و فناورانه جهاددانشگاهی راهگشای اشتغال استان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در دیداری بیان کرد: برنامه های آموزشی و فناورانه جهاد دانشگاهی راهگشای اشتغال است و ما در جهت خودکفایی مددجویان به این مهارت ها نیاز داریم و جهاد دانشگاهی در این عرصه توانمندی های خوبی دارد.

اکبر میرشکار بیان کرد:ما از برنامه های آموزشی جهاد دانشگاهی در خوداشتغالی استقبال می کنیم تا مددجویان را به تولید کننده ای توانمند مبدل سازیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: استفاده از توان جهاد دانشگاهی استان برای خدمت به قشر جوان، ضروری است و ما آماده همکاری هستیم.

جواد بازرگان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف برنامه‌های مشترکی تدارک و اجرایی شده است که نتایج مطلوبی را شاهد بودیم. امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. برای تسهیل امور جوانان باید از هر فرصت و امکانی بهره برد و ما جهاد دانشگاهی استان را ظرفیتی در این راستا می‌دانیم که جوانان را در مسیرهای تعریف‌شده می‌تواند پرورش دهد و برای آنها مسیر تعریف کند.

او با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی و آشنا کردن جوانان علاقه‌مند به کسب و کار از جمله توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان است که امیدواریم با بستن تفاهم‌نامه به این امر دست یابیم، بیان کرد: ورزش از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان به آن ورود کرد. قطعاً استفاده از ظرفیت‌های متقابل می‌تواند ما را به اهداف در نظر گرفته‌شده برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: اداره‌ کل ورزش و جوانان در هر برهه‌ای آماده همکاری با جهاد دانشگاهی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به نتایج مطلوب همکاری بین‌ بخشی جهاد با اداره‌ کل ورزش و جوانان، گفت: این اداره‌ کل در ادوار مختلف کمک حال جهاد دانشگاهی بوده و تجارب خوبی از این همکاری ثبت شده است که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: یکی از نتایج همکاری، فعالیت مرکز رشد صنایع خلاق فرهنگی در جهاد دانشگاهی است که اکنون حدود ۳۰ تیم در آن مستقرند و جوانان در حال فعالیت هستند. البته تعدادی از تیم‌ها رشد کرده و مستقل شده‌اند.

طاهر یوسفی‌ امیری اظهار کرد: یکی از تاکیدها در جهاد دانشگاهی این است که به‌ جای حمایت مستقیم فرهنگ اشتغال و ارتقای اعتماد به‌نفس در جوانان را جزو اهداف خود بگنجاند تا جوانان بتوانند به‌عنوان کارآفرین، مسیر شغلی درستی را طی کنند.

او با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش بسیار اهمیت دارد، گفت: باید به موضوع جوانان به‌صورت سیستماتیک توجه شود و همه بخش‌ها مد نظر قرار گیرد تا به نتیجه موردنظر دست یابیم.

در این دیدار، تفاهم‌نامه‌ ارائه خدمات هدایت شغلی و استعدادیابی و مشاوره شغلی حمایت از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های الگویی و انگیزشی شغلی و کارآفرینی و اشتغال گروه‌های هدف (جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال) بسته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»